Bozzeye Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Så bildet under er ikke sensurert? Tull. Endret 11. juni 2011 av Bozzeye Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 " er veletablert i sverige (på rekordtid), samtidig er det flere "piratparti" verden over som bruker variasjoner av "the pirate party" i navnet sitt. Siden "nedlasternes samlingsparti" eller "åndsverksmoderatene"(good one BTW) blir litt for "pretentious" er det ikke mye alternativer, men å følge samme navnkonvensjon til eventuelle søskenpartier i utlandet gjør at man bygger solidaritet og seriøsitet gjennom å frambringe en felles front for noe som er et internasjonalt spørsmål. Småpartier gjør det alltid bra i EU-valgene. Veldig få europeere stemmer faktisk i dem, og det øker representasjonen til små partier som har veldig aktive støttespillere. Men piratpartiet i Sverige vil ikke klare å få makt i noen større grad enn andre minipartier, dersom de selger seg på feil måte. Lenke til kommentar
islending Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Så bildet under er ikke sensurert? Tull. Hvis det er staten som har gjort det, da er det sensur. Private kan ikke sensurere. I så fall vil det jo si at alle sensurerer hele tiden. Endret 11. juni 2011 av islending Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hva er galt med å sensurere for eksempel PIN-koden sin? Hva hvis en moderator hadde slettet innlegg han ikke likte? Fremdeles ikke sensur? Det er jo akkurat det staten kan gjøre. Lenke til kommentar
islending Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Hva er galt med å sensurere for eksempel PIN-koden sin? Det er ikke sensur å holde tilbake informasjon. Bare når staten forbyr ytringer. Hva hvis en moderator hadde slettet innlegg han ikke likte? Fremdeles ikke sensur? Nei. Du kan fremdeles ytre deg andre steder. Det er jo akkurat det staten kan gjøre. Det er ikke staten sitt forum. Det er veldig stor forskjell på det privatpersoner gjør. Endret 11. juni 2011 av islending Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg er enig i at sensur kan brukes om staten tilbakeholder informasjon, men det kan brukes om all informasjon, ytringer og lignende som tilbakeholdes eller forbys, om det er staten, privatpersoner eller privateide forum. Det er riktignok stor forskjell på sensur fra staten og fra privatpersoner, men begge deler er sensur. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Mekk ett, min stemme og politiske akitvitet kommer instantly. Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Er det ikke noe med at man må ha 5000 underskrifter/stemmer for å bli et parti? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Sensur er sensur. Å holde tilbake informasjon er sensur. Men det er ikke juridisk sensur, som er noe litt annet. I spørsmålet om ytringsfrihet snakker man om friheten til ytre seg uten statlig innblanding. Retten til ytringsfrihet betyr ikke at du kan ytre deg hvor som helst, på privat land kan du bortvises for ytringer - om enn ikke straffeforfølges dersom du forlater stedet. Forumet regnes som privat område, siden det er privateid. Derfor er det opp til forumets eiere å slå fast hvilke ytringer som er tillat, derfor kan vi, tross alt, si at det ikke er fullstendig ytringsfrihet på forumet vårt. Men ytringer forumet vil reagere mot trenger ikke dermed å være kriminelle. Så til poenget med ligningen. Selvsensur er sensur. Selv om den ikke er juridisk pålagt. Lenke til kommentar
islending Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Å holde tilbake informasjon er sensur. Så jeg driver omfattende sensur i denne posten, altså, siden jeg tilbakeholder all informasjon om livet mitt bortsett fra at jeg mener at sensur kun kan utføres av staten? Endret 12. juni 2011 av islending Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Du holder ikke tilbake informasjon, gjør du vel? Du bare lar være å gi det ut, fordi det ikke er relevant. Det er to forskjellige ting. Endret 12. juni 2011 av Bozzeye Lenke til kommentar
islending Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Hvis du lager en tråd som heter "Hva spiste du til middag i dag?" og jeg nekter å svare, driver jeg da sensur? Endret 12. juni 2011 av islending Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Nå syntes jeg du begynner å bli veldig userriøs. Spør du meg så er sensur å holde tilbake informasjon, dekke over ting i bilder/film, sperre nettsider, forby filmer etc. Du som mener at det bilde øverst på denne siden ikke er sensurert, hva vil du kalle det? Discovery setter "pip" når folk banner i seriene, er ikke dette sensur? Det ble rotete, men, men Lenke til kommentar
Endeby Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Høres ut som et særinteresseparti på høyere nivå enn Senterpartiet. Tror du virkelig at Norges befolkning vil stemme på et politisk parti som bare mener noe i en sak? Det tror ikke jeg. Det beste alternativet om du ønsker friest mulig fildeling i dag er nok Venstre, og eventuelt melde seg inn i partiet for å påvirke det til å satse enda hardere på personvernfri fildeling. (eventuelt kan du velge ut et mikroparti på ytterste venstrekant og prøve å dra dem opp av søla). Men lar du være å stemme Arbeiderpartiet er nok mye av jobben gjort. Lenke til kommentar
islending Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Nå syntes jeg du begynner å bli veldig userriøs. Det som er useriøst er å hevde at det er sensur å tilbakeholde info. Du som mener at det bilde øverst på denne siden ikke er sensurert, hva vil du kalle det? Husker ikke ordet. Discovery setter "pip" når folk banner i seriene, er ikke dette sensur? Nei. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Er det ikke noe med at man må ha 5000 underskrifter/stemmer for å bli et parti? 5000 for stortingsvalg og 500 for kommunevalg. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Nei. sensurere verb trans. sensurere ( v2) [sənsʉˈɾeːɾə] 1 nekte publikasjon Deler av filmen ble sensurert. 2 gi karakter til, bedømme sensurere eksamensoppgaver http://no.thefreedictionary.com/sensurere censor 1. An official who examines books, plays, news reports, motion pictures, radio programs etc. for the purpose of suppressing parts deemed objectionable on moral, political, military or other grounds. 2. any person who supervises the manners or morality of others 3. an adverse critic; faultfinder 4. (in the ancient Roman republic) either of two officials who kept the register or census of the citizens, let public contracts, and supervised manners and morals 5. (in early Freudian dream theory) the force which represses ideas, impulses, and feelings, and prevents them from entering consciousness in their original undisguised forms. - v.t. 6. to examine and act upon as a censor 7. to delete (a word or passage of text) in one's capacity as a censor censorship 1. act of censoring 2. the office or power of a censor 3. the time during which a censor holds office 4. the inhibiting and distorting activity of the Freudian censor Endret 12. juni 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Et piratparti hadde ikke vart sa dumt. De kan ta stemmer fra venstre og sette fokus pa saker som DLD. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Nå syntes jeg du begynner å bli veldig userriøs. Det som er useriøst er å hevde at det er sensur å tilbakeholde info. Du som mener at det bilde øverst på denne siden ikke er sensurert, hva vil du kalle det? Husker ikke ordet. Discovery setter "pip" når folk banner i seriene, er ikke dette sensur? Nei. Du kan ikke finne ut av det ordet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå