_sindre_ Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Dersom du skal overklokke bør du titte på dette kortet. Test: MSI Z68A-GD80 Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Er det bare meg eller er det nesten ikke vits å kjøpe noe annet enn relativt rimelige hk til 1155-socketen? Jeg tenker da med tanke på overklokkings- og gpu-muligheter, kort fortalt gaming. Med sandybridge er det jo bare selve cpu som blir overklokket. Er vel kanskje noe å hente med tanke på overklokking av minne, raid i noen tilfeller eller sli/crossfire, men for den jevne gamer/overklokker kommer man vel temmelig rimelig ut av det... "correct me if i'm wrong" Angående "dersom du skal overklokke bør du titte på dette kortet"...man kan da like gjerne gå for et rimeligere p67-hk. Overklokkingen av Asus Sabertooth P67 kom jo akkurat like langt. Endret 10. juni 2011 av Deep87 Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) 12 x USB 2.0-porter (4 eksterne + 6 via interne headere) kanskje jeg som er dust seint på kvelden, men 4+6 er da vitterlig ti og ikke tolv? Tenkte kanskje dere inkluderte USB 3.0 også men det var jo 4 av de så da hadde det pluselig vært 14. Edit: Ikke at det er viktig naturligvis, bare nevner det i tilfellet det faktisk er feil selv om det er en ubetydelig feil er det vel greit å rette. Endret 10. juni 2011 av Lightningwolf Lenke til kommentar
wajkoepkal Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Blir spennende å se LGA2011 1 Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 12 x USB 2.0-porter (4 eksterne + 6 via interne headere) kanskje jeg som er dust seint på kvelden, men 4+6 er da vitterlig ti og ikke tolv? Tenkte kanskje dere inkluderte USB 3.0 også men det var jo 4 av de så da hadde det pluselig vært 14. Edit: Ikke at det er viktig naturligvis, bare nevner det i tilfellet det faktisk er feil selv om det er en ubetydelig feil er det vel greit å rette. Skal være 10 x USB 2.0 ja, rettet! Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Stilig kort. Bygde nettopp et system basert på MSI P67A-GD65. Ble imponert over layout og kvalitet på kortet. MSI har også en rimeligere versjon på trappene som ser veldi bra ut: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638441 Lenke til kommentar
ph10m Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Er det bare meg eller er det nesten ikke vits å kjøpe noe annet enn relativt rimelige hk til 1155-socketen? Jeg tenker da med tanke på overklokkings- og gpu-muligheter, kort fortalt gaming. Med sandybridge er det jo bare selve cpu som blir overklokket. Er vel kanskje noe å hente med tanke på overklokking av minne, raid i noen tilfeller eller sli/crossfire, men for den jevne gamer/overklokker kommer man vel temmelig rimelig ut av det... "correct me if i'm wrong" For å overclocke cpuen trenger man god mosfets kjøling og kraftig vrm, spørs da selvfølgelig på HVOR mye du har tenkt å OCe, men de dyrere hovedkortene har ofte bedre vrm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå