Gå til innhold

Vi trenger et piratparti i Norge!


Anbefalte innlegg

I stedet for å danne parti og jobbe for frata musikerne eiendomsretten sin, kan dere komme med en idé som gjør både artister og kunder fornøyde.

Er sensur, krenking av personvern og umenneskelig høye erstatningskrav en del av denne eiendomsretten?

 

Det burde komme noe likt spotify til filmer, eneste problemet er at plateselskapene liker bedre å bruke pengene på å saksøke fildelere enn å tilpasse seg markedet!

 

De har rett til å ikke tilpasse seg markedet. Men hør her, hvorfor går du ikke i bresjen og lager et film-spotify, da?

De har rett til det, men da kan de la være å klage over dårlig salg og piratkopiering. Den siste kommentaren er bare latterlig. Det er ikke bare å lage noe slikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I stedet for å danne parti og jobbe for frata musikerne eiendomsretten sin, kan dere komme med en idé som gjør både artister og kunder fornøyde.

Skjønner at du liker å skumlese, har aldri vært snakk om å frata rettighetshaverne eidommen sin, men å jobbe mot et regelverk/lovverk som tillater, og krever at løsningene er annerledes fra idag, kan og kaste et på gulerøttet til artistene som gjør det vanskeligere for de store selskapene å "eie" dem.

 

Les hva sverige Piratpartiet står for:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Party_(Sweden)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Piratpartiet

og hva den internasjole piratpartibevegelsen jobber mot:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Parties_International

 

kanskje du og andre ser min ide en tanke klarere, siden det virker somom du har inntrykket at jeg vil åpne opp all nedlasting og deling uten regulering og respekt for rettighetshaverne.

 

-frank

Lenke til kommentar

Det burde komme noe likt spotify til filmer, eneste problemet er at plateselskapene liker bedre å bruke pengene på å saksøke fildelere enn å tilpasse seg markedet!

 

De har rett til å ikke tilpasse seg markedet. Men hør her, hvorfor går du ikke i bresjen og lager et film-spotify, da?

Vel.. Fordi jeg er 15 (betyr ikke fjortisoppførsel!), har ikke penga, eier ikke et plateselskap OG jeg kan ikke programmering Selvfølgelig har de rett til det, men de burde kansje gjøre det alikavel?

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Er sensur, krenking av personvern og umenneskelig høye erstatningskrav en del av denne eiendomsretten?

 

Definer (og gjerne eksemplifiser) sensur, krenking av personvern og umenneskelig høye erstatningskrav.

Sensur: Tiltak som sperrer nettsteder som driver med piratkopiering. Kan lett utvides til andre områder, ting staten ikke liker med mer.

Krenking av personvern: Se datalagringsdirektivet.

Umenneskelig høye erstatningkrav: http://www.hardware.no/artikler/platebransjen_krevde_75_billioner_dollar/93256

 

Det er ikke bare å lage noe slikt.

 

Nettopp!

Fordi én enkelt person tvilsomt klarer å programmere, designe, skaffe avtaler med mange nok selskap, markedsføre tjenesten og alt annet som følger med.

Lenke til kommentar

Fordi én enkelt person tvilsomt klarer å programmere, designe, skaffe avtaler med mange nok selskap, markedsføre tjenesten og alt annet som følger med.

Så planen er å fikse en statlig butikk for digital distribusjon av digitale medier. (Hørtes nesten litt vel fancy ut det her :roll: )

 

Ellers er jeg helt for ett "Piratparti" i Norge som har som hovedsak å forbedre teknologiske rettigheter. Men jeg tror det isåfall kan være greit å ta ett navn enn "Piratpartiet"...

 

Edit: Dobbelpost

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Man kan selvsagt opprette et slikt parti, men gidameg for en idiotisk plattform det bygger på.

 

Piratkopiering, wtf. Er det virkelig ikke større emner som burde oppta folk i dette fullstendig korrupte samfunnet?

 

Et slikt parti vil uansett aldri vokse noe særlig, men media kan jo selvsagt finne på å sette av noe tid på en såpass trygg sak siden det ikke rører ved den virkelige råten i kongeriget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan selvsagt opprette et slikt parti, men gidameg for en idiotisk plattform det bygger på.

 

 

Og derfor bør man endre navnet sånn at det ikke bare høres mer seriøst ut, men også kan ta for seg andre viktige spørsmål i samfunnet...

 

Edit: Jeg begynner vel egentlig å bevege meg offtopic :whistle:

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Jeg hører mange negative tanker om navnet "piratpartiet" men hvor er forslagene til alternativer? for har sittet å studert litt her å jeg kan ikke si at jeg finner noe like fengende og informativt og lite fortfattende, jeg mener "frank haugens parti for frier fildeling og økt personvern", (til dere unge er dette en referanse til FRPs opprinnelige navn), er det mest spennende jeg kan komme på som også forteller hva man står for. (ja vet jeg stryker mitt eget ego her men kl. er halv fem på morgenen og min ydmykhet forsvant rundt den første cognac-en :p)

 

Jeg setter pris på all input her men jeg jeg vil og ha kreativitet her. MASSE kreativitet, hva ville et slik parti ha som grunn-ideologi? jeg har noen tanker men hva er dere andres??

 

-frank

Lenke til kommentar

Jeg stemmer ja, men det bør virkelig ikke hete Piratpartiet, da vil folk tro det er snakk om uloveligheter. Derimot bør det ha et navn som viser hva partiet engasjerer seg for, og det bør ikke nødvendigvis være piratkopiering. På nettet i dag er og blir det veldig mye som bør passes på blant annet vurderer man å stenge av visse nettsider og datalagrings direktivet trer jo snart i kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...