Gå til innhold

Sli eller nytt kort ?

Hveding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker :) Kan du forklare hvorfor den er en "fail" ?

1. det er tregere enn HD 6990

2. det har problemer med spenningsreguleringen og kan ikke overklokkes uten å lett være i fare for å gå opp i røyk.

3. Det er avhengig av SLI (som jeg ikke vil anbefale å spille med) for å yte bra.

Lenke til kommentar

Hardware.nos tester bruker kun spill som favoriserer Nvidia og gir et veldig lite helhetlig bilde. Far Cry 2 for eksempel er et spill der Nvidia-kort gjør det langt bedre enn AMD/ATI-kort fordi spillet er laget for å yte bra for Nvidia. Metro 2033 og Just Cause 2 er alle spille der Nvidia har en klar fordel grunnet optimalisering.

Techpowerup anmeldelse

Her kommer de ganske likt ut jevnt over, men det nevnes også:

I went to heat up the card and then *boom*, a sound like popcorn cracking, the system turned off and a burnt electronics smell started to fill up the room. Card dead! Even with NVIDIA power limiter enabled.

Nvidia har brukt billige komponenter på GTX 590 for å spare inn penger, den eneste grunnen til at GTX 590 er på markedet er for at Nvidia skal ha mulighet til å konkurrere om å ha det kraftigste på markedet. Jeg vil tro de taper penger for hvert kort som selges.

En ting er sikkert: HD 6990 er et bedre kort der det gjelder, og du kan forvente at det vil takle stress over lengre tid uten å gå i søpla. Det er langt høyere kvalitet på HD 6990 enn GTX 590. Og støymessig er begge kortene såpass ille at det ikke er et godt argument

Lenke til kommentar

jeg leste att problemet med att GTX 590 går opp i røyk, er driver relatert. det er ikke det altså?

Men hvis GTX 590 har problemer med kvalitet på komponenter, så er det betenkelig. men side om side med 6990 så er de kortene ganske likestilt. ja, 6990 er raskere, men ikke i alle spill. og etter det jeg har lest, er GTX 590 både kjøligere og stillere (sistenvnte spesielt). og for de som har pengene, men ikke mulighet for SLI (tenker da spesielt på 560ti / 570), så er jo GTX 590 er alternativ, det ER jo tross alt en del raskere en GTX 580.

Å kalle GTX 590 for FAIL, føler jeg ikke blir riktig. dyrt ja, men har man pengene og ikke mulighet for 2 kort i SLi eller CF så hvorfor ikke.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...