Gå til innhold

Dell 500M - trenger noen siste innspill!

Anbefalte innlegg

Hei igjen... (håper endel har tid til å hjelpe meg enda en gang) :)

Ser nå ut til at jeg går for denne Dell maskinen, 500M.

Har selvfølgelig noen siste spørsmål som jeg håper dere kan bistå meg i å besvare. Tar først frem konfigurasjonen av maskinen, kommenter gjerne hvis det er noen unødvendige ting jeg har lagt til eller hvis det er ting jeg bør legge til:

Power-oppgradering: DVD-Combo + 14'' SXGA+ skjerm og sparer 10% (+ NOK 1 328 kr)

Prosessor: Intel® Pentium® M prosessor - 1,4GHz (+ NOK 301 kr)

Minne: 256MB DDR RAM/266MHz (1x256MB)

Farge: Ion Silver/Moonlight Silver

Optisk enhet: 24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo modular

Skjerm: 14.1" TFT XGA (1024x768)

Harddisk: 40GB Ultra DMA/ATA 100 (+ NOK 290 kr)

Diskettstasjon: 3,5'' 1.44MB diskettstasjon, mediabay (+ NOK 367 kr)

Modem: Internal combo 56k modem / 10/100 network

Trådløst nettverk: 500M Mini PCI Wireless LAN TM1300 (b/g)

Tilbehør: Ekstra Batteri Lithium-Ion til Media Bay (+ NOK 937 kr)

Tenkte jeg bare skulle gå inn på Komplett eller annen side for å eventuelt kjøpe meg mer minne.

DVD-Combo - vil det si at jeg får dvd-brenner på denne eller hva betyr det? Er det verd å legge penger i det?

Sitter noen på en slik konfigurasjon som jeg har presentert her og kan si litt om den - fornøyd/ikke fornøyd?

Lurer helt til slutt på om jeg skal vente litt til - tilbudet deres går jo ut i dag 30/07/03 så jeg må bestille innen midnatt. Ser på bestilllingssiden at det jeg får gratis er fri frakt for systemet og gratis harddisk oppgradering, men vil 10% avslag som de kaller det gå ut ved denne datoen og?

Det ble en fryktelig lang post dette, men vil så gjerne velge rett bærbar når jeg kjøper for første gang og ikke velge katta i sekken! Takk for alle tips... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg bare skulle gå inn på Komplett eller annen side for å eventuelt kjøpe meg mer minne.

Husk at det er So-dimm minne det er snakk om ;)

DVD-Combo - vil det si at jeg får dvd-brenner på denne eller hva betyr det? Er det verd å legge penger i det?

Dette lurte jeg også veldig på!

Noen som vet?

Det ble en fryktelig lang post dette, men vil så gjerne velge rett bærbar når jeg kjøper for første gang og ikke velge katta i sekken!

Ehm, nei, det du skrev var absolutt ikke en lang post. En av mine "lengre" er denne... hehe ;) Var en ganske heftig diskusjon :p *ler*

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Dette lurte jeg også veldig på!

Noen som vet?

Det er kombinert DVD-spiller og CD-brenner. Altså ikke DVD-brenner :)

Men, kjære vene, vi vet egentlig dette. Men om du ser på Dell sin 500m side, der du kan velge spesifikasjoner, så er det allerede VALGT CD-RW/DVD-ROM, og så har de samtidig en oppgraderingspakke som heter;

Jeg oppgraderer til DVD-Combo + 14'' SXGA+ skjerm og sparer 10% (+1 328 kr)

Og det betyr, ut ifra det DU sa, at man betaler 1328 kroner for SXGA+ oppløsning på sin 14" skjerm, mens om man bare velger den oppdateringen alene lengre nede på siden koster det vitterlig;

14.1" TFT SXGA+ (1400x1050) (+558 kr)

Skjønner du?

