OHJohansen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 En dansk student har laget et spennende konsept. Er dette fremtidens fjernkontroll? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Visuelt sett flott. Men stor var den da. Fremtiden må da bli at man kan betjene alt som man trenger fjernkontroller til fra mobil/nettbrett/pc Ekstra enheter som fjernkontroller er, er bare stress. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Ekstra enheter som fjernkontroller er, er bare stress. Og enda en ting som må lades opp Fremtidens fjernkontroll er holografisk og trenger ikke strøm ^^ Endret 10. juni 2011 av αкαѕнα Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Et godt utformet stemmestyringskonsept er fjernkontrollen for framtiden og etter det er det BCI (Brain Computer Interface) som kommer til å ta over. Hvertfall tyder den teknologiske utviklingen på dette, selv om stemmestyring snart blir tatt igjen av BCI; det er tydeligvis letter å lese tanker enn å skjønne ord (veldig ironisk). Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Et godt utformet stemmestyringskonsept er fjernkontrollen for framtiden og etter det er det BCI (Brain Computer Interface) som kommer til å ta over. Sistnevnte er jo spennende ja.. men hva om det blir krangel i familien Stemmestyrt tar jeg faktisk litt mindre to på av den enkle grunn at mange faktisk ikke har lyst å snakke til tv'n... Som da jeg til eksempel busta x-en min på fersken forran TV1000 hjelper deg Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Et godt utformet stemmestyringskonsept er fjernkontrollen for framtiden og etter det er det BCI (Brain Computer Interface) som kommer til å ta over. Sistnevnte er jo spennende ja.. men hva om det blir krangel i familien Stemmestyrt tar jeg faktisk litt mindre to på av den enkle grunn at mange faktisk ikke har lyst å snakke til tv'n... Som da jeg til eksempel busta x-en min på fersken forran TV1000 hjelper deg Hvor er du vokset opp henne i landet?? i min landsdel er det vanlig å ha flere TVer enn familiemedlemmer så kranglig skjer ikke (ja jeg overdriver men eneste andre jeg kunne komme på å si var: "dysfunksjonelle familier er unntaket ikke regelen" ) Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvor er du vokset opp henne i landet?? i min landsdel er det vanlig å ha flere TVer enn familiemedlemmer så kranglig skjer ikke Åpenbart i fattigere hjem enn deg ^^ (ja jeg valgte å ignorere det i parantes) Lenke til kommentar
SoiRaM Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Synes selve konseptet var relativt tøft og interessant jeg Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Fremtidens fjernkontroll er selvsagt i det elektroniske bordet som er i samtlige rom i huset. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Ser veldig upraktisk ut. Hvertfall tyder den teknologiske utviklingen på dette, selv om stemmestyring snart blir tatt igjen av BCI; det er tydeligvis letter å lese tanker enn å skjønne ord (veldig ironisk). Nah, hjernen baserer seg på elektriske pulser akkurat som elektronikk. Det er lettere å lese de, eller hjerneaktivitet og trekke en konklusjon ut av det, enn det er å lese hva en person sier når mikrofonen plukker opp bakgrunnstøy i tillegg til forskjellige stemmer i forskjellige frekvensområder rundt 5KHz. Endret 11. juni 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ser veldig upraktisk ut. Hvertfall tyder den teknologiske utviklingen på dette, selv om stemmestyring snart blir tatt igjen av BCI; det er tydeligvis letter å lese tanker enn å skjønne ord (veldig ironisk). Nah, hjernen baserer seg på elektriske pulser akkurat som elektronikk. Det er lettere å lese de, eller hjerneaktivitet og trekke en konklusjon ut av det, enn det er å lese hva en person sier når mikrofonen plukker opp bakgrunnstøy i tillegg til forskjellige stemmer i forskjellige frekvensområder rundt 5KHz. Selvsagt når man viser vitenskapen så blir det mer logisk, men er allikavel vilt kult hva de har i labratoriene for tiden, og mye av det er mer eller mindre "star trek tech" men vi har det like utenfor vår rekkevidde. #får gåsehud av æresfrykt# Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Tja, hvis man ser rundt på samfunnet, og leser physicsworld etterpå ser man hvor langt tilbake samfunnet generelt ligger. Vi mennesker har klart veldig mye innenfor fysikk som virker helt fjernt for de fleste. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Synes den var spennende nok, ergonomisk natulig form... Men ville likevel hatt fysiske taster på den. Hvis man må kikke ned fra TV for å finne ut hvor man skal trykke på fjernkontrollen, er den ikke bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg