Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke si om boken er bra eller ikke, men boken er fra 2007 og språket har blitt litt oppdatert siden da.

Istedet for å komme med en god bok vil jeg anbefale et abn på Safari Books Online. Der kan du lese bøker online for en fast månedsum. Liker du boka og vil ha den i bokhylla kan du kjøpe den, men da har du mulighet til å faktisk få lest den først. I tillegg vil du ha tilgang til nyere bøker etter som de kommer. Jeg bruker nesten ikke Kindle etter jeg kjøpte abn her...

Lenke til kommentar

Det ser ut som en grei nybegynnerbok det der. Det finnes så mange forskjellige, og folk lærer på så mange forskjellige måter, så det er nesten umulig å anbefale noe.

Som rozon påpeker omhandler den ikke siste versjon, så med mindre det er en spesiell grunn til at du skal bruke 2008 så bør du se etter en utgave som dekker 2010 / .net 4.

Å se etter norske bøker er derimot døfødt. Det aller aller aller meste du kommer til å måtte lese for å lære deg utvikling kommer til å være på engelsk, så det er bare å venne seg til det. Hvis du først lærer deg norske navn på ting vil du bare få problemer når du må oversette andre kilder senere.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg kan ikke si om boken er bra eller ikke, men boken er fra 2007 og språket har blitt litt oppdatert siden da.

Istedet for å komme med en god bok vil jeg anbefale et abn på Safari Books Online. Der kan du lese bøker online for en fast månedsum. Liker du boka og vil ha den i bokhylla kan du kjøpe den, men da har du mulighet til å faktisk få lest den først. I tillegg vil du ha tilgang til nyere bøker etter som de kommer. Jeg bruker nesten ikke Kindle etter jeg kjøpte abn her...

Kan man skrive ut bøker der i fra da? Etter du har kjøpt den selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan man skrive ut bøker der i fra da? Etter du har kjøpt den selvfølgelig.

Seint svar... :)

Du kjøper ikke bøker der, du leser dem online... Med de små abn må ha en egen bokhylle (virtuel) som du legger bøkene du vil lese inn i. Der må boka ligge i 1 mnd, og du kan max ha 5 eller 10 bøker. Unlimited så kan du lese alle bøkene når som helst. Jeg veksler mellom abn alt etter hva jeg holder på med...

Du får 'token' som kan brukes til å laste ned PDF av kapitler, og du kan kjøpe tokens om du mangler. Tror du får 5 i mnd eller noe. Disse mener jeg du skal kunne skrive ut, dog med personlig informasjon godt merket så du ikke bruker dem til hand-outs...

En stor bakdel er at på fly og andre steder uten nett så kan du ikke lese bøker, og det er her jeg ofte leser. Løsningen er å bruke tokens og laste ned PDF.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...