frankhaugen Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 for å desperat få diskusjonen tilbake på rett kjør! Jeg tror mange misforstår litt med ideen bak et "miniparti", de fleste slike har ikke planer om å få makten, men det handler om å delta på å sette den politiske agendaen. AP SV FRP HØYRE kommer ikke til å ha en debatt om temaet "fildeling" hvis de ikke påvirkes og utfordres i politikken, for de store partiene bryr seg ikke hva den vanlig mannen i gata synes, men heller om hva MEDLEMMENE deres synes, og medlemmene er ofte blant de godt voksne, dette av mange grunner, men en av dem er at ungdomspartiene til disse kjempene i norsk politikk, blir oversett, så all den gode ungdomsrettede politkken som diskuteres i AUF, blir sett på som "barnelek". Ved å Ha et "piratparti" kan man til en mye større grad delta, og påvirke de "store gutta". Og har man et miniparti med noen få hjertesaker kan man appelere til et bredt spekter av politikse interesserte, for det er iherdige fildelere og nedlastere over hele fjøla. 1 Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 for å desperat få diskusjonen tilbake på rett kjør! Jeg tror mange misforstår litt med ideen bak et "miniparti", de fleste slike har ikke planer om å få makten, men det handler om å delta på å sette den politiske agendaen. AP SV FRP HØYRE kommer ikke til å ha en debatt om temaet "fildeling" hvis de ikke påvirkes og utfordres i politikken, for de store partiene bryr seg ikke hva den vanlig mannen i gata synes, men heller om hva MEDLEMMENE deres synes, og medlemmene er ofte blant de godt voksne, dette av mange grunner, men en av dem er at ungdomspartiene til disse kjempene i norsk politikk, blir oversett, så all den gode ungdomsrettede politkken som diskuteres i AUF, blir sett på som "barnelek". Ved å Ha et "piratparti" kan man til en mye større grad delta, og påvirke de "store gutta". Og har man et miniparti med noen få hjertesaker kan man appelere til et bredt spekter av politikse interesserte, for det er iherdige fildelere og nedlastere over hele fjøla. Men er "piratkopiering" et viktig nok område til at folk vil engasjere seg? "Folk flest" ser vel mer på det som en bonus, at det er kjekt å ha tilgang til uten å tenke så mye mer over det. I et valg vil vel kanskje folk fokusere på andre ting, f.eks. sosialpolitikk, økonomi og slike ting, og da kommer jo de til å stemme på de partiene som mener noe om det. Hadde partiet hatt en mer helhetelig politikk så hadde folk kunnet stemme på det i andre spørsmål også, men en riskerer jo at en får fler folk som er uenige med seg på de andre områdene. Bare se på DLD tilfellet. Jeg trodde aldri det skulle gå gjennom, ikke etter å la lest på dette forumet for det virket som om motstanden var så unison, men det viste seg å ikke være slik der ute:( Men jeg synes insiativet er bra, og synes vi trenger flere nye partier, og folk som tenker annerledes (f.eks. utenfor høyre - venstre aksen). Så jeg håper at folk vil engasjere seg IRL om det blir opprettet, ikke bare sier det her eller "liker" på Facebook. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg stemmer ja, men det bør virkelig ikke hete Piratpartiet, da vil folk tro det er snakk om uloveligheter. Derimot bør det ha et navn som viser hva partiet engasjerer seg for, og det bør ikke nødvendigvis være piratkopiering. På nettet i dag er og blir det veldig mye som bør passes på blant annet vurderer man å stenge av visse nettsider og datalagrings direktivet trer jo snart i kraft. Tenker slik jeg også. Materielle pirater er jo folk som sikkert de fleste ikke vil assosiere seg med, og bringer tankene til hardbarkete kriminelle slik som utenfor kysten av Somalia. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hvorfor kan ikke staten lage sitt egen botnet, der hver å befolkningen betaler skatt og kan fritt lastes ned? Hvis blandt annet microsoft, blir sett på skattavgift. Hvorfor da ikke gjøre det slik? USA tilbyr vel noe slik der media er tilgjengelig innenfor landet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Å holde tilbake informasjon er sensur. Så jeg driver omfattende sensur i denne posten, altså, siden jeg tilbakeholder all informasjon om livet mitt bortsett fra at jeg mener at sensur kun kan utføres av staten? Nei, det vedkommer ikke saken. Dersom du diskuterer piratkopiering og ikke nevner en undersøkelse som ikke støtter ditt eget standpunkt, da er det en form for selvsensur. Dersom vi på forumet nekter deg å poste en artikkel som er kritisk mot forumet er det også en form for sensur. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg mener at et piratparti virkelig hadde vist at vi også bryr oss om å legalisere piratvirksomhet. Dessverre, på lik linje med partier som DLD, DnC og andre små-partier, gjør de det motsatte av det de er ment for. Dersom piratpartiet får en stor andel av stemmene, vil resten av partiene vite at de holder folket i sjakk ved at vi sprer stemmer rundt på små-partier. Dersom vi fikk alle stemmene våre samlet på ett parti ville vi muligens fått noen stoler inne på stortinget; men jeg (og mange andre) brenner mer for en legalisering av cannabis enn piratvirksomhet; jeg vil derfor ikke stemme på et pirat-parti; muligens heller på DLD; som er en god blanding av begge. Oddsen er nok høyere igjen for at stemmen min faller på FrP, fordi da vet jeg at jeg faktisk utgjør en større forskjell politisk sett, og det er en mulighet for at jeg får igjennom en endring av dagens regjering. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg mener at et piratparti virkelig hadde vist at vi også bryr oss om å legalisere piratvirksomhet. Dessverre, på lik linje med partier som DLD, DnC og andre små-partier, gjør de det motsatte av det de er ment for. Dersom piratpartiet får en stor andel av stemmene, vil resten av partiene vite at de holder folket i sjakk ved at vi sprer stemmer rundt på små-partier. Dersom vi fikk alle stemmene våre samlet på ett parti ville vi muligens fått noen stoler inne på stortinget; men jeg (og mange andre) brenner mer for en legalisering av cannabis enn piratvirksomhet; jeg vil derfor ikke stemme på et pirat-parti; muligens heller på DLD; som er en god blanding av begge. Oddsen er nok høyere igjen for at stemmen min faller på FrP, fordi da vet jeg at jeg faktisk utgjør en større forskjell politisk sett, og det er en mulighet for at jeg får igjennom en endring av dagens regjering. Legaliser a cannabis er jeg 100% imot, jeg er streng talt for at vi har 1 rus, så vi kan godt bytte ut alkohol med cannabis, men 1 ting er nok. Jeg kan heller ikke få meg selv til å ikke være imot tobakk, jeg synes tiden er moden for å fjerne det helt. og endel av tilhengerene for er for piratkopiering er også for cannabis dette er sant, og blant de som overlapper her er nok en hel hærskare for anarki. som en sidedebatt er vil det nevnes at et Libertarianistisk parti sikkert ikke hadde vært dumt, men som samfunn er vi glad i regler, og glad i å følge dem, og de fleste frykter anarkisme mer enn pest. sorry mac men et "vi er for piratkopiering og cannabis" hadde gitt avsmak i litt fo mange mennesker, for eksempel er det mange pirater blandt politistyrken våres og disse kunne stemt på et piratparti men det er serdeles få cannabis-røykere i politistyrken så et cannabisparti hadde ikke scoret høyt. Og pro-cannabis folk er unge, mens man må sikte på støtte fra mellomaldrende mennesker, ikke bare kids. men jeg liker inspillet fitt ikke misforstå, bare fordi jeg er uenig med deg. -frank Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Nej, Gudbevar! Vad vi hungrar i norge efter är ett parti som Dansk Folkeparti. Piratpartiet är globalister och landsförrädare. Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Se å få laget dette partiet da! Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Se å få laget dette partiet da! Det er nå ikke så enkelt å bare lage et parti da. Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Se å få laget dette partiet da! Det er nå ikke så enkelt å bare lage et parti da. Begynne i hvert fall 1 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Se å få laget dette partiet da! Det er nå ikke så enkelt å bare lage et parti da. Begynne i hvert fall Indeed Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Se å få laget dette partiet da! Det er nå ikke så enkelt å bare lage et parti da. Begynne i hvert fall Indeed But how? Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Vel, Først møte opp med Pirates International, den internasjonale paraply organisasjonen til alle Pirat Partier. Så er det vel bare å begynne å samle inn underskrifter, 5 000 er det vel. Finne folk som er villige til å stille som stortingsrepresentanter også er vi vel nesten i mål, sikkert mer å gjøre også. Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 http://www.facebook.com/group.php?gid=126296200695 Hmm.... Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 http://www.facebook.com/group.php?gid=126296200695 Hmm.... Interessant at man fortsatt kan bli medlem på piretes international, men det eksisterer ikke noe nettside og gruppen er i dvale. Og man må være skeptisk på partier som er GRATIS, da man kvalifiserer ikke til statstøtte uten å ha en kontigent (slik jeg forstår det) og hvor er deres underskriftsinnsamling?? forresten noen der ute som vet om underskrifter kan samles inn digitalt? jeg jobber med en liten nettside til dette "prosjektet" og innsamling av signaturer er mye lettere på nett enn for hånd -frank Lenke til kommentar
S1L Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det har allerede blitt forsøkt å bygge opp et Piratparti i Norge, men det lyktes ikke pga manglende interesse. Da det ble bestemt at partiet skulle legges ned, ble folk oppfordret til å joine FriBit istedenfor. Jeg føler heller ikke at Norge virkelig trenger et Piratparti, og føler at mine hovedsaker i forhold til personvern, nettpolitikk, fildeling o.l. dekkes godt av Rødt Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg synes ikke noe om folk som oppfordrer til å kopiere andres åndsverk uten tillatelse. 25% laster ned? Vel, hva så? Hvis 25% mobber, er det greit å mobbe, da? Jeg synes du bør starte en interesseorganisasjon i stedet for et parti.Et politisk parti bør være seriøst. Det bør ha klare meninger om alt fra økonomi til militærvesen. Det er misbruk av demokratiet å gå til valg på en enkeltsak som dette. Partier er ikke annet enn interesseorganisasjoner, og hva dette har å gjøre med seriøsitet, er beyond me. Den første setningen din er grei nok. Jeg spiser derimot kjøtt fordi jeg liker det, ikke fordi jeg ser på det som etisk riktig. (tror du jeg vil innrømme lovbrudd online? ) 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det har allerede blitt forsøkt å bygge opp et Piratparti i Norge, men det lyktes ikke pga manglende interesse. Da det ble bestemt at partiet skulle legges ned, ble folk oppfordret til å joine FriBit istedenfor. Jeg føler heller ikke at Norge virkelig trenger et Piratparti, og føler at mine hovedsaker i forhold til personvern, nettpolitikk, fildeling o.l. dekkes godt av Rødt Det er litt rart hvordan Rødt på noen områder er veldig individfokuserte, mens de på andre områder er nærmest totalitære... De har mye tro på offentlig maktkonsentrasjon der i gården, samtidig tror de at de kan styre den offentlige skuta etter etiske prinsipper, akkurat som det offentlige ikke alltid kommer til å grafse til seg de de kan. 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 - fildelere som operer ikke-komersielt kan kun saksøkes for kjøpssummen av et eksemplar av verket Og alle som sniker på trikken kan kun straffes med å betale prisen for en billett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå