Gå til innhold

Hva er ditt/dine beste spillkjøp?


Anbefalte innlegg

Siden jeg bare har funnet en tråd med mest angerfulle spillkjøp tenkte jeg at det ville være spennende å finne ut hvilke spill folk er veldig glade for at de kjøpte, eventuelt har fått.

 

Så, hvilket/hvilke spill føler du at har gitt deg mest? Om du her tenker på spilletid, spilleopplevelse, grafikk, vanskelighetsgrad osv. har det lite å si, bare det er innenfor det du mener gjør spillet verdifullt. Hvilken som helst platform teller, om det skulle være N64, PC, 360, mobil osv.

 

Jeg skal selvsagt komme med mine mest verdifulle spill, som jeg virkelig har fått valuta for pengene.

 

Først ut er Team Fortress 2. Dette førstepersonskytespillet kjøpte jeg like etter spillet kom ut i The Orange Pack høsten 2007. Team Fortress 2 er det spillet jeg spiller mest nå om dagen, og har vært det spillet jeg har spilt mest siden da jeg kjøpte det. Med et veldig urealistisk gameplay, ikke ulikt Unreal- og Quake-spillene, har det også virkelig fanget meg fra første dag. Jeg kom etter en stund inn i klanmiljøet og har snart 3 år med erfaring derifra.

 

Hvis noen ikke har hørt om spillet eller ikke spilt det før vil jeg hjertelig anbefale dere å sjekke det ut. Team Fortress 2 er et multiplayer-spill only (I hovedsak). Tenkte jeg kunne ta med 2 spill til:

 

Titan Quest, med tilleggspakke Immortal Throne er et enspiller og opp til 4-spiller coop spill. Det er et Action-rollespill med store likheter til spill som Diablo 1 og 2. Hele meningen med spillet går ut på mye det samme også, bokstavelig talt slakte horder av fiender som prøver å ødelegge/ta over jorda. Med stort fokus på utstyr og ferdigheter. Jeg har spilt gjennom på alle vanskelighetsgrader og har gjort alt som kan gjøres i spillet, hvis man ser bort i fra å få tak i alt utstyret selvsagt. Titan Quest har gitt meg mange gledesfylte timer, spesielt i coop!

 

Til slutt vil jeg nevne Star Wars: Republic Commando. Jeg har alltid likt Star Wars universet og har spilt mange spill derifra, men det spillet som jeg virkelig har kost meg gjennom, mange ganger, er Republic Commando. Ta kontroll over en Commando klone og styr troppen din til suksess. Med 4 tøffe og humoristiske klonekrigere sloss man seg gjennom mengder av motstandere, måtte det være enkle droider eller store krigs-roboter. Et kjent men fantastisk arsenal av våpen kan brukes. Spillet har jeg selv klart på alle vanskelighetsgrader her også, på den vanskeligste 3 ganger. Nå vet jeg ikke hva slags kritikker dette spillet fikk, men i mine øyne er det helt fantastisk, og jeg har ikke fått mange bedre enspiller-opplevelser.

 

Det er ikke nødvendig å komme med forklaringer til alt, det er selvsagt frivillig.

Endret av Xifi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet jeg har vært mest glad i er definitivt Transport Tycoon Deluxe. Noe uvanlig spill, men allikevel. Jeg vokste opp med det. Fikk spille det på PC-en til broren min fra jeg var 6-7 år, og har spilt det gjevnlig siden den gang. Dog de senere år i reinkarnasjonen OpenTTD. Det er nok mye grunnet nostalgi at jeg fremdeles elsker det. Trengs en god porsjon fantasi for å få noe ut av det om jeg skulle begynt i dag, tror jeg.

 

Ellers, et jeg ikke har spilt på en stund: Battlefield 1942, og forøvrig Battlefield Vietnam også. Mye moro kom ut av de to i tidlige tenår. Aldri igjen vil jeg spille senere krigsspill med samme iver, og være like fornøyd, som når jeg spilte de to mye. Lite slår å sveie forbi palmene i et nydelig helikopter og lande perfekt like utenfor basen til fienden i BF Vietnam, eller bombe Wake Island fra et ikonisk WW2 fly.

 

Red.: Red Alert 2 og Carmageddon 2, såklart! Skammer meg over å ha glemt dem. Fantastiske spill.

 

Red. 2: Kan jo nevne noen av de mer moderne spillene også. Disse masseproduserte DVD-ene proppet fulle av ekstraeffekter og full HD 3D hvor de ofte helt glemmer at gameplay er alt et spill trenger. MineCraft er et godt eksempel. Grafikken er ærlig talt likegyldig for min del, og en sjelden gang helt unødvendig til og med.

 

Uansett, BioWare og Valve synes jeg er de eneste som fremdeles virkelig får til gameplay samtidig som de holder spillene ytterst moderne. Mass Effect, Dragon Age, Half-Life og Portal, og DICE sitt Mirror's Edge også, er alle utrolig underholdnende spill, med høy gjenspillbarhet også. Angrer ikke et sekund på å ha kjøpt noen av dem, og vil fortsette å forhåndsbestille sequels.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

spill jeg tenker tilbake på:

Command & Conquer: Red Alert

Warcraft 3

starcraft

Half life

Quake 3 arena

battlefield vietnam

Swat 4

Carmageddon (husker ikke helt hvilken versjon, men den hvor man fikk ekstra poeng for å kjøre på gamle damer med rullator)

 

Grand Theft Auto 1-4 :)

 

etd:

Transport Tycoon Deluxe (den er jo helt epic)

sim city

Max payne (epic bullet time)

mafia

hitman

need for speed porsche (av alle NFS så var dette den beste)

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar

StarCraft

Transport Tycoon Deluxe

Dungeon Keeper

Sins of a Solar Empire

The Witcher 2

Amnesia: The Dark Descent

Age of Empires II (med expansion)

Battlezone

Forsaken

Homeworld

Half Life

Metro 2033

Red Alert

Rome Total War

Star Wars Knights of the Old Republic

Mass Effect 1/2

X-serien

Silent Hunter III

 

EDIT: Ikke sortert i rekkefølge.

 

Må forøvrig si meg enig med Saft Suse, Transport Tycoon Deluxe er høyt elsket når man vokste opp med det som barn. Spiller OpenTTD den dag i dag. :love:

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Fin tråd! Jeg har opp gjennom årene gjort veldig mange gode kjøp der jeg har fått veldig mye ut av spillene, så jeg tror ikke jeg orker å ramse opp alle :p Men vil nevne Oblivion og Gothic 3. Dette er to spill jeg virkelig har storkost meg med. Begge har en enormt stor verden der du står helt fritt til å utforske. Det har også tonnevis av quests, og Gothic 3 har også valg du tar underveis som gjør at du kan spille spillet flere ganger for å se hva som skjer om du tar et annet valg. Jeg har ikke tellingen på hvor mange timer jeg har brukt tilsammen, men jeg regner med det er over 500 timer i alle fall. Helt klart to av de beste kjøpene jeg har gjort.

Lenke til kommentar

Har ihvertfall en garantert vinner hos meg, nemlig Counter Strike Source! Husker når faren min kjøpte det til meg i 10-11 års alderen. Spilte det utrolig mye, og det er det eneste spillet jeg virkelig har vært god i. Var også medlem i norges beste surf-clan når surf ikke var så stort i CS-norge x)

 

Ellers så husker jeg godt de følgende spillene:

Forza 3

Age of Mythology

Halo 1 og 2 (For xbox

Amnesia: The Dark Descent

 

Kul tråd forresten :)

Lenke til kommentar

Definitivt Call of Duty 4. Skremmende hvor mange timer jeg har sittet, og fortsatt sitter med dette spillet. Det verste er at når jeg kjøpte det, så hadde jeg egentlig planlagt å kjøpe Crysis heller (de spillene kom ut sånn nogenlunde på likt), men endte altså opp med CoD4 :love:

Lenke til kommentar

Da er jeg nødt til å si Zelda Ocarina of Time.

Er det spillet som har gitt meg mange gode minner, og mange gode spillopplevelser.

Jeg koste meg med Mario 64, men aldri slik som OoT.

Dead Space var et veldig godt valg i nyere tid, Starcraft 2, enda bedre!

Litt morsomt å tenkte at når siste ekspansjon kommer ut, da er jeg kanskje ferdig utdannet. :thumbup:

Endret av amir90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

for meg troner Heroes of might and magic III øverst, selv om det ble kjøpt flere ganger etterhvert...kan kose meg glugg ihjel med det spillet den dag i dag, og det 12 år etter det kom ut :)

 

Videre er Civilization spillene (ja jeg liker turbasert strategi), Kotor spillene, (fikk 1'ern av en kamerat som ikke likte det :O og 2'ern ble kjøpt til xbox med en gang det kom ut) og Lord of the Rings Online.

 

Håper på at Might and Magic: Heroes VI og Star Wars: The Old Republic kan legges til her etterhvert

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ooh, spennende topic *mimre litt*

 

Hmm, har flere på listen som fortjener litt heder og ære, de jeg husker desidert best er uten tvil

Command & Conquer : Red Alert

Age of Empires

Baldour's Gate (Både 1 og 2 forsåvidt)

Thief

Quake

Wonder Boy III : The Dragon's Trap

 

Men mitt desidert beste spillkjøp, forsåvidt en delt førsteplass.

Fallout 1 & 2, uten tvil. Har sikkert kjøpt 40+ lisenser av disse :blush:

Makan til engasjerende historie og fantastisk humor i et spill har jeg ikke funnet verken før eller siden.

Endret av Dimas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...