Gå til innhold

Trenger hjelp til aktivering av microsoft office 2010.

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp fra dere dataeksperter her. Jeg kjøpte nye pc for ikke så alt for lenge siden (1 mnd.) en acer bærbar. Så installerte jeg office-pakken på den. Denne produktnøkkel-koden som jeg skrev inn var allerde oppbrukt (det var en jeg fant hjemme som jeg skulle se om var oppbrukt). Så nå har jeg kjøpt en ny office-pakke med produktnøkkel (25-sifret). Hvordan får jeg da installert den nye koden med de 25 sifrene, hvor kan jeg skrive dem inn?, slik at alle programmene fungere? Takk på forhånd for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den ikke ble aktivert, så skal du kunne gå på hjelp om du starter f.eks Word, og kunne skrive inn en nøkkel der.

Men jeg ser på min Office 2010 versjon at jeg ikke kan bytte nøkkel når den først er aktivert, så det kan faktisk være at du må avinstallere Office pakken, for å så installere den på nytt med den nye nøkkelen.

Fant denne guiden som kanskje fungerer, har ikke testet den selv:

http://www.mytechguide.org/8013/change-product-key-microsoft-office-2010-visio-2010/

Ser ut til å gjøre slik at du slipper av av installere alt og installere på nytt. Verdt å teste i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at Office-versjonen som nå ligger på maskinen er installert, men ikke aktivert pga utløpt produktnøkkel. Dersom det er en Office 2010 kan du bare aktivere den med produktnøkkelen du har kjøpt. Det betinger at det er samme Office-versjon. Dersom det er riktig at Office er installert, men ikke aktivert skal du få opp en beskjed om å taste inn produktnøkkel og aktivere hver gang du starter et Office-prorgam. Merk deg at nesten alle maskiner som kjøpes i butikk leveres med en prøveversjon av Office. Denne kan da aktiveres med en Home & Student-nøkkel. Du kan ikke ha flere instanser av Office inne på maskinen, og har du en prøveversjon installert kan de hende at den forsøker å "overstyre" fullversjonen. Det du da må gjøre, om du ikke aktiverer prøveversjonen, er å avinstallere denne. Dette gjør du fra Kontrollpanel, Programmer og funksjoner.

Fint om du kan komme tilbake med litt info om nøyaktig hva som ligger på maskinen av Office (Home & Student/Business/Professional/2007/2010/prøveversjon osv.), og hva du har kjøpt.

Det skal være en veldig enkel sak å løse dette.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Har vært vekkreist den siste uken, men jeg kjøpte en Office Home and student 2010 på lefdal for 700 kroner. Jeg hadde prøvd å installere en office busniess tidligere for å se om denne fungerte (en som jeg fant i skuffen), men denne var allerde brukt. Så når har alt "låst seg" på maskinen, kan ikke bruke word, excel. Det kommer helle ikke opp noe informasjon om hvor jeg kan aktivere. Så spørsmålet er egentlig hvor jeg kan skrive inn den nye produktnøkkelen. Ser at dere sier at jeg kanskje må avinstallere programmet, og hvis dette er eneste mulighet må nok jeg gjøre dette, trenger office ettersom jeg jobber mye på denne pc-en. Det er windows 7 på maskinen (maskinen kjøpt i 2011). Det lå en prøvepakke på maskinen men skrev inn produktnøkkel fra busniess utgaven som jeg fant hjemme nesten med en gang jeg kjøpte maskinen, men denne så da ut til ikke å fungere. Takk for tips og svar! :)

Lenke til kommentar

Litt mer informasjon; Denne meldingen kommer opp på skjermen nå når jeg trykker inn på f.eks excel :

"Ditt eksemplar av Microsoft Home and Busniess 2010 kan ikke aktiveres fordi den angitte produktnøkkelen allerede aktivert makismalt antall tilatte ganger for programvarelisense som angitt i Microsoft programvare - lisensvilkår": Men som sagt har kjøpt ny nå, som er Home and student 2010 som ikke er "oppbrukt" og lurer da på hvordan jeg få dette til :)

Lenke til kommentar

Lisens din (den nye) gjelder et annet produkt enn det som er installert. Du må avinstallere Microsoft "Home and Business 2010" og derpå (etter restart) installere "Home and student 2010".

Ok, da gjør jeg det, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...