Ekinorak Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Sitter her med en eldre stasjonær datamaskin(4år 8måneder gammel) som jeg skal installere Windows 7 på. Den har disse spesifikasjonene: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket AM2 MSI K9NGM-L, nForce410+GeForce 6100 Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB MSI GeForce 7600GS 256MB DDR2 Var kjøpt ferdigbygget på komplett. Når jeg prøver og installere Windows 7 får jeg blåskjerm akkurat etter den har lastet inn alle filene. Fra før av er det installert Ubuntu på datamaskinen. Det fungere men er veldig trengt og virker til å henge litt innimellom. Under oppstarten til ubuntu får jeg også denne skjermen: Jeg har tatt og blåst vekk støv fra datamaskinen med trykkluft. Har også kjent på kjøleribben på prosessoren og den er nesten ikke varm. Når jeg går inn i bios rett etter blåskjermen ligger prosessoren på 36-40 grader. Hva kan være gale? Tror dere en kan reklamere på en så gammel datamaskin? Den er ikke 5 år enda. Endret 10. juni 2011 av Ekinorak Lenke til kommentar
maroon Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Googla error koden, ser ut som det er bare og installere det på nytt. c000021a Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Det viste seg at jeg må installere en nyere bios til hovedkortet. Er slit å finne siden msi har lagt ned siden hvor dem hadde dem eldre driveren på. Har funnet ut at jeg får bare beholde XP på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå