Xpi Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Telenor er nede over store deler av Noregs land. Kan det være flommen på østlandet som har tatt den ene fiberkabelen Telenor er avhengig av, som ligger over treet ved bekken ved huset bak steinen? Masse folk som er plaget i hvert fall : http://www.facebook.com/telenornorge Ny link : http://e24.no/it/telenors-mobilnett-ute-av-drift/20067640 Endret 10. juni 2011 av Xpi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det gjelder forsåvidt alle som benytter seg av telenornettet, f.eks. Ludo også. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Kan det være flommen på østlandet som har tatt den ene fiberkabelen Telenor er avhengig av, som ligger over treet ved bekken ved huset bak steinen? Nå er det faktisk mer enn 1, dog går backbone kabelen også i en flomrammet dal. Men hadde det vært kabelen hadde også fasttelefon og internett vært rammet. Så det er nok applikasjonsfeil som de skriver på Facebook. Lenke til kommentar
Chresjan Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Sliter med Network Norway også. Deres hjemeside er også nede. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Telenor vet ikke hva feilen skyldes: http://e24.no/it/vet-ikke-hva-feilen-skyldes/20067678 Jeg gjetter på at dette er en konsekvens av solstormen: http://www.storm.no/nyheter/enorm-eksplosjon-paa-solen-3511958.html Stryk det. Avkreftet i kommentarfeltet på e24-artikkelen... Endret 10. juni 2011 av J-Core Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Noen måter å få ringt og sendt meldinger på? Får ikke kontakt med vennene mine som jeg hadde avtalt å ta pils med etter eksamen,... Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Det blir jo litt vanskelig det da, når nettet er nede hos mange brukere MEN, vi er jo så heldig å ha internett så du kan vel kontakte folk på msn/google talk/facebook chat osv.? Endret 10. juni 2011 av Menkromsen Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 telenor = stjelehore hvorfor? fordi det alltid er problemer med enten mobilnett eller internett eller noe. og fordi bredbåndet dei sitt er opptil hastigheter, dvs at som når jeg hadde turbo linja 16000/1 så fikk jeg bare 11000/0,6 pga der p\å de 4 forskjellige adressene jeg hadde den linja så kunne de ikke dra mer utav den linja og i tillegg så brøyt hele linja sammen flere ganger i mnd så jeg måtte ned på 1000/0.6 i ei uke før de fikk satt den opp igjen og dette skal du betale dyr pris på i tillegg også får du absolutt ikke det du betaler for i det hele tatt. telenor er noe av det største pisset man kan ha det er bare gamlinger og familiehus med unger under 18 som har telenor pga de har ingen aning på slike ting Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det blir jo litt vanskelig det da, når nettet er nede hos mange brukere MEN, vi er jo så heldig å ha internett så du kan vel kontakte folk på msn/google talk/facebook chat osv.? Problemet er at vi skulle møtes etter eksamen på en pub, men jeg måtte kjøre hjem med bilen min. Når jeg kom fram ca en time etter så var det ingen der... Får ikke ringt noen og hørt hvor de er. Og ingen av de er vell så heldig at de har nettilgang akkurat nå. Jaja, får hive meg på laste seinar når folk bynne å vorse rundt omkring hvis jeg har mobildekning da. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvor mye koster skype-kreditt til et par samtaler til fast+mobil? Nesten avhengig av å få tatt en telefonsamtale nå, og nettet er som kjent fortsatt nede.. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 skype kreditt skal visstnok være utrolig billig å ringe med (kilde fra min tidligere fosterfar som bruker skype veldig aktivt og sier dette) Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Om ein skal ringe nokon har ein vel også valet mellom å bruke fasttelefon eller mobil med Netcom eller annan operatør som brukar Netcom-nettet. I enkelte større byar burde vel også One Call, Network Norway osv. fungere dersom det er dekning for deira nett. Dette er sjølvsagt til lita nytte dersom den ein prøver å ringe til er utilgjengeleg. Her i Sunnfjord er det umogeleg å bruke ein GSM-mobil med Telenor eller One Call til nokon form for kommunikasjon. Derimot skriv eg dette på ein PC med mobilt breiband frå Telenor. Lurer difor på om nokon kan stadfeste at det er GSM-nettet som er nede, medan 3G-nettet fungerer? I så fall kan dei som har problem skaffe ein 3G-telefon, eller prøve å skru på 3G. Edit: Det ser ikkje ut som at det er heilt slik det fungerer. Ventelo har denne sida med oppdaterte driftsmeldingar, noko Telenor ikkje har. Editedit: Amobil har greidd å finne Telenor si hemmelege side for driftsmeldingar. Endret 10. juni 2011 av torbjornen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå