Gå til innhold

Et lite spørsmål

Hveding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil våge å påstå at den påstanden, din arni90, er litt feil. Hadde 2 x GTX 460 i SLI og de to kortene kjørte faktisk bedre i SLI enn det MSI GTX 580 Lightning kortet jeg har nå. Og jeg snakker ikke om 3DMark Vantange resultater (der GTX 460 SLI oppnådde bedre resultat enn GTX 580), men om spill som MW2, siste Medal of Honor, Black Ops, Far Cry 2, Bioshock 2 pluss andre spill. Fps ble målt med Fraps og GTX 460 SLI lå over GTX 580 i nesten alle spill. Har dog ikke prøvd Metro 2033 enda. :whistle:

Når det er sagt, har jeg også hatt 2 x HD 4870 i CF, litt gamle kort kanskje, men GTX 460 SLI er de skjermkortene jeg har hatt minst problemer med i "multi" GPU oppsett. Derfor satser jeg nå på 2 x GTX 580 SLI oppsett.

Lenke til kommentar

forresten, Dustin kjører GTX 470 1280 MB til 1599 nå... grei pris..

Men ingenting slår jo 6950x2 hvis man finner dem til rundt 1700 per stykk..

Venter på 7000-serien selv tror jeg... BF3 blir krevende. GTX 580 single dipper til 20 FPS..SLI til 40... det er ikke playable ( dette i 1920x1080.. altså 1080p)

Lenke til kommentar

hehe, jeg digger arni90 sine innlegg, men han har tydeligvis lagt SLI for hat grunnet sine egne 460 erfaringer.. :p

Mine og andres erfaringer, men jeg er på langt nær imponert eller fornøyd med "ytelseshoppet" man får med SLI. For meg virket det fra dag 1 som om det var litt hakking, leste meg opp og fant ut at dette var fordi GPUene ikke var helt synkroniserte og det var kun å vente på driveroppdateringer.

Jeg har ventet på driveroppdateringer i et år snart, og det er fortsatt langt fra spillbart i mine øyne. Derfor anbefaler jeg sjelden SLI med mindre du har et GTX 580 eller lignende bleeding-edge kort som allerede er overpriset.

Ja, SLI var absolutt brukbart i mange spill, men det var de spillene som ikke hadde nytte av det, typisk da fps-spill som allerede kjører godt over 60 fps average med et kort. I spill som trengte ytelsen, type Dragon Age 2, Crysis, The Witcher 2, Crysis 2 og lignende, var microstutter framtredende nok til at jeg ikke klarte å spille bra.

Det er flere som sier at de ikke ser problemer med bildeflyten jeg har hatt, men det viktige for meg er at jeg ser det og at det ikke er godt nok. Byttet jeg gjorde til et HD 6950 2GB merket jeg såpass godt at det kan regnes som en solid oppgradering i spillbarhet. Minimum framerate har også gått litt opp, og jeg kan spille spill på akkurat samme innstillinger på et HD 6950 2GB som jeg gjorde med GTX 460 SLI langt mer spillbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...