Gå til innhold

vil utholdenhetstrening svekke styrketreningen min? (trent styrketrening i et par år uten noen form for utholdenhet) tenker på P90x programmet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i et par år nå trent styrketrening med helt greie resultater, men nå vurderer jeg å gå løs på P90x programmet som jeg er sikker mange av dere skjenner til.

Det jeg enkelt og greit lurer på er om muskelstyrken min vill gå mye ned ved å trene slik utholdenhetstrening? eventuelt er dette styrke jeg raskt vil få tilbake dersom jeg går tilbake til styrketrening igjen?

Jeg har aldri før drivet med noe særlig utholdenhetstrening, så tenkte det var greit å prøve det og

PS: Trenger å miste et par kilo ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Gå ned i vekt og gå opp i styrke/muskelmasse samtidig er vanskelig. Gjør du det riktig og får i deg nok proteiner kan du gå ned i vekt uten å miste altfor mye styrke. Det er selvfølgelig å foretrekke fremfor å miste for mye og så bygge opp igjen, siden hvis du mister for mye styrke må du opp i vekt igjen for å komme tilbake til gammelt nivå, da får du kanskje på litt ekstra fett i slengen... Og så er du i en evig runddans.

Det er det korte svaret, vil anbefale å lese deg opp selv så du er forberedt på hvilke hensyn du må ta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...