Gå til innhold

Tranquil PC vs. 8000,-

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg nesten bestemt meg for å kjøpe min nye HTPC ("StuePC"), en Tranquil http://mini-itx.com/store/tranquilpc.asp men tenkte jeg skulle sjekke en siste gang...

Finnes det andre oppsett jeg heller burde vurdere å bruke 8000 kr (512MB RAM, 120GB HD, frakt og moms) på enn Tranquil?

Meningen er at den skal være stille(!), brukes som HTPC (tv-opptak, etc), filserver ol. 24/7..

-Kisp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mmmmmm....! Drømmer om den der! :smile:

Du kunne enten vurdere å kjøpe "barebone" utgaven av maskina, som kun inneholder HK og Kabinett. Da senker du risikoen for at noe skal være galt. Ellers så har www.Quad.no nå begynnt å selge Hush maskiner: minitx.gif

Ser bra ut de også da! De tar rundt 8500,- for et system med Nehemian, 512Mb DDR RAM, 80Gb Seagate Barracuda og CDrom. Måtte ha bytta den CDromen med en DVDrom da!

Kjøp deler på komplett..! (ANdre får sette opp for deg )

Problemet med å bygge selv er at du aldri vil få systemet like stillegående, hvis du ikke modder villt med endel heatpiper og kjøleribber i kassa da! (Hmmmmm.....! Det var jo en idé....! :smile: )

Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere en Barebone PC. Hvis du sørger for å få en stille harddisk (sjekk desibel før du bestiller), og plasserer kabinettet i et skap, blir