Craxmerax Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Å sette iPhone 4 til terningkast 3 er fullstending håpløst av amobil. Siden jeg fikk min i september har jeg aldri har problemer med nærhetssensoren. Og dette er på INGEN måte nok til at den mister 3 karakterer.. Den står på side 3 i oversikten, men har fått terningkast 4. I og for seg, burde den ikke ha fått mer enn terningkast 3 per idag med tanke på prisen den har(5800,-). Hvertfall i mine øyne. Så terningkast skal settes ned når det kommer nye og bedre mobiltelefoner? Selvsagt.. Det skal være slik at vist man ser på telefonene med topp karakter, så skal de være sammenlignbare.. Blir litt feil vist det er 20 telefoner med karakter 6, og noen er nærmere 2 år gamle.. Da burde de heller ikke blitt tatt med i listene fordi det er gamle telefoner.. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Å sette iPhone 4 til terningkast 3 er fullstending håpløst av amobil. Siden jeg fikk min i september har jeg aldri har problemer med nærhetssensoren. Og dette er på INGEN måte nok til at den mister 3 karakterer.. Den står på side 3 i oversikten, men har fått terningkast 4. I og for seg, burde den ikke ha fått mer enn terningkast 3 per idag med tanke på prisen den har(5800,-). Hvertfall i mine øyne. Så terningkast skal settes ned når det kommer nye og bedre mobiltelefoner? Selvsagt.. Det skal være slik at vist man ser på telefonene med topp karakter, så skal de være sammenlignbare.. Blir litt feil vist det er 20 telefoner med karakter 6, og noen er nærmere 2 år gamle.. Da burde de heller ikke blitt tatt med i listene fordi det er gamle telefoner.. Så lenge telefonene er å få kjøpt i butikker, burde de være med. Det er bare en liste over telefoner som er på markedet. iPhone 4 er nok forsatt ett godt alternativ for mange, så naturlig at den med.. selv om den er 1 år gammel. Men at den stiller dårligere enn de nyeste telefonene på markedet skulle virkelig bare mangle.. hadde vært tragisk vist den forsatt var på topp.. Andre mobilprodusenter hadde jo vært fryktelig langt bak apple vist ikke.. Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Synes det er forfriskende å se en side hvor hele karakterskalaen blir brukt for å bedømme produkter! Men det betyr vel kanskje bare at jeg leser litt for mange tester av spill hvor 6/10 blir ansett som ren slakt mens det i virkeligheten skulle tilsi et OK spill :-p Men over til diskusjonen om holdbarhet, jeg ville ikke påstå at HTC telefoner er elendig bygget, av den enkle grunn at jeg ikke har sett en eneste moderne HTC som har gått i oppløsning. Jeg har hatt Hero siden den ble lansert i Norge, og det eneste det kan sies om den er at den ikke er rask lengre... Jeg sender den i gulvet i snitt 2-3 ganger pr. uke som følge av at den brukes som vekkerklokke, det er merker etter hard behandling, men telefonen henger like godt sammen den dag i dag og ingenting har falt av. Iphone, derimot, var jo ikke akkurat kjent for å være solid... Meget mulig dette har endret seg, men synes alle med Iphone pakker den inn i beskyttelse fra topp til tå... (kan jo hende folk er redd for at mobilen skal bli stygg over tid, så de kommer tiden i forkjøpet og gjør den stygg med deksler i stedet... ) 3 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Det at LG Optimus 2x får karakteren 6 betyr vel i realiteten ikke noe annet enn at tester hadde røyket sokkene til moren sin før arbeidet startet? Lurer på hva våre egne brukere hadde sagt til denne karakteren gitt alle problemene telefonen har hatt? Det beste jeg kan si etter å ha lest artikkelen, er at noe definitivt er galt ett eller annet sted, det være seg testmetodologi, testperson, +++, gitt vurderingene i denne artikkelen... Endret 11. juni 2011 av Stool Sample Lenke til kommentar
norgi Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Synes Iphone sin plasering er OK, i OS er jo alright og veldig brukervenlig og alt, men det merkes jo som kjent at den er fra Apple, spesielt at en er tvungen til å bruke itunes til å kunne bruke den er et svært minus. Synes også at HTC er en del mer robust en iphone, at mange HTC/Android folk bytte mobilen ofte har kanskje med å gjøre at det er litt mer interesserte og vil har det nyeste, jeg derimot nøye meg med Desiren min som jeg nå har hatt i kanskje 1 1/2 eller 2 år? pga. økonmiske begrensninger, den har foren i baken et paar ganger også på hard asfalt og lignende, funke som like godt som på første dagen og det er spennende og morsomt å installere forskjellige roms (bruke oxygen nå for tida) De fleste Iphone folkan derimot er folk som ellers ikke er interessert i mobiler eller teknik generellt og derfor ikke bryr seg om nyere iphone, det er de folkan som før i tiden bare ville har en mobil som funke og kanskje se litt fancy ut med hellokitty mønster eller slikt. Nå som smartmobiler har blitt "kult" vil alle har en, og da er det logisk at de tar den enkelste og populæreste løsning som de kjene til, og det er takket være oppskryt i media iphone. EDIT: Terningkast er vel alltid litt vanskelig å gir helt nøytralt, noe som er porblematisk for den ene er bra for den andre, så det klart at noe ikke er førnøyd, det derfor det også er oppsummering, svakheter & fordeler, testen i det hele, slik at folk kan lage sin egen mening om telefonen. Endret 11. juni 2011 av NoiSe_NOR 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 iPhone er den beste telefonen pågrunn av App Store og god batteritid. Det er innholdet på mobilen som teller. iOS, selv om det er mer restriktivt (som om alle her inne var Linux-kodere..), har et mye større utvalg enn Android. Altså er iOS > Android. For meg blir det slik: Beste mobil: iPhone 4 Beste alternativ: Samsung Galaxy S II Mest for pengene: Huawei U8800 Flere kåringer trenger man egentlig ikke. 1 Lenke til kommentar
norgi Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) iPhone er den beste telefonen pågrunn av App Store og god batteritid. Det er innholdet på mobilen som teller. iOS, selv om det er mer restriktivt (som om alle her inne var Linux-kodere..), har et mye større utvalg enn Android. Altså er iOS > Android. For meg blir det slik: Beste mobil: iPhone 4 Beste alternativ: Samsung Galaxy S II Mest for pengene: Huawei U8800 Flere kåringer trenger man egentlig ikke. Vel kanskje App Store har høgere kvalitet en marked(som er ikke noe å utsette på egendlig har sjelden sett spam/fart apps) men likevel mindre muligheter. Så fordelen for iphonen er ikke app storen, hadde jo vært ræva vis den ikke hadde det, men den er altså ikke overlegen marked til f.eks. Android. Batteritid er relativt ved andre operativ systemer, siden de finnes flere forskjellige mobiler til Android eller WP7/WM, min Desire holde godt 2 dager med oksygen ROM og automatisert Wifi, Mobilnett og app styring. Jeg synes den sterke siden til iPhonen er enkelheten og med IOS5 er den også litt mer nærmere ekte smartphone opplevelsen samtidig som den er idiotproff. En treng dessuten ikke å være Linux-kodere for å være interessert i å har åpen og spesielt ikke kommersielt programvare. Største minuse på iphone/ipad og også Mac ved siden av restriktiviteten er jo prisen selvfølgelig. Endret 11. juni 2011 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ikke bare kanskje. Det eksisterer så vidt oppgaveorienterte apps i Android Market. Slagordet "There's an app for it" gjelder kun for iOS. Du finner apps for bylivet, reising, fjernstyring, pengeformidling, studenter, matlaging, musikk og spill. Egentlig alt mulig rart, og i samtlige tilfeller har man mer "skikkelige" apps med mye innhold og et fint grensesnitt. For Android er utvalget rådmagert i forhold. iOS dominerer mer på kvalitet enn kvantitet, selv om de også er et godt stykke foran på sistnevnte. Oksygen ROM begrenser deg jo til det. Ikke alle som liker den, og vi snakker altså om vanlig Android her - uten å ha gjort kirurgiske inngrep som har tatt en halv dag å forberede. Og iPhone 4 koster cirka det samme som Galaxy S II for 16GB-utgaven. 4900 kroner. Så lenge det ikke er en gastronomisk forskjell, vil den altså være best blant de to. 1 Lenke til kommentar
kj007kjolso Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Komm. til testen: Karakter 3 til Iphone og karakter 6 ZTE Blade er latterlige! Iphone 4 er selvsagt en sterk 5`er og ZTE Blade er maks en 4`er. Huaweii u8800 er priset omtrent likt med ZTE Blade, men er mye bedre. Den er ikke med i testen engang. Og hva med Samsung Galaxy S? EISA-AWARD vinner for beste smart-telefon 2010-2011 er jo faktisk ikke med engang. Selv om Galxy S ll er kommet er Galaxy S i aller høyeste grad konkurransedyktig blant dette utvalget. Min 10 på topp liste ville sett slik ut: 1. Samsung Galaxy S ll 2.LG Optimus 2x 3.HTC Sensation 4.Iphone 4 5.Samsung Galaxy S 6.HTC Desire 7.Samsung Nexus S 8.Huaweii u8800 9.Iphone 3GS 10.Nokia N8 Som man ser er det ikke plass til telefoner uten "De tre store" OS`ene. Mange vil sikkert stille spørsmålstegn med den litt dårlige plasseringen til Nokia N8, som til tross for en imponerende spekks`liste burde plassert den blant de øverste, alikevel havner på en tiendeplass. Det beror på det enkle faktum som kalles brukervennlighet. Jeg har selv hatt en Nokia N8 og vært gjennom en lang reise med problemer og set-backs, oppdateringer og fremskritt. Til slutt ble de aller fleste feilene luket vekk og det kunne blitt en knall mobil, men da det til slutt ikke lengre ble mulig å gjennomføre en samtale uten at den ble brutt (Den bare avsluttet samtalen liksom) og det samtidig ikke var noen flere opppdateringer å installere, ja da ble det kroken på døra for min del. Tålmodigheten tok rett og slett slutt. Spørsmålet er om den med en slik egenskap i det hele tatt fortjener en tiendeplass..Vel, jeg vet at ganske mange har hatt lignende problemer, noen har hatt andre problemer og noen har ikke hatt problemer i det hele tatt så jeg setter den på 10`nde som en slags snittplassering. Når det gjelder plassering nr.3 har det kun sammenheng med at jeg ikke har prøvd den selv. Med bakgrunn i de andre supre mobilene HTC har laget, og med Sensations spekk`s-liste, er det opplagt at den bør plasseres blant de aller øverste. Jeg velger alikevel å sette LG Optimus 2x foran da den har 8 gb internminne mot Sensation`s 1 gb. Til slutt er det bare å si mobilene nå er i ferd med å bli så gode at man kan saktens lure på hvor det skal ende hen. Så snart man ser en ny mobil med de utroligste grensesprengende spesifikkasjonene, kommer det bare en ny og enda bedre en. Jeg gleder meg til å se hvordan Iphone 5 blir når den kommer. Nå er det vel på tide med Flash og HDMI? Uansett, Apple har mye å svare på. Iphone 4 er en fantastisk mobil, men selv Apple vil vel innrømme at Samsung, LG og HTC nå har fått et lite forsprang. Like fascinerende som det er å ta i bruk de nyeste super-mobilene, er det å observere det kommersielle kappløpet mellom mobilgigantene Lenke til kommentar
norgi Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ikke bare kanskje. Det eksisterer så vidt oppgaveorienterte apps i Android Market. Slagordet "There's an app for it" gjelder kun for iOS. Du finner apps for bylivet, reising, fjernstyring, pengeformidling, studenter, matlaging, musikk og spill. Egentlig alt mulig rart, og i samtlige tilfeller har man mer "skikkelige" apps med mye innhold og et fint grensesnitt. For Android er utvalget rådmagert i forhold. iOS dominerer mer på kvalitet enn kvantitet, selv om de også er et godt stykke foran på sistnevnte. Oksygen ROM begrenser deg jo til det. Ikke alle som liker den, og vi snakker altså om vanlig Android her - uten å ha gjort kirurgiske inngrep som har tatt en halv dag å forberede. Og iPhone 4 koster cirka det samme som Galaxy S II for 16GB-utgaven. 4900 kroner. Så lenge det ikke er en gastronomisk forskjell, vil den altså være best blant de to. Galaxy S II har en god del sterkere hardware, det rett og slett bare sånn ved apple, du betale en god del for merkenavn. Du finne også apps for bylivet, reising, fjernstyring, pengeformidling, studenter, matlaging, musikk og spill for Android, kanskje du ikke får servert dem på gulltallerken som på iphone da, men bronze er den i allefall. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ikke bare kanskje. Det eksisterer så vidt oppgaveorienterte apps i Android Market. Slagordet "There's an app for it" gjelder kun for iOS. Du finner apps for bylivet, reising, fjernstyring, pengeformidling, studenter, matlaging, musikk og spill. Egentlig alt mulig rart, og i samtlige tilfeller har man mer "skikkelige" apps med mye innhold og et fint grensesnitt. For Android er utvalget rådmagert i forhold. iOS dominerer mer på kvalitet enn kvantitet, selv om de også er et godt stykke foran på sistnevnte. Oksygen ROM begrenser deg jo til det. Ikke alle som liker den, og vi snakker altså om vanlig Android her - uten å ha gjort kirurgiske inngrep som har tatt en halv dag å forberede. Og iPhone 4 koster cirka det samme som Galaxy S II for 16GB-utgaven. 4900 kroner. Så lenge det ikke er en gastronomisk forskjell, vil den altså være best blant de to. å da regner jeg med at du har brukt Android market og at du har brukt en s2? Best av de to..kanskje for deg.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) ITT: Apple fanboys som blir sure fordi Android-telefoner får høyere terningkast enn iPhone. Endret 12. juni 2011 av TMB 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) [å da regner jeg med at du har brukt Android market og at du har brukt en s2? Best av de to..kanskje for deg.. Naturligvis. Jeg er en fyr som kjøper telefonen som gir mest for pengene. Jeg fikk min HTC Desire kort tid etter lansering når den var på tilbud til kun 2500 kroner. Jeg hadde gledelig byttet den mot en iPhone 4 dog. Galaxy S II har en god del sterkere hardware, det rett og slett bare sånn ved apple, du betale en god del for merkenavn. Du finne også apps for bylivet, reising, fjernstyring, pengeformidling, studenter, matlaging, musikk og spill for Android, kanskje du ikke får servert dem på gulltallerken som på iphone da, men bronze er den i allefall. Nei, nå er jeg spent! Kan du finne meg hvilken som helst applikasjon som er like omfattende som iMovie til iPhone? Eller nevne det tilsvarende alternativet til Game Center? Endret 11. juni 2011 av Agentspoon 2 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Nå har jeg ikke giddet å lese igjennom tråden, men hva er begrunnelsen deres for at dere ikke tok med HTC Desire? Lenke til kommentar
DBM Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Beste mobil: iPhone 4 Både HTC Desire og Samsung Galaxy S, også de fra ifjor sommer, er bedre enn iPhone 4. Og hva da med S II og Sensation? Endret 12. juni 2011 av DBM Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Beste mobil: iPhone 4 Både HTC Desire og Samsung Galaxy S, også de fra ifjor sommer, er bedre enn iPhone 4. Og hva da med S II og Sensation? Du ser på helt feil ting. Programvaren er betraktlig viktigere enn maskinvaren. Selv om iPhone 4 ikke har en like kraftig prosessor som S II, så er den likevel kjappere i bruk. Det er på grunn av at operativsystemet er kjappere i bunn. Men ingen av dem er sinker akkurat, så slaget vil først og fremst stå på innhold. Altså apps. Og der er iPhone 4 suveren. 1 Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Nå har jeg ikke giddet å lese igjennom tråden, men hva er begrunnelsen deres for at dere ikke tok med HTC Desire? For de tok med Desire S.. De kunne sikkert tatt med desire, men da vil man etter min mening også "måtte" ta med iPhone 3GS og galaxy S.. Når det er kommet en forbedret og nyere utgave av alle 3 modellene så er kanskje ikke så mye vits og ta med tideligere modeller.. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Beste mobil: iPhone 4 Både HTC Desire og Samsung Galaxy S, også de fra ifjor sommer, er bedre enn iPhone 4. Og hva da med S II og Sensation? Du ser på helt feil ting. Programvaren er betraktlig viktigere enn maskinvaren. Selv om iPhone 4 ikke har en like kraftig prosessor som S II, så er den likevel kjappere i bruk. Det er på grunn av at operativsystemet er kjappere i bunn. Men ingen av dem er sinker akkurat, så slaget vil først og fremst stå på innhold. Altså apps. Og der er iPhone 4 suveren. Programvare er viktig, men når OSet flyter og fungere bra. Så blir det mer enn smakssak hva man velger.. Særlig når de forskjellige OSene har postive og negative sider med seg.. Du er tydeligvis ganske begeistret over iOS, og det er tydeligvis endel som er uenige med deg og mener android er bedre, ut i fra de sitt brukermønster. Men vist vi sier at begge OS er like gode, så vil hardware og hvor god de forskjellige produsentene er til å optimalisere OSet være veldig viktig.. Og OSet er mye mer enn App store som jeg ser blir nevnt endel her.. Som de skriver i starten av testen: En smartmobil kan kort beskrives som en mobiltelefon med et operativsystem du kan installere og kjøre programmer på. Den kan koble seg til internett via mobilforbindelsen, og gir tilgang til e-post, nettsurfing og trådløs overføring av data. Det er endel kriterer de ser på her.. E-post er jo noe jeg tenker vil være bra på de aller fleste telefoner, men pocketnow likte mye bedre sensation sitt email program en galaxy s2 sitt, men galaxy s2 var bedre på internett surfing.. Så må man se på totalen her, av alle sidene på telefonene.. Ikke bare fokuserer på f.eks apple sin overlegne app store.. 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Det du sier selv er vel at tilgangen til programmer er det om er bra med en smartphone. Og da er Apples iPhone urivalisert. Og jo, menyene i iOS er betraktlig mer responsive enn i Android (Gingerbread). 1 Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Det du sier selv er vel at tilgangen til programmer er det om er bra med en smartphone. Og da er Apples iPhone urivalisert. Og jo, menyene i iOS er betraktlig mer responsive enn i Android (Gingerbread). For meg personlig er kanskje internett den viktigste funksjonen, kanskje viktigere en apps.. For det er det jeg bruker mobilen mest til.. Hvor god respons det er i menyen er bare endel av OSet, absolutt viktig.. Hadde det vært iOS mot symbian, så ville det vært mye mer betydningsfullt.. Men android er ikke langt unna iOS, særlig ikke med galaxy s2. Men vist jeg sier jeg vil ha widget på mobilen min, hva har iOS da og tilby meg? eller at det er veldig viktig at det er så mye informasjon som mulig på startskjermen.. Da hjelper det ikke at menyen til iPhone er meget responsiv, for jeg vil uansett ikke bli like fornøyd med iOS som med android.. For android ville i det tilfellet passe meg bedre.. Så det blir en smaksak.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg