Gå til innhold

[Løst] 2TB Select Desktop Hard Drive USB 2.0 dual problemer.

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte tidligere 2 stk 2TB Select Desktop Hard Drive USB 2.0.

Serial Number: XTAL484493

https://iomega-na-en.custhelp.com/app/warranty_validator/p_icf_6/XTAL484493/p_flow/1

Jeg har tidligere hatt den ene på "hovedmaskina" og den andre på "servermaskina". Jeg har nå åpnet den ene og satt den inn via SATA i "hovedmaskina". Jeg har i tillegg den vanlige eksterne via USB tilegnet hovedmaskina. Det som nå skjer, er at maskinen finner bare den som er koblet til via SATA i maskinen, og ikke USB harddisken.

Jeg kontaktet Iomega angående dette, og som svar fikk jeg at Windows registeret registrerer begge harddiskene som "én" og derfor vil bare den ene synes. Han ga meg beskjed om å kontakte leverandøren av maskinen min og spørre om hjelp til å forandre noe i registeret eller noe slikt. Jeg kjører forøvrig Windows 7 på denne maskinen som er en Packard Bell iPower G5660.

Har noen andre opplevd det samme eller har en enkel løsning på problemet? Jeg har søkt litt rundt på Packard Bell sine hjemmesider uten å finne egentlig noen plass jeg kan kontakte dem angående problemet.

Takker for eventuelle svar!

post-248887-0-61153700-1307718371_thumb.jpg

Endret av Frimerke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, etter å ha vært innom Diskbehandling en liten tur, fant jeg ut at maskinen fant disken, og at den var merket som "offline". Det jeg så gjorde var bare å høyreklikke ute i margen der det stod at disken var offline, og trykket på "online".

Ser ut for at alt fungerer som det skal nå, med mindre noe forandrer seg etter en evt. restart av maskinen. Nå finner maskinen begge diskene, og foreløpig er det ingen feilmeldinger ved de heller.

Denne saken er altså løst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...