Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

sort skjem ved 2 til 4 g ram. hjelp....

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en hp pavillion dv6000. orginalt sitter det 2g ram, jeg kjøpte 2g til, men når jeg setter inn den nye rambrikken blir skjermen sort mens maskinen kjører . hva er glat? er det noe med biosen jeg må gjøre? kjører win 7 64bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en hp pavillion dv6000. orginalt sitter det 2g ram, jeg kjøpte 2g til, men når jeg setter inn den nye rambrikken blir skjermen sort mens maskinen kjører . hva er glat? er det noe med biosen jeg må gjøre? kjører win 7 64bit.

Det kan være nødvendig å sette ritkig spenning for brikkene i BIOS. aller beste er å sette alle instillingene for RAM manuellt i tilfelle de ikke autodetectes riktig. Spenningen er dog det mest typiske - men det skjer hovedsakelig når man kjøper high-end RAM som krever mer spenning enn det som er standard. Om ikke hovedkortet klarer å autodetecte spenningne RAMen skal da så vil den ikke starte riktig. Jeg tviler på det er tilfellet om det er snakk om latop-ram, da det ikke selges hovedsakelig mest standard ram til laptopper, men det er verdt å sjekke.

Evt. test også å starte med èn og èn brikke. En av brikkene kan jo være defekt - og om du prøver dette så vil du fort finne ut om dette er tilfellet.

-Stigma

Lenke til kommentar

HP Pavillion dv6000 er vel en bærbar ikke sant? Litt vanskelig å sette spenning til RAM i BIOS på bærbare PCer dessverre. Og hvis det er en Paviilion dv60xx modell, så bør du nesten oppgi hvilken modell det etter som det finnes mange dv60xx modeller.

Uansett så skal de støtte opp til 8 eller 16 GB RAM, avhengig av modell da. Du bør være sikker på at du har installert RAM brikker av samme type så klart.

Lenke til kommentar

HP Pavillion dv6000 er vel en bærbar ikke sant? Litt vanskelig å sette spenning til RAM i BIOS på bærbare PCer dessverre. Og hvis det er en Paviilion dv60xx modell, så bør du nesten oppgi hvilken modell det etter som det finnes mange dv60xx modeller.

Uansett så skal de støtte opp til 8 eller 16 GB RAM, avhengig av modell da. Du bør være sikker på at du har installert RAM brikker av samme type så klart.

Ja, det er nok mindre muligheter for justering av instillinger på mange bærebares bios. Det er sikkert også mulig at maskinen kun kan støtte RAM av en viss hastighet (eller høyere) som er samme frekves som den kom med som standard. Hvis brikkene som er kjøpt har andre specs enn de som han hadde fra før så er det et potensiellt problem. Om det er forskjellige merkenavn burde normalt ikke bety noe særlig, men forskjellige spesifikasjoner ellers kunne forårsake trøbbel.

-Stigma

Lenke til kommentar

trur jeg kansje fant feilen! menes det at dataen ikke støtter mere enn 2 g? se bilde.

Det som du leser av på det bildet der indikerer ihvertfall ikke at du har en begrensning. Det bare sier deg litt om hva som er den nåværende konfigurasjonen av RAM.

Det sagt så finnes det modeller som ikke støtter mer enn 2GB. Dette er dog noe som du som regel bare ser på de billigste atom-baserte netbookene (og maskiner i tilsvarende klasse). Dette er jo en mer normal laptop, og det skulle forundre meg om det var en slik begrensning her.

Så langt jeg kan se fra noen raske søk så er grensen for maskinen 4GB. Ref:

http://www.crucial.com/store/listparts.aspx?model=Pavilion%20dv6500z%20Series

http://www.satech.com/hp-notebook-memory-hp-pavilion-notebook-memory-hp-pavilion-dv-memory-hp-compaq-pavilion-dv6500-memor.html

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...