oblivian Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg synes ihvertfall det er viktig å ha raskest mulig tilgang på flest knapper... Gjelder seff ikke bare CS, men alle FPS spill. Derfor tar jeg alltid utgangspunkt i midten av tastaturet og har forward på t og tar og config'er ut ifra det. Bruker man wads så har man kasta bort halve-tastaturet. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Kjenner mange som enter går (+forward) eller hopper(+moveup) med høyremusknapp (mouse2). Og en som er venstrehendt som spiller med piltastene og musa i venstre hånda, er veeeeeeldig god i aq2.. så alt er vel bare en vanesak. oblivian: før var så og si forward, back, stepleft, stepright alt du trengte, men nå, som spill skal være mer "realistiske", så kan du gjøre mye mer = du trenger flere taster tilgjengelig... Liker egentlig ikke det, fucker med oppsettet mitt Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 the claw er genial hvis du trenger raske og presise trykk. space er egentlig en elendig knapp å bruke som hopp Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Bare meg eller var det ingen logikk i den setningen? :-? Må jo krysse tastaturet for å komme til wasd også.. kommer an på hvor man har hånden til å begynne med Vet ikke hva slags merkelig stilling du har på hendene når du skriver, men jeg tror de aller fleste har venstrehanda på asdf og høyrehånda på jklø-sida (grunnstilling). Og når man styrer musa med høyrehånda, og i tillegg skal dra venstrehånda over ytterst på høyresida av tastaturet der piltastene er..da blir det bare slit. Ikke naturlig. Eller skriver dere kanskje med hendene i kryss? Når jeg spiller en FPS er hendene i mest mulig normal skrive stilling, bortsett fra høyrehånda til musa. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hva er så gæli med å bruke piltastene?!!?!? Funker som snabel det! Bare å fløtte tastaturet litt på skrå så blirre veldig cumfy. Det derre wsda synes jeg ble for rett, jeg mener det blir liksom.... begge henda rett forrover... med pilene blir liksom venstrearmen litt skeiv og i diggere stilling. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 q = +attack2 / lastinv w = lastivn / +attack2 e = +use t = drop a = +moveleft s =+back d = +moveright f = +reload shift = +speed z = stopsound x = timeleft c = +duck b = +adjust_crosshair ctrl = impulse 201 space = jump mouse1 = +attack1 mouse2 = +forward .. samt buy scripts på Num Pad. Det som er mer interssant er commands som rate, cl_cmdrate og cl_updaterate. Er det forresten noen som spiller med cl_lc 0 og cl_lw 0? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hva trenger du så mange taster til da ? wsad = move q = lastinv tab = showscore shift = speed ctrl = attack2 mouse1 = attack1 mouse2 = duck space = jump alt = ammo mouse3 = radio1 mwheelup = radio2 mwheeldown = radio3 e = use r = reload t = stopsound c = drop b = buy n = buyequip F1 - F8 = buyscripts som jeg aldri bruker lenger Jeg kommer ikke på noe jeg treger å binde til noe mer. Jeg bruker jo bare 7-8 knapper under spillingen anyways. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Joda, men til andre spill så trenger man flere... Og man tar jo "med seg" config'en videre til andre FSP spill, eller jeg gjør ihvertfall det. Når du har shift (speed) og ctrl (attack2) hvordan får du til å løpe og alternate fire samtidig da? (Hvis det er det du mener da). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Vet ikke hva slags merkelig stilling du har på hendene når du skriver, men jeg tror de aller fleste har venstrehanda på asdf og høyrehånda på jklø-sida (grunnstilling). Og når man styrer musa med høyrehånda, og i tillegg skal dra venstrehånda over ytterst på høyresida av tastaturet der piltastene er..da blir det bare slit. Ikke naturlig. Eller skriver dere kanskje med hendene i kryss?Når jeg spiller en FPS er hendene i mest mulig normal skrive stilling, bortsett fra høyrehånda til musa. Det er jo tross alt bare å flytte tastaturet 10cm hver gang du skal spille cs, det er jo det minste problemet i hele verden, hovedproblemet med ppiltaster er avstanden fra andre taster, ikke hvor på tastaturet de er (med mindre du har ett ekstremt lite skrivebord). AtW Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Når du har shift (speed) og ctrl (attack2) hvordan får du til å løpe og alternate fire samtidig da? (Hvis det er det du mener da). +speed gjør at du walker. Og å walke og 2ndfire samtidig gjør jeg aldri i CS. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 mouse1 = attack1 mouse2 = attack2 mouse4 = reload mouse5 = drop weapon mswheelup = buy equip mswheeldown = buy intelli powah! Lenke til kommentar
slash Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 når jeg mot all fornuft en dag setter meg ned og spiller cs igjen (gjerne i dyp tynner/sokkerus) vil jeg bruke dette oppsettet: frem = h bak = w hopp = p strafe høyre = æ strave venstre = z buy meny = mouse button 1 primary fire = numpad 6 secondary fire = page up crouch = f9 konsoll = pil opp say "i 0wnz0r j00 g0ddamn aWP working woman" = ? vote 1 = mouse button 2 drop weapon = e (legg merke til hvor nær denne er bakover-knappen, så pass på å ikke droppe våpnet ditt når du skal gå bakover. ) og for å toppe alt sammen, sett på mouse sensitivity -20 (MINUS tjue) dette oppsettet kan til tider gjøre cs halvmorsomt. morsomt hvis du sitter ved siden av og ser på vel og merke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det er enda artigere hvis du bruker sistnevnte tasteoppsett, for så å ta med deg tastaturet på dass og lukke døra. Så springer du inn på rommet nå og da for å se om du fikk noen kills eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå