Gå til innhold

Kjøling av northbridge (KT133A)

Pluto

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut viften som er plassert på nortbridgen på mitt ASUS A7V133-C da denne støyer litt.

Det jeg lurer på er bl.a. om zalman ribben som fås på microplex leveres med alt nødvendig utstyr, tenker da på festemekanismen. Eller bruker man de samme delene som holder den nåværende viften på plass? Noen som vet noe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microplex har to ribber fra zalman. Jeg vil anbefale den lille, da den store kan være vanskelig å plassere på en northbridge.

Begge kommer med lim, så du vil ikke trenge no mer.

Den lille tror jeg do forøvrig vil kunne feste med de gamle festene til vifta di.

Du kan jo prøve å ta av selve vifta fra ribba du har nå og bare bruke vifta. Ta på litt bra goop og da. Det bør funke det også hvis du ikke ocer hardt.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Satser nok på den lille ribben da, evt. en liten stund med viften frakoblet først for å se hvordan det går. Er det fare for at HK kan ta skade av å kjøre uten vifte på northbridge? Blir den så varm?

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke hørt om en person som har fått en ustabil maskin fordi han fjerna vifta på Asus AV133 kortet sitt.

Selv fjerna jeg vifta på northbridge etter et par dager. Kjører nå kun med den pingleribba som fulgte med på HK.

MSI leverer sitt KT133a kort uten vifte på northbridge, IMHO trenger ikk Asus den heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...