naquez Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 God dag godt folk! Jeg sitter nå her med en to nybrente windows 7 plater. ( 2 forskjellige versioner) Ingen vil instalere, jeg får bootet og kommer inn på den blå skjermen her men ikke lenger.. Jeg skal jo få opp denne og ja begge platene fungere. Har prøvd dem på min brors pc og der fungerer det uten problemer. Er det noen som har støtt på samme problem? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Kan jo være relevant å si noe om maskinen du prøver å installere på. Lenke til kommentar
naquez Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Operativ system : Windows 7 Ultimate 32 bit ram : OCZ DDR2 4096 MB GOLD GX XTC Dual Channel PC2- 6400 2x 2048 800 MHz Hovedkort: EVGA nForce 780i SLI, socket 775, DDR 2, 2xGbLAN, 3xPCI-Ex (2.0)16 Cpu: Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 GHz 1333 Mhz 6MB Skjermkort: ASUS GeForce 9800 GTX 512 MB PSU : OCZ GameXStream 700 W Lenke til kommentar
Viftestyreren Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg hadde samme problem. Skjermen viste bilde nr 1 slik din gjør. Jeg byttet ut dvdrommen min, var en sliten ide rom, som jeg byttet til en S-ATA rom. Ikke at det har noe betydning men. Fordi jeg gikk i bios å endra first boot til dvd så harddisk. Etter dette fungerte det som glans, tok bare litt tid før det kom opp. Altså bilde nr 2. Tok sånn ca 5 minutter før den kom opp. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Eventuelt kan du prøve å installerer fra USB-pinne. Har hjulpet meg når jeg har trøbbel med DVD-stasjonen. Fant en artikkel om det på norsk: http://www.teknofil.no/artikler/slik_installerer_du_windows_7_fra_usb/87228 Lenke til kommentar
Viftestyreren Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Eventuelt kan du prøve å installerer fra USB-pinne. Har hjulpet meg når jeg har trøbbel med DVD-stasjonen. Fant en artikkel om det på norsk: http://www.teknofil.no/artikler/slik_installerer_du_windows_7_fra_usb/87228 Den tenkte jeg ikke på med det første, men den er også ganske grei. Faktisk den beste måten. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Det som er mest vanlig i slike tilfeller er det som er nevnt ovenfor. Feil på optisk drev, feil på installasjonsmediet, BIOS må oppgraderes, firmware på SSD må oppgraderes eller det kan være feil på hardware. Har vært borte i noen tilfeller der SATA-kabel ikke sitter godt, SATA-kabel er defekt eller at det må brukes en annen S-ATA-port. Det kan være et kompabilitetsproblem med S-ATA-kontrolleren som benyttes. Endret 12. juni 2011 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå