EsAa Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei! En ting jeg kom til å tenke på: Var opp i matteeksamen i dag. Og jeg merket meg at når enkelte kom ut etter eksaminasjonen, så begynte resten å spørre om: Hvordan gikk det? Hva slags spørsmål fikk du? osv. Er sistnevnte spørsmål en slags måte å jukse på? Virker litt merkelig, men på den måten vil en jo få hjelp. Likevel skal vel sensor stille ulike spørsmål til eksaminandene for å forhindre dette. Hva tenker dere? EsAa Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det er nok ikke juks. Det er selvfølge at medelever spør hverandre, og er vel også selvfølge at sensor vet det. Spørsmålene du får er basert på presentasjonen din. Så en sensor vil nok ikke begynne og spørre deg om kombinatorikk om du ikke har snakket i nærheten av det. Lenke til kommentar
Lailala Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei! En ting jeg kom til å tenke på: Var opp i matteeksamen i dag. Og jeg merket meg at når enkelte kom ut etter eksaminasjonen, så begynte resten å spørre om: Hvordan gikk det? Hva slags spørsmål fikk du? osv. Er sistnevnte spørsmål en slags måte å jukse på? Virker litt merkelig, men på den måten vil en jo få hjelp. Likevel skal vel sensor stille ulike spørsmål til eksaminandene for å forhindre dette. Hva tenker dere? EsAa Nei det er vel bare av nyssgjerrighet dessuten så sier det jo ingenting om hvilke spørsmål personen kommer til og få det kan liksågjene være villedene. Jeg tenker at de fleste går etter eksamen så det er vel mere av nysgjerrighet. Men du kunne spurt dem. Hvorfor lurer du på hvilke spørsmål jeg fikk?? Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Riktig. Det er det jeg også tenker. Det er jo ren nysgjerrighet. Men hadde det var skriftlig, så ville jo det vært en annen sak. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Dere hadde vel neppe samme oppgaver hele gjengen. De gangene jeg har hatt muntlig eksamen der flere har hatt samme oppgave, har det vært vakt som blant annet passet på at vi ikke fikk kommunisere med de som var ferdig. Under en prøveeksamen der alle hadde samme oppgave, var det derimot mindre strengt. Det førte til at karakterene på mystisk vis ble bedre og bedre etter hvert som klokka gikk... Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Nei, altså noen av oss hadde samme oppgave. Vi har totalt 6. stk. To og to hadde like oppgaver. Men sensor burde vel vite som så, og da stille andre spørsmål? Det er slik at en i dag kan stille spørsmål fra hele pensumet. Så om du hadde en presentasjon om funksjoner, så kan du også få spørsmål om sannsynlighet etter presentasjonen. Men ja: Det var tre ulike oppgaver, og to og to hadde like. Forøvrig satt det en vakt der også, men vedkommende brydde seg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå