maaland Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Vurderer å oppgradere pcen min for å bli klar for BF3, MW3 og diverse Har bestemt meg for et i7 oppsett, og foreløpig ser oppsettet mitt ut som følger: i7 2600k Hovedkort Minne Kabinett Skjermkort Strømforsyning Har både SSD og HDD fra før av så trenger ikke det i tillegg. Jeg trenger mest innspill angående hovedkort, da dette ikke er noe jeg har særlig peiling på. Behovene mine er som sagt å spille BF3, MW3, og evt. andre spennende spill som kommer etterhvert, samt litt filmredigering i sony vegas av og til. Alle anbefalinger tas vel imot. On a side note: Noen som har noen ideer om hva jeg kan forvente å få for min gamle intel e8500 3,16Ghz CPU, samt radeon 4890 (klokket opp 15%) ? Hadde vært greit med litt ekstra cash til å subsidere det nye oppsettet Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) 2500K yter like bra som 2600K i spill, og koster 500 kr mindre. http://www.prisjakt.no/product.php?p=771837 Ellers ser det fint ut. 6950 kan låses opp til å yte som 6970, også, som gi veldig god ytelse i forhold til pris. Ellers er jeg faktisk i en veldig liknende situasjon som deg, men selv venter jeg på 7000-serien til AMD og 28 nm, og da spørs det om Ivy Bridge er ute til å konkurrere med Bulldozer. PSU-en er forresten overkill om du ikke skal ha flere skjermkort. Du kan lett gå ned til 600W. Endret 10. juni 2011 av hlnd Lenke til kommentar
maaland Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 takk for svar, gikk for i5 slik som du anbefalte Angående opplåsing av skjermkort, hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Det er kun referansekortene som har dual BIOS-switch. Versjonen av HD6950 du har valgt har ikke denne muligheten og hvis du i det hele tatt får snust opp en alternativ BIOS-versjon til dette kortet så vil det være veldig risikabelt å flashe uten sikkerheten man har i dual-switchen. Det som derimot kan gjøres er å overklokke kortet en del. Om du får det helt opp på HD6970-nivå skal jeg ikke si for sikkert. Lenke til kommentar
Fredrik7le86 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 du burde satse på ett kraftigere skjermkort eller muligens kjøre 2 6950 i xfire for å være klar for bf3. har hørt att ett gtx 580 sliter. kan rekomendere det opsettett jeg har da jeg har testet det i alle krevende spill i dag og det sliter i stykker alt du kaster mot det =) men 2 6950 yter likt med min gtx 590 og er billigere. samt att z hk er bedre en p hk. legg litt mer pennger på en modulær psu og gjerne "overkille den" siden att du kommer ha den i mange år fremover og vill kunne kjøre crossfire og sli. ikke hør på alles råd om att 2500k er bedre. bedre og betale 500 mer for en i7 processor så du slipper å bite deg sjøl i ræva for att du ikke gikk for det beste Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Forskjellen på en i5-2500k og en i7-2600k er Hyperthreading. en i7-2600k får fire ekstra prosessortråder å kjøre på sine fire kjerner for bedre utnyttelse av kjernene. Dette har null og niks å si for hvor fort prosessoren blir utdatert/for dårlig for spill. Prosessorer i dag som har fire kjerner vil være utdatert om to generasjoner, uansett om det er Hyperthreading eller ikke. Det er bare å se på Core 2-familien i dag, tokjernene ble like fort ute som firekjernene. Prosessorarkitektur har langt mer å si enn om du har hyperthreading eller ikke. Andre eksempler er Phenom II X6, som er like dårlig som Phenom II X4 i spill. For å være helt ærlig Fredrik7le86 slår det meg ikke alltid som du har forstått så veldig mye om å bygge PCer annet enn at det er "fremtidssikring" å kjøpe dyrere maskinvare som ikke gir deg noen merkbare fordeler ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå