Akrobaten Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Skal nå bytte harddisk for første gang, og har tenkt å få flytta over mesteparten av det som ligger der fra før av. Er det noen enkle metoder å overføre noen av de nye filene til harddisken uten å kopiere alt over på en ekstern enhet, for så å BYTTE ut rent fysisk? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 koble den nye hdden til hovedkortet skru på pc'n copypasta. ta ut den gamle hdd'en og kast den eller noe. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Etter å ha installert OS på nye HDD altså. SÅ lett? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det spørs jo litt hva du har tenkt å overføre. Vanlige filer er det bare å kopiere. Men applikasjoner og innstillinger krever litt mer innsats. http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Easy_Transfer Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Hm, så jeg er nødt til å benytte meg av en ekstern harddisk eller DVD'er uansett? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Ikke hvis du kobler til den gammel disken etter installasjon av den nye. Endret 11. juni 2011 av Hårek Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Det er INGEN regel som sier at PC må kun bestå av en harddisk. Du kan ha så mange harddisker som lommeboka de tåler inni maskinen din. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Lurer på om den gamle begynner å synge på siste verset, så tror jeg skal kvitte meg fullstendig med den - vil ikke risikere å tape alle data. Så fremgangsmåten er å ta ut den gamle disken, sette inn den nye, installere OS, og sette inn den gamle ved siden av (med OS installert her også). Eller? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Om det er bare filer, så ja. Er også mulig den mer interresserte å klone harddisken inn på den nye også. Men dette krever programvare. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 ... ta ut den gamle disken, sette inn den nye, installere OS, og sette inn den gamle ... Helt riktig. Det er mange som tabber seg ut litt her, ved ikke å ta ut den gamle disken først. Da blir det problem å boote når den gamle disken fjernes. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Og jeg trenger ikke fortelle Windows eller BIOS på noen måte at jeg skal bytte ut noe som helst? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 BIOS nei, men jeg forsto deg slik at du skal installere Windows på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå