XmasB Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Trenger litt hjelp med å finne ut om dette er et fornuftig kjøp eller ikke. Har begrenset med kunnskap innen hifi, men prøver så godt jeg kan. Anlegget skal settes opp i stua, koblet til en tv (nå 37", men tror denne byttes ut snart til fordel for en 42" eller større), PS3 og mediaboks. Behovet for å spille bra er mye viktigere enn høyt, da vi bor øverst i blokk. Har nå sett meg ut en Denon AVR-2311 sammen med Dali Fazon LCR høyttalere i stereo. Foreløpig blir det ikke surround, men tror dette kommer litt senere, så jeg tror det er like greit å gå for en surround receiver. Eller? Jeg er usikker på behovet for sub, men har kikket litt på en Dali Basis 100. Kikket først på Dali Fazon Sub 1, eventuelt Dali Fazon Sub 2, men innbiller meg at Basis 100 er et bedre kjøp? Vi har også kikket på andre receivere, deriblant Onkyo TX-NR609. Vi kikket også først på Dali Fazon Sat høyttalere, men jeg vil tro LCR er et bedre kjøp? Jeg har ikke fått høre noe på disse, men skal ta turen til Hi-fiklubben imorgen om jeg får tid. WAF (Wife Acceptance Factor) er viktig. Ellers hadde det nok blitt gulvhøyttalere med en gang. Alle forslag, korreksjoner og meninger mottas med takk. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2011 Ble til slutt Onkyo TX-NR609 på grunn av plass og funksjonalitet. Kjøpte først Dali Fazon LCR, men byttet disse inn igjen, da den ene høyttaleren rett og slett så brukt ut. Kjøpte fra Hifi-Klubben. Ettersom jeg hadde tatt den ut av esken måtte de trekke fra 10% av prisen, men jeg orket ikke krangle om det. Ettersom Lefal kjørte et tilbud på Onkyo 609 sammen med et sett Jamo S606 høyttalere gikk jeg tilbake til Elkjøp med den første Onkyo'en og fikk hele anlegget til 4995,-. Så da sparte jeg nesten 7k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå