Gå til innhold

Tilbakebetaling av privat lån


Anbefalte innlegg

Jeg har lånt litt i overkant av 100k fra min mor til oppstart av firma (bla til forskudd på leasing og andre driftskostnader i oppstarten).

 

Kan de betales tilbake som en utgift (altså utgiftsføres), slik at jeg ikke må skatte av dem for så å betale de tilbake som "privatperson" etter skatt? (er ENK)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, avdrag på lån kan aldri utgiftsførast, anten lånet er privat eller frå bank. Derimot kan det du kjøpte om det er "driftskostnader" anten aktiverast og avskrivast (om kjøpssummen var minst 15000 kr og tingen kan brukast meir enn det året du kjøpe han) eller førast som utgiftspost (om prisen eller levetida var mindre). Leasingforskot er typisk noko ein aktiverer og avskriv om summen var over 15000 kr. Då skal rekningen førast opp som eige i rekneskapen og kvart år skal det førast som ei utgift ei avskriving som ein (i små firma) reknar ved å nytta eit skjema frå skattetaten. Avskrivingen skal vera eit bilete av slit/bruk/verdinedgang som denne eiga då har.

Lenke til kommentar

Det er eigentleg nokså logisk. Du kan ikkje få frådrag BÅDE for kostnaden du har nytta lånet til (til dømes leasingforskot) OG for lånet sjølv. Det vert dobbelt frådråg.

 

At ein tek opp eit lån er ikkje ein kostnad eller ei inntekt. Det tyder at eiga i verksemnda aukar (ein "eig" pengane og kan nytta dei som ein vil) og samstudes aukar skulda (ein skuldar pengane). Å gjera opp har motsett konsekvens. Eiga går ned (ein "eig" ikkje pengane meir), men skulda gjer det same. Inkje av dette er i seg sjølv kostnad - og kan difor heller ikkje trekkjast frå som det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...