toy_man Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Hei Planen min for 2011 og 2012 var å ta studiekompetanse + fysikk 1 for å ha det som kreves for ingeniør (må ha matte R1+R2). Har akkurat snakket med veileder fra Sonans. Og han anbefalte ikke å ta R1 og R2. Ettersom det kom til å bli for tungt. Jeg har elektro matte fra før. Han sa at jeg hadde for lite grunnlag til å gå rett på R1. At jeg heller burde ta T1/R1 et år og R2 neste år. Trodde alt var i boks så har takket nei til tekniker, og har ikke søkt på noe annet. Det jeg lurer på er om det er noen her som kan komme med anbefalinger. Skal jeg satse på at jeg kan klare R1 og R2 (det blir R1 eksamen på vinteren og R2 på våren)? Er det veldig vanskelig? Eller skal jeg bare ta generell studiekompetanse og droppe fysikk. For så å gå forkurs til ingeniør? Eller ta studiekompetanse og så velge en helt ny studieretning? Har sett litt på eiendomsmegler, flygeleder og økonom. Det jeg ser etter er egentlig en jobb som er greit betalt. Hvis noen er kan si noe som eiendomsmegler og økonom så hadde det vært flott! (beklager men er nokså oppgitt akkurat nå :/ ) Endret 10. juni 2011 av toy_man Lenke til kommentar
operg Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Ikke hør på veilederen din. Opplegget ditt er mindre tungt enn et gjennomsnittlig semester på universitetet, så du bør klare det fint. Lenke til kommentar
Quent Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg annbefaler å skaffe deg ei 1T-bok og jobbe litt med den over sommeren. Gjør du det, går R1 og R2 helt fint. Bruk så f. eks Khan Academy dersom det er noe du sliter med. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det veilederen sier er ikke sprøyt. R1 og R2 kan bli litt tungt om du kun har praktisk matte fra før. Det er likevel fullt mulig å gjennomføre det, men uavhengig av om du skal gå på NTNU (som krever minst fire i R2) eller andre steder så bør du legge en del arbeid i fagene. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Nei, nei, nei. Herregud! Hvis du bare skal ta to fag i løpet av et år er det slettes ikke vanskelig. PÅ vgs tar man de jo over 2 år, men i tilegg har man 9 andre fag og stresse med. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Hmm Skal ta Norsk, Matte, Historie, Naturfag og Fysikk i løpet av 1 år det blir 2 fag på et år hvis jeg velger å ta studiekompetanse først og neste år ta matte og fysikk. Tror du misforsto St€rk Jeg er selvfølgelig ute etter å best mulig karakterer. Ikke bare få en stå karakter :/ Vanskelig valg :s Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Kan bli litt verre. Men hvorfor ikke bruke sommeren på 1T, det er veldig enkelt. Så gjør du som planlagt. Tror ikke det er noe problem å ta di fagene på et år. Jeg kjenner flere som har tatt r2+r1 på ett år. Lenke til kommentar
Engm Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg skal gå rett fra P matte til R matte. Jeg fikk vite idag at jeg får 6 i standpunkt P matte. Jeg har begynt på T matte allerede, bare lese på fritiden liksom. Og er omtrent ferdig, og videre på vei til R matte. Du kan klare det hvis du har viljen til det. Anbefaler STERKT Khanacademy.org, slik som det ble nevnt over her i tråden. Jeg kom meg igjennom T-matte emnene på noen dager (brukte insomniaen produktivt ). Riktig nok er det på engelsk, men Salman Khan er så flink til å forklare at det gjør det ikke stort vanskeligere . YOU CAN DO THIS! Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 De andre yrkene som du nevnte virker ganske greit, tenkt litt på de selv. Spesielt flygeleder da, og der er jo lønnen ekstremt bra Velg noe du har interresse for, liker du ikke matte, dropp det Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Hvis jeg ikke likte matte så hadde jeg vel ikke tenkt på eiendomsmegler, økonom og ingeniør? Matte er vel det faget jeg synes er best. Ettersom alt er logisk Spørsmål er mer om å ta R1 og R2 på et år blir får tungt? Når jeg bare har hatt praktisk matte før Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Det blir ikke vanskelig. Null stress på 1 år vil jeg si. Burde la seg gjøre fint på 6 mnd. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Se på det som en oppvarming til høyere utdanning. R1 og R2 tilsvarer et, kanskje to fag på universitetet på et semester, altså, et halv år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå