Gå til innhold

Hva skal jeg velge (har jeg gått på en smell)?


toy_man

Anbefalte innlegg

Hei

 

Planen min for 2011 og 2012 var å ta studiekompetanse + fysikk 1 for å ha det som kreves for ingeniør (må ha matte R1+R2). Har akkurat snakket med veileder fra Sonans. Og han anbefalte ikke å ta R1 og R2. Ettersom det kom til å bli for tungt. Jeg har elektro matte fra før. Han sa at jeg hadde for lite grunnlag til å gå rett på R1. At jeg heller burde ta T1/R1 et år og R2 neste år.

 

Trodde alt var i boks så har takket nei til tekniker, og har ikke søkt på noe annet. Det jeg lurer på er om det er noen her som kan komme med anbefalinger.

 

Skal jeg satse på at jeg kan klare R1 og R2 (det blir R1 eksamen på vinteren og R2 på våren)? Er det veldig vanskelig?

 

Eller skal jeg bare ta generell studiekompetanse og droppe fysikk. For så å gå forkurs til ingeniør?

 

Eller ta studiekompetanse og så velge en helt ny studieretning? Har sett litt på eiendomsmegler, flygeleder og økonom. Det jeg ser etter er egentlig en jobb som er greit betalt.

 

Hvis noen er kan si noe som eiendomsmegler og økonom så hadde det vært flott! :)

 

(beklager men er nokså oppgitt akkurat nå :/ )

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm

 

Skal ta Norsk, Matte, Historie, Naturfag og Fysikk i løpet av 1 år :) det blir 2 fag på et år hvis jeg velger å ta studiekompetanse først og neste år ta matte og fysikk. Tror du misforsto St€rk :)

 

Jeg er selvfølgelig ute etter å best mulig karakterer. Ikke bare få en stå karakter :/

 

Vanskelig valg :s

Lenke til kommentar

Jeg skal gå rett fra P matte til R matte. Jeg fikk vite idag at jeg får 6 i standpunkt P matte. Jeg har begynt på T matte allerede, bare lese på fritiden liksom. Og er omtrent ferdig, og videre på vei til R matte. Du kan klare det hvis du har viljen til det.

Anbefaler STERKT Khanacademy.org, slik som det ble nevnt over her i tråden. Jeg kom meg igjennom T-matte emnene på noen dager (brukte insomniaen produktivt :p). Riktig nok er det på engelsk, men Salman Khan er så flink til å forklare at det gjør det ikke stort vanskeligere :).

 

YOU CAN DO THIS! :D

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke likte matte så hadde jeg vel ikke tenkt på eiendomsmegler, økonom og ingeniør? :)

 

Matte er vel det faget jeg synes er best. Ettersom alt er logisk ;) Spørsmål er mer om å ta R1 og R2 på et år blir får tungt? Når jeg bare har hatt praktisk matte før

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...