Gå til innhold

D-Link USB Dongle

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en wireless usb dongle idag på elkjøp. Selgeren var bestemt på at denne egnet seg mest til gaming. PCen er ca5-10meter unna routeren, og signalet er på 20%. Har 20/10mbps linje, og det jeg får ut av donglen er ca 1/0.5mbps. Har googla litt, og ikke sett noen med signal problem med denne. Kunn kompitablitets problemer. Slet lenge med å finne routeren i det heletatt. Å finner ingen andre routere i området, som jeg gjør med bærbar pcen.

Jeg har da en D-Link DIR-300 router og D-LINK Wireless N Dualband USB Mini Adapter.

http://www.dlink.co.uk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-GB%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197319488992&p=1197356142823&packedargs=locale%3D1195806691854&pagename=DLinkEurope-GB%2FDLWrapper

Er dette en defekt vare, eller rett å slett bare et dårlig produkt? Eller er det jeg som er trangsynt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange kjøleskap, frysere, murvegger og sikringsskap er det mellom router og dongel?

Trådløse nett er avhengig av at det er så få hindringer som mulig mellom sender og mottaker.

Hvis dongelen står bak maskinen og maskinen er vendt vekk fra routeren så er det også ekstremt ugunstig.

Lenke til kommentar

Litt av forklaringen ligger i at disse donglene har mikroskopiske antenner. En laptop har antenner med full størrelse og mottar dermed kraftigere signaler.

Det finnes dongler med ekstern antenne/uttak, og disse vil i teorien virke bedre. I tillegg kan man øke effekten noe mere for å få bedre signal.

Eks: http://www.dealextreme.com/p/802-11n-b-g-150mbps-usb-2-0-wireless-network-dongle-27419

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...