Gå til innhold

[Løst] Er dette snakk om en useriøs nettbutikk?

Anbefalte innlegg

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Duke-Nukem-Forever-Steam-Key-%252d-SCANNED-IMAGE.html

Hva tror dere her, er det størst sansynlig denne deler en ekte spill, og selger denne billig for å tjene på andres arbeidet?

Flere mener å ha fått spillet fungert, men jeg syns det virker litt useriøs ut, siden det er ingen andre som selger steam spill på den måten.

Alternativet er http://biit.no/Duke-Nukem-Forever-PC-DVD/dp/B004JHY434 men prisen er så nære 200 kr at man riskerer å betale 25% moms, og da blir det spillet ikke lønnsomt. Går nok litt raskere å laste ned en å kjøpe fra england.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noe er for godt til å være sant ..

Og det betyr?

Ser man på biit.no er jo prisforskjellene ikke så store.

Men amazon.co.uk er verden kjent.

Så det kan være lureri, og det kan være ekte.

Jeg mistenker den øverste er lekket ut et serienummer som funger med steam hva tror dere?

Som blir sett på som lovlig piratversjon? Altså lovlig fordi man ikke bruker torrenter. Ulovlig fordi personen som utvikler spillet ikke får en krone, personen taper.

Men tror sansynligheten er mindre her for virus.

Så jeg antar hvis man kjøper denne må man være rask, fordi steam kan sperre nøkkelen og da er pengene tapt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Her kan du se hvilke kurs tollvesenet benytter når de sjekker om du må betale moms eller ikke.

Neste uke vil Duke fra biit.no koste deg 227,50 (25,91GBP) så da må du betale moms (hvis de 25,91 GBP er inkludert britisk VAT vil prisen være lavere for deg, sannsynligvis under 200. Det kan du sjekke ved å gå helt frem til siste del før betaling).

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Så du mener jeg trygt kan bestille fra biit.no?

Hvis det er det tryggeste får jeg vel gjøre det.

Men hadde vært fint å kunne spile i helgen, så hvis jeg kunne velget nedlastingversjonen hadde det vært bra.

Men hvis ingen har formeninger om cjs-cdkey tror jeg biit er billigere i det lengere løp.

Lenke til kommentar

Ja kan betale hvor som helst, men gir ikke mere en 200 kr, syns det er dyrt nok.

Nå er det samme for meg om det er digital nedlasting eller DVD cover, men nedlasting kan være greiere både med tanke på man slipper DVD i når man spiller og spillet holdes oppdatert i f.eks steam.

Har også bestilt en del blueray fra biit, man må nok regne med 1 ukers levering.

Men jeg har ikke merker noe mere moms som du nevner.

Men problemet om man velger å betale med nok, tar kalulatoren ca 1-2% mere en valutaklulator.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Edit, etter hva jeg fant ut så virker det ut som flere er skeptiske til cjs-cdkey.

Men det jeg også lurer på hva er konsikvens for å handle en lekket piratkopi av forever spillet?

Ville vært kjedelig om hele steamkontoen blir sperret for alltid og man minster ca 600 spill.

Har lest i nyhetforumer at duke nuken forever er lekket.

Større sansynlighet er dette demo versjonen, og det sier vel noe?

Så hva tror dere her, er det demo eller lekket utgave av det nye spillet?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Lovlig er det det du mener?

FRAUDSTERS BEWARE:

Any attempt of fraud will be reported to the relevant authorities. Any person who commits fraud and obtains items from CJS CD Keys without paying the funds in full will be pursued for all monies owed with an additional interest. The details of all fraudulent purchasers will be distributed to all online game retailers and CD Key shops, and therefore will be subsequently blacklisted. We also report all fraudulent buyers to the police, providing full IP addresses and traffic logs.

Virker ikke dette spessielt mistenklig?

Så er det mye reklame på sidene? Er det rart jeg er litt mistenklig?

Balthier842: Tuller du eller er du seriøs?

Lenke til kommentar

CJS er legit. De kjøper fysiske kopier fra feks polen hvor spill ikke koster så mye, og sender deg serialkoden mens selve kopien blir kasta i søppla. Koden legger du til i steam eller EA download manager, så får du installert spillet uten å bruke skiva. Har kjøpt flere keys der selv.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det?

Og det ikke er snakk om piratkopi som noen har cracket steam?

Eller testversjoner?

Virker ut som folk gir forskjellig svar hørte med et annet diskusjonforum og de anbefalte ikke å prøve det ut, fordi de mener man kan miste steamkontoen sin.

Siden jeg også har google, og det virker ut som halvparten av brukere mener tjenestene dems ikke er helt seriøse. Det kan være du har rett, men jeg syns tapet hvis jeg både mister steamkontoen min 200 kr pluss jeg i vertefal blir spammet og politianmelt for piratkopiering av selgerne er ganske så uflaks.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet er også om jeg handler på amazon.co.uk så blir totalprisen

Items: GBP 21.59

Postage & Packing: GBP 0.00

Total before VAT: GBP 21.59

VAT: GBP 0.00

Order Total: GBP 21.59

Payment Total: NOK 199,30**

Altså her skal det ikke mye til før jeg må betale skatt hvis £ prisen blir dyrere.

Det er kjedelig å betale 25% hvis 50 øre var et som skilte forskjellene.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det?

Og det ikke er snakk om piratkopi som noen har cracket steam?

Eller testversjoner?

Virker ut som folk gir forskjellig svar hørte med et annet diskusjonforum og de anbefalte ikke å prøve det ut, fordi de mener man kan miste steamkontoen sin.

Siden jeg også har google, og det virker ut som halvparten av brukere mener tjenestene dems ikke er helt seriøse. Det kan være du har rett, men jeg syns tapet hvis jeg både mister steamkontoen min 200 kr pluss jeg i vertefal blir spammet og politianmelt for piratkopiering av selgerne er ganske så uflaks.

Nei, det er pr dags dato ikke mulig å lage piratversjoner av steamspill som fungerer med steamklienten. CJS er en av mange steder hvor du kan kjøpe serialkoder, og det er helt lovlig. Kjøpte Black Ops til 170,- noen dager etter release. Det eneste du må passe på er at du kjøper EU versionen av spillet hvis det også er en US version. (Hvis ikke må du slite med drittping om du har tenkt til å spille MP)

Du mister ikke steam kontoen din. Det er ikke ulovelig å kjøpe spill fra andre land vettu... Hvis du registrerer deg med fake navn og adresse kan det hende kjøpet ikke blir godkjent. Bruk samme navn som på visakortet.

Som sagt så har jeg handlet fra CJS mange ganger, samt andre nettbutikker som tilbyr liknende tjenester, og jeg har aldri hatt problemer forutenom 1 gang da de gikk tom for spillet jeg ville ha. Fikk spillet til slutt, men det tok et par dager. (Var også utsolgt i alle butikker.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er også om jeg handler på amazon.co.uk så blir totalprisen

Items: GBP 21.59

Postage & Packing: GBP 0.00

Total before VAT: GBP 21.59

VAT: GBP 0.00

Order Total: GBP 21.59

Payment Total: NOK 199,30**

Altså her skal det ikke mye til før jeg må betale skatt hvis £ prisen blir dyrere.

Det er kjedelig å betale 25% hvis 50 øre var et som skilte forskjellene.

Handle direkte fra Amazon.uk og det blir rundt 190kr så går lett igjenom tollen/mva. Tar ca 1 uke.

Lenke til kommentar

Nei, det er pr dags dato ikke mulig å lage piratversjoner av steamspill som fungerer med steamklienten. CJS er en av mange steder hvor du kan kjøpe serialkoder, og det er helt lovlig. Kjøpte Black Ops til 170,- noen dager etter release. Det eneste du må passe på er at du kjøper EU versionen av spillet hvis det også er en US version. (Hvis ikke må du slite med drittping om du har tenkt til å spille MP)

Det jeg tenkte på, er hvis men f.eks skriver inn 1000 nøkkeler inn i steam, også selger de man finner ut hva som går. Det mistenkte jeg de som selger der gjør. Og tar alle pengene selv, slik at spillselvskapene ikke tjener noe.

Men får vel prøve, hvis det er fremdeles på lager, elles får jeg prøve amazon.co.uk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er det noen som foretrekker google checkout eller moneybookers.com?

Betaler med visa/paypal siden det er sikkerere.

Må si jeg ikke forstår hvordan bestillingen foregår siden det virker ut som de andre alternativene får man faktura tilsendt, og da funger det ikke å ha 0 i adressefeltene.

Siden da får jeg ikke den fakturaen.

Lenke til kommentar

Får dere denne på google checkout

Oops!

CJS Sales & Services LTD has sent Google a shopping cart with errors in it. We'll contact them to ask that they fix this problem. As this could be a temporary issue, you can go back in your browser to try checking out again.

Debugging information

If you are acting on behalf of the merchant, more information about this error has been made available in the Integration Console under the Tools section. You can access the details of this error directly by logging into your merchant account and then pasting the following url:

https://checkout.google.com/sell/settings?section=IntegrationConsole&returnURL=https%3A%2F%2Fcheckout.google.com%2Fsell%2Fsettings%3Fsection%3DIntegrationConsole&serialNumber=a7da9da0-1232-49d7-a7ad-5620c141de29

Time when the error happened: 2011-06-11T08:59:38 (UTC) (4a56be7f0b818)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...