Spansk Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei, Jeg spurte om dette på leksehjelp-forumet også, men tenkte en diskusjon kom til å være lettere å starte her Som om tittelen sier lurer jeg på hva forskjellen på kunsten i islam og kristendommen, og hva som er likt. Da mener jeg ikke bare visuelt men også bakgrunnen. Original tråd: Islamsk og kristen kunst, hva er forskjellen? Takk ! Lenke til kommentar
Spansk Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Hadde vært bra hvis noen kunne komme med kjent kunst fra begge parter. Har ingen anelse om hva som er islamsk kunst og hva som er kristen kunst. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 De aller fleste skoletemaene folk lager tråder om her, er kjedelige! Og dette temaet er inget unntak. Islamsk og kristen kunst opp gjennom tidene og forholdet dem imellom? Det høres like grått ut som pensjonisthår og man får smaken av knekkebrød i kjeften. Får å gjøre en minimal innsats: Har du aldri vært i en moske eller kirke? Finnes masse informasjon om forskjellen i arkitektur og innredning i ulike kristne rettningers kirker. Og moskeene skiller seg jo markant ut. Blant annet med mosaikk, inntrikate mønstere og gjenre total mangel på avbildning av planter og dyr. Men dette holder ikke engang til strykkarakter for hva som forventes av deg. Om du ikke orker å lese i læreboka om emnet, så får du google, burde være svært enkelt, eller titte litt på youtube. 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Mer interessant er det at muslimer har ødelagt kristen/uislamsk kunst i europa til en verdi av 30.000.000 €. Se om du klarer å finne roten til uttrykket "defacement". Hint: Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Mer interessant er det at muslimer har ødelagt kristen/uislamsk kunst i europa til en verdi av 30.000.000 €. Enda mer interesssant er at all den kunsten de kristne har skapt i Europa, har de skapt på hedenske religioners bekostning. Alle kirker ble bygget oppå hedenske gravplasser eller nedbrente templer. Alle andre religioner ble forbudt, eiendommene overtatt og alt av verdier ble ødelagt eller stjelt. Hva muslimer har gjort med kristendommens kunst i Europa er bare flisespikkeri i forhold. Endret 11. juni 2011 av Abigor 2 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg snakker om de siste 40 årene. Gjør du? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg snakker om de siste 40 årene. Gjør du? Sfinksens nese forsvant for mye mer enn 40 år siden. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ødeleggelse av europeisk kultur og kunst var en ting. Uttrykket "defacement", og det tilhørende hintet i form av et bilde av sfinxen, var en helt annen ting. Du kan ikke blande disse sammen slik du her forsøker å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå