AnonymDiskusjon Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei. Det har seg slik at jeg har vært sammen med dama i drøye fire år nå. Vi ble sammen ikke så lenge før vi sluttet på videregående og har vært sammen siden. Jeg er nå 23 år. Vi er begge studenter og vi flyttet sammen for snart et år siden. Jeg har ikke hatt andre sexpartnere eller kjærester utenom denne jenta. Problemet mitt er det at jeg begynner å gå "lei" av henne. Romantikken og de seksuelle følelsene er i en viss grad borte. I hvertfall for min del. Vi egentlig aldri hatt mye sex, men nå kan jeg faktisk ikke huske sist gang vi hadde sex. Tror det var rundt juletider en gang. Eneste som tilsier at vi er sammen er at vi kysser litt på hverandre en gang iblant. Slik det er nå føles det ikke som om vi er et ordentlig kjærestepar lenger, bare to stk. venner som bor sammen og deler seng. De siste årene har jeg også tatt meg selv i tenke på hvordan det ville vært å være sammen med en annen jente, eller hvordan det er å være singel i det hele tatt. Føles litt ut som jeg "kaster bort" tiden min på dette forholdet, når jeg i stedet kunne vært litt mer fri og gjort litt mer som jeg ville nå som jeg er ung og sprek. Nå for tiden tar jeg meg selv i å tenke slik ofte, og det plager meg. Er fullstendig klar over at man ikke kan regne med å være nyforelsket hele tiden, og at de sterke følelsene man har i begynnelsen av et forhold ofte dabber av med tiden. Er vel noe slikt en tenker på når en sier at gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet. Jeg er fremdeles glad i henne, så jeg føler meg ofte deppa og lei meg når jeg går og tenker på dette her. I tillegg får jeg dårlig samvittighet ovenfor henne. Føler meg nesten slem når jeg tenker på hvordan hun ville ha reagert dersom jeg gjorde det slutt med henne. Med andre ord; jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. En del av meg vil avslutte forholdet, samtidig så har jeg på en måte ikke samvittighet til å gjøre dette. Innlegget ble kanskje litt rotete, men jeg håper noen tar seg tid til å lese det og komme med fornuftige innspill. Postet av anonym: de50cb51e55d827e85c8ee75a9d31d0c Postet av anonym: de50cb51e55d827e85c8ee75a9d31d0c Postet av anonym: de50cb51e55d827e85c8ee75a9d31d0c Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Dette er noe du må føle på selv.. Har du lyst til å muligens såre henne for å kunne ''leve livet'', eller har du lyst til å føle som du gjør nå i flere år fremover på bekostningen av deg (og henne)? Du burde prate med henne, kanskje hun føler det samme eller ikke? Kanskje hun har noen forslag til hva dere skal gjøre? Fortell gjerne om røyken før alt er i fyr og flamme! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Takk for innspill. Har regnet med at jeg må prate med henne før eller siden, men føler at jeg bør bestemme meg før jeg gjør noe overilt. Tenker også at hun vil ta det dårlig uansett hva jeg kommer til å si, og at jeg derfor kvier meg litt. Det er mulig hun har merket at det er noe på gang, men hun har ikke sagt noe i så fall. Får vel prate med henne snart. Jeg poster selvfølgelig ikke her for at andre skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, men det er kjekt å høre hva andre har å si om saken uansett. Postet av anonym: de50cb51e55d827e85c8ee75a9d31d0c Postet av anonym: de50cb51e55d827e85c8ee75a9d31d0c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Prat med henne _før_ du bestemmer deg. Ikke bare sleng en avgjørelse over henne. Fortell henne hvordan du føler det NÅ. Ikke vent på noe "riktig tidspunkt" eller andre teite unnskyldninger. Postet av anonym: d5d6fbebcfd73649559fcea874dae464 1 Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg ville nok, såfremt du fortsatt er oppriktig glad i dama, har følelser og kan se for deg en fremtid med henne, snakket med henne først om hvordan du føler ting er nå, hva som må ordnes opp i, osv. Gitt henne en sjanse til å få forholdet på rett kjøl. Det er som sagt ganske naturlig at foholdet dør litt hen etter så lang tid, men da er