Gå til innhold

Hvordan endre fra 32 bit til 64 bit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=594804#extra

der er pcen jeg har, bare med 6 GB RAM, får bare utnyttet 4 GB av de & GB. Får heller ikke utnyttet hele harddisken heller, så er det noen jeg kjenner som har samme pc som gjorde om sin til 64 bit OS, og da fikk han utnyttet det.

 

(Det er en skolepc, og gjennom programmene vi bruker på skolen får den ofte blåskjerm, det er noe som ikke skjer med han som har 64 bit OS nå)

Lenke til kommentar

Får heller ikke utnyttet hele harddisken heller, så er det noen jeg kjenner som har samme pc som gjorde om sin til 64 bit OS, og da fikk han utnyttet det.

Dette er tull. Harddiskutnyttelsen påvirkes ikke av 32 kontra 64 bits operativsysem.

 

derimot kan det hos deg ligge et udefinert område på harddisken som du på 1-2-3 kan dra nytte av uavhengig av versjon av Windows.

Lenke til kommentar

Du må installere Windows på nytt :)

Men går det ann å laste ned 64 bit OS fra piratbay som funker? hvordan gjør jeg det?

 

fyfy prat det her

 

Du må installere Windows på nytt :)

Men går det ann å laste ned 64 bit OS fra piratbay som funker? hvordan gjør jeg det?

 

fyfy prat det her

Lenke til kommentar

Får heller ikke utnyttet hele harddisken heller, så er det noen jeg kjenner som har samme pc som gjorde om sin til 64 bit OS, og da fikk han utnyttet det.

Dette er tull. Harddiskutnyttelsen påvirkes ikke av 32 kontra 64 bits operativsysem.

 

derimot kan det hos deg ligge et udefinert område på harddisken som du på 1-2-3 kan dra nytte av uavhengig av versjon av Windows.

har du noe tips til det da?

Lenke til kommentar

Sikkert en hel del andre forum som dette kunne passet bedre på, men..

 

Du har en OEM lisens som følger din pc, på en Windows blabla 32BIT. Thats it. Skal du installere noenting som helst annet enn det som står på den klistrelappen under maskinen, så må det KJØPES lisens på.

Du må altså kjøpe en Win blabla 64BIT lisens.

 

Har du en maskin med 6GB ram og 32bit, så får du bare utnyttet ca 3GB av dette (ref min egen Win 7 32bit som har 4GB ram og sier 2,96 GB usable (HP Elitebook 8530w)

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10339&mfr=MICROSOFT

Her finner du priser på det du trenger

Vil anta at Home Premium SP1 til ca 1000,- til oppfylle dine ønsker.

 

Oppgradering fra 32bit til 64bit eksisterer vel ikke såvidt jeg vet, så det er snakk om full reinstallsjon. Klarer du å ta vare på recovery image som ligger på hidden partition på nåværende installsjon, så kan du kjøre recovery tilbake til 32bit om det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

Ikke ifølge folk på microsoft sitt forum mener du vel? ;)

 

De du henviser til der representerer jo microsoft ca likemye som du gjør, et par har fått mvp for mye posts men thats it i forhold til microsoft.

 

Men det viktige her er hvilken windows du har, om windows 7/vista så er samme keyen gyldig for 32bit + 64bit.

Mens om xp, server eller eldre så stemmer det ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke ifølge folk på microsoft sitt forum mener du vel? ;)

 

De du henviser til der representerer jo microsoft ca likemye som du gjør, et par har fått mvp for mye posts men thats it i forhold til microsoft.

Nei, jeg mener "i følge Microsoft". Fra link 2: "Marked As Answer by Darin Smith MS Microsoft Contingent Staff, Owner". Altså en MS-ansatt. Link 1 og 3 er fra "answers.microsoft.com" og svarene er skrevet av hhv. Andre Da Costa, MVP, og Carey Frisch, utvalgt moderator av Microsoft og også MVP-sertifisert.

 

Det er selvsagt mulig at alle sammen tar feil. Hvis man vil være enda sikrere, kan man selvsagt ringe eller sende mail til MS eller en av deres mange partnere (og få akkurat samme svar). Men det faktum at lisensbeviset ikke refererer til bit-versjon overhodet, er jo et hint.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Er det en ting du ikke bør så er det å laste inn piratkopiert windows.

Da har du iallefall 0 kontroll på hva du får med av virus og rootkits :o

Det stemmer ikke nødvendigvis:

 

1. Alle torrents idag blir vanligvis kommentert, og mange negative kommentarer sørger raskt for at folk slutter å laste den ned.

2. Man kan kjøre datamaskinen ganske hardt med forskjellige virusprogrammer i ettertid, for å forsikre seg om at alt står bra til.

Lenke til kommentar

Er det en ting du ikke bør så er det å laste inn piratkopiert windows.

Da har du iallefall 0 kontroll på hva du får med av virus og rootkits :o

Det stemmer ikke nødvendigvis:

 

1. Alle torrents idag blir vanligvis kommentert, og mange negative kommentarer sørger raskt for at folk slutter å laste den ned.

2. Man kan kjøre datamaskinen ganske hardt med forskjellige virusprogrammer i ettertid, for å forsikre seg om at alt står bra til.

 

1) Rootkits kan deaktivisere virusscan, slik at det ser ut som at pcen blir scannet uten at den blir det

2) Virusscannere oppdager kun de virusene de har signaturfiler til. Hvis et virus blir pakket med "winzip" (for å gjøre forklaringen enkel), vil ikke virusscanner oppdage det. Så det kan ligge mye rart på pcen som ikke blir oppdaget. F.eks oppdaget kun 1 av 4 virusscannere banktrojaneren Spyeye som tok penger fra nettbankkunder i fjor.

 

De siste årene har organiserte kriminelle (mafiaen) begynt å tjene store penger på slik kriminalitet. Så man kan ikke se bort i fra at disse også legger ut operativsystem på torrent, med "passive" virus som kan senere bli aktivert.

 

Så jeg ville ikke tatt sjansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...