Mens DVD-RW koster alene;

DVD+RW (+1 451 kr)

Og sammens;

14.1" TFT SXGA+ (1400x1050) (+558 kr)

DVD+RW (+1 451 kr)

= 558+1451= 2009

Og om disse oppgraderingene skulle koste 1328 kr sammens med en 10% rabatt, lurer jeg hva disse 10% er regnet fra, for sist gang jeg sjekket var;

2009*0,1=

200,9*1=200,9

2009-200,9=1808,1

Men om man får DVD-RW og SXGA+ for 1328 så sparer man jo;

1-1328/2009=

1-0,66=0,34

34% (!)

Skjønner du forvirringen og hvorfor vi faktisk lurer hva det er man betaler 1328 for!?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at det er en dvd-brenner det er snakk om.. Da jeg bestilte min dell inspiron8500, fikk jeg samme valget, jeg tenkte da at jeg ikke hadde bruk for cd-brenner, og takket høflig nei.. Men da jeg fikk maskina var den med kombinert dvd og cd-brenner.. Så det må være dvd-brenner det er snakk om, eller er dell fri for rene dvd-roms?

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe en bærbar til jeg til jeg begynner på skolen. Pcen min høres jo litt ut som en flyplass hvis de er stille i rommet....

Tenkte da på en ganske "ribba" pc, som i hovedsak er lett og helt uten støy. Kun til programmeringsbruk o.l.

500m standardkonfigurert må jo være et bra valg da. 1års garanti så klart, eller blir det jo svindyrt.

Lenke til kommentar

Trykket meg inn på sidene deres i dag jeg...var jo inne på sidene deres tidligere i dag - vel å merke i natt (samme dato)!

Når jeg nå skal inn å velge den samme konfigurasjonen som valgt tidligere blir den dyrere, merket dette først når jeg trykket inn den billige konfigurasjonen som endel har bestilt!

Står i alle annonsene rundt omkring på forskjellige websteder at tilbudet gjelder til 30/07/03 - altså i dag, men så sletter dem det før det står i annonsene? Hva skjer med dem?

Står på siden du kommer frem til at tilbudet gjelder til 29/07/03, men dette er jo ikke noe jeg har sett tidligere og var jo innpå siden deres i dag (natt) 30/07/03 og kunne bestille tilbudet! What to do?

Ta en telefon til Dell og høre hvordan saken ligger, jeg skal da for søren ha den pc'en til nice-price!? :smile:

Lenke til kommentar
Trykket meg inn på sidene deres i dag jeg...var jo inne på sidene deres tidligere i dag - vel å merke i natt (samme dato)!

Når jeg nå skal inn å velge den samme konfigurasjonen som valgt tidligere blir den dyrere, merket dette først når jeg trykket inn den billige konfigurasjonen som endel har bestilt!

Står i alle annonsene rundt omkring på forskjellige websteder at tilbudet gjelder til 30/07/03 - altså i dag, men så sletter dem det før det står i annonsene? Hva skjer med dem?

Står på siden du kommer frem til at tilbudet gjelder til 29/07/03, men dette er jo ikke noe jeg har sett tidligere og var jo innpå siden deres i dag (natt) 30/07/03 og kunne bestille tilbudet! What to do?

Ta en telefon til Dell og høre hvordan saken ligger, jeg skal da for søren ha den pc'en til nice-price!? :smile:

Du trykka deg inn på siden via en reklame? Jeg prøvte å gå inn via www.dell.no og reklame banneret på www.artanis.org gikk jeg rett inn på dell.no kosta maskinen i underkant av 10k uten 3års forsikring, gikk jeg inn via artanis.org og fjerna forsikringa kom den på 8500 spenn uten noe ekstra utstyr. som combo dvd/cdrw osv

Lenke til kommentar

våkne opp da folkens!!!!

dvd combo = dvd spiller med cdbrenner

dvd brenner = dvd brenner

Jeg har fulgt med på Dell sine sider i lang til og det er ikke sjelden at det står mye feil der.

Det Power tilbudet der er sikkert fra tidligere før denne maskinen ble levert med combo drev som standard.

Bare vær dumme dere og betal 1300 kr for høyere oppløsning på skjermen :D:D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...