det bare enda viktigere å piffe opp forholdet, gjøre ting sammen, prøve nye ting sammen, osv. Rett og slett oppleve ting og prøve å gjøre ting litt mer spennende enn den daglige rutinen. Så lenge grunnlaget er i orden, et det fullt mulig å ordne et godt forhold hvis begge vil det. Men det sier seg jo selv at et forhold på "bare" fire år hvor dere ikke har hatt sex på et halvt år, der er det litt å ordne opp i. Hvis det helst er det at du vil leve livet litt mer, gjerne være single og prøve ut nye damer osv. så er jo det mer din sak og noe du må finne ut om du virkelig vil det, men da er tipset mitt at som regel er ikke gresset grønnere på den andre siden i det lange løpet. Kanskje hadde forholdet deres endt opp med å bli mye bedre enn å leve livet litt, dersom dere hadde snakket om det og ordnet opp? Klart at en slik prat vil jo nødvendigvis såre litt kanskje, men du vil jo ikke kunne unngå å såre dama uansett hvis du vurderer å slå opp. I mine øyne er det da bedre for henne å få en sjanse til å forbedre forholdet. Hvem vet, kanskje hun har tenkt det samme? Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Prat med henne _før_ du bestemmer deg. Ikke bare sleng en avgjørelse over henne. Fortell henne hvordan du føler det NÅ. Ikke vent på noe "riktig tidspunkt" eller andre teite unnskyldninger. Postet av anonym: d5d6fbebcfd73649559fcea874dae464 Må bare si meg enig i denne. Ble selv utsatt for noe lignende etter 8 års samboerskap. Min samboer hadde funnet ut at hun ikke var glad i meg lenger. Hun brukte 6 mnd. på å finne ut av at hun ville ut av forholdet, uten å fortelle noe til meg. En dag sa hun bare at hun flyttet ut. Dette kom som et totalt sjokk for meg. At en person som man både elsker og ser på som sin aller beste venn stikker deg sånn i ryggen, er en så grusomm opplevelse at jeg ikke ønsker dette for mine værste fiender (selv om jeg ikke har noen fiender ). I etterkant kan jo bare lure på hvor blind jeg var som ikke så dette, men samtidig er jeg veldig såret over at denne personen jeg hadde hatt så nær ikke tok seg bryet med å fortelle hva hun følte. Det er ikke sikkert utfallet hadde blitt noe anderledes dersom hun hadde tatt det opp med meg tidligere, døde føleler er vanskelige å vekke til live igjen. Uansett mener jeg det aller beste er å snakke skikkelig med partneren din før du tar en avgjørelse. 5 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Sett deg ned med deg skjøl, tenk " e ditta sånn eg vil leve resten av livet mitt " Ta en avgjørelse, og lev med den inntil videre i vertfall Lenke til kommentar
Bovers Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Gi oss en update da trådstarter, hvordan er tankene nå? Har du snakket med henne enda? Lenke til kommentar
Pantaleon Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Gi oss en update da trådstarter, hvordan er tankene nå? Har du snakket med henne enda? Ts her. Det siste døgnet har gått med til reising og annet stress, har derfor ikke fått vært så mye på internett. Hyggelig at folk har tatt seg tid til å poste her. Det har hjulpet meg med å se hele situasjonen på en annen måte, i tillegg til at det har vært nyttig å se andres syn på saken generelt. Skal ikke se i bort ifra at det har hindret meg i å gjøre en skikkelig tabbe. Har enda ikke pratet med henne om det. Har utsatt det en stund nå fordi jeg ikke ville ødelegge diverse eksamener og skolearbeid, både for meg og for henne. Nå er vi ferdig for semesteret, så jeg må få pratet med henne snart. Vi bor ikke sammen nå i ferien, så det har vært og kommer til å være litt lettere ettersom vi ikke ser hverandre hver dag. Jeg har ikke bestemt meg for noe enda,men har vel innsett at jeg må prate ut med henne først og fortelle henne hva jeg tenker om forholdet. Det fortjener hun strengt tatt. Er fremdeles usikker på hva jeg egentlig vil, men dersom forholdet fortsetter å være like "død" kommer jeg nok til å gjøre det slutt. Men som sagt, skal prate med henne først. Er ikke enkelt dette her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå