Kiam Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Skal snart kjøpe ny mobil? Mobiltelefoner med GPS har de samme funksjon som GPS alene? Jeg ønsker meg en telefon til sms og til å ringe med. Trenger ikke å lese epost eller surfe på nett. MEN skulle gjerne ha GPS som kan veilede meg når jeg ikke helt vet hvor jeg skal kjøre. Med andre ord: finnes det på mobil og vet noen hvilke? MVh Kiam Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det er mange telefoner der ute med GPS, alle er smart-telefoner, mao. telefoner for folk som har lyst på å lese e-mail og surfe på web med telefonen. Det er stort sett disse telefonene som har nok minne/kraft til å vise kart og stor nok skjerm til at det blir leselig i praksis. Lenke til kommentar
Kiam Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Det er mange telefoner der ute med GPS, alle er smart-telefoner, mao. telefoner for folk som har lyst på å lese e-mail og surfe på web med telefonen. Det er stort sett disse telefonene som har nok minne/kraft til å vise kart og stor nok skjerm til at det blir leselig i praksis. Jaha, det spiller ingen rolle om det er med nettlesning etc, men det viktigste er at GPSén fungerer bra. Kan Nokia C5 være et alternativ. Den finner jeg som en som har god GPS. har du evnt andre tips. tenkte evnt å kjøpe brukt eller finne en til under 1800 kr? Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Du må passe på å skille på telefoner som bruker GPS og aGPS, da de som bruker aGPS bruker GSM-nettet i tillegg, og er heller ikke like nøyaktig som GPS. Lenke til kommentar
Kiam Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Du må passe på å skille på telefoner som bruker GPS og aGPS, da de som bruker aGPS bruker GSM-nettet i tillegg, og er heller ikke like nøyaktig som GPS. Jeg er på dypt vann her:)) og har ikke peiling på noe av dette. Hva står det i produktbeskrivelsene av en telefon som gir meg det jeg ønsker? Og hva er forskjell på GPS og aGPS? forklar gjerne på enkelt norsk:)) Endret 10. juni 2011 av Kiam Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Du må passe på å skille på telefoner som bruker GPS og aGPS, da de som bruker aGPS bruker GSM-nettet i tillegg, og er heller ikke like nøyaktig som GPS. Helt feil! AGPS gjør at du får posisjon raskere og mer nøyaktig. Se http://no.wikipedia.org/wiki/AGPS Men mobiler med AGPS er ikke avhengig av datatrafikk. Slår man dette av virker den som en vanlig GPS og finner posisjonen, men litt senere enn den ellers ville ha fått. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jaha, det spiller ingen rolle om det er med nettlesning etc, men det viktigste er at GPSén fungerer bra. Kan Nokia C5 være et alternativ. Den finner jeg som en som har god GPS. har du evnt andre tips. tenkte evnt å kjøpe brukt eller finne en til under 1800 kr? C5 har en liten skjerm som ikke er berøringsskjerm, så den er lite egnet for å bruke til bilnavigasjon, men den vil teknisk sett fungere. Fordelen med Nokia er at de har gratis navigasjon, men de er veldig knotete å bruke i forhold til iPhone/Android/WM7 mobiler. Siden du kun skal ringe og sms'e setter du nok sikkert pris på lang batteritid også, noe du ikke får med smarttelefoner. Ville kanskje heller vurdert en god og enkel telefon uten gps, og en dedikert gps til bilen i tillegg. Disse får du jo veldig billig også nå. Lenke til kommentar
Kiam Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Jaha, det spiller ingen rolle om det er med nettlesning etc, men det viktigste er at GPSén fungerer bra. Kan Nokia C5 være et alternativ. Den finner jeg som en som har god GPS. har du evnt andre tips. tenkte evnt å kjøpe brukt eller finne en til under 1800 kr? C5 har en liten skjerm som ikke er berøringsskjerm, så den er lite egnet for å bruke til bilnavigasjon, men den vil teknisk sett fungere. Fordelen med Nokia er at de har gratis navigasjon, men de er veldig knotete å bruke i forhold til iPhone/Android/WM7 mobiler. Siden du kun skal ringe og sms'e setter du nok sikkert pris på lang batteritid også, noe du ikke får med smarttelefoner. Ville kanskje heller vurdert en god og enkel telefon uten gps, og en dedikert gps til bilen i tillegg. Disse får du jo veldig billig også nå. Dette var jo en strålende ide, tror jeg går for den! Hvordan er det da, kjøper jeg en hvilken som helst GPS og bruker hvor mye jeg vil eller følger det et abonnement med. Er det et kart jeg leser eller jeg får jeg direksjoner fra en stemme? Noen som vet? .... fortsatt på gyngende grunn her:)) Lenke til kommentar
Kiam Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Jaha, det spiller ingen rolle om det er med nettlesning etc, men det viktigste er at GPSén fungerer bra. Kan Nokia C5 være et alternativ. Den finner jeg som en som har god GPS. har du evnt andre tips. tenkte evnt å kjøpe brukt eller finne en til under 1800 kr? C5 har en liten skjerm som ikke er berøringsskjerm, så den er lite egnet for å bruke til bilnavigasjon, men den vil teknisk sett fungere. Fordelen med Nokia er at de har gratis navigasjon, men de er veldig knotete å bruke i forhold til iPhone/Android/WM7 mobiler. Siden du kun skal ringe og sms'e setter du nok sikkert pris på lang batteritid også, noe du ikke får med smarttelefoner. Ville kanskje heller vurdert en god og enkel telefon uten gps, og en dedikert gps til bilen i tillegg. Disse får du jo veldig billig også nå. Hva er god og enkel telefon uten GPS? med lang batteritid? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Er det et kart jeg leser eller jeg får jeg direksjoner fra en stemme? Noen som vet? .... fortsatt på gyngende grunn her:)) Sjekk ut http://garmin.no eller http://www8.garmin.com/gpsacademy/ Lenke til kommentar
Kiam Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Er det et kart jeg leser eller jeg får jeg direksjoner fra en stemme? Noen som vet? .... fortsatt på gyngende grunn her:)) Sjekk ut http://garmin.no eller http://www8.garmin.com/gpsacademy/ Takk for linken. Den var til stor hjelp! Artig reklametriks også Lenke til kommentar
newnick Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hei. Ville nok valgt TomTom hvis jeg skulle kjøpe dedikert bilnavigasjon. De er ekstremt brukervennlige og er nok blant de beste på navigering. Lenke til kommentar
Kiam Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Hei. Ville nok valgt TomTom hvis jeg skulle kjøpe dedikert bilnavigasjon. De er ekstremt brukervennlige og er nok blant de beste på navigering. Takk for tips, alle mottas med takk:)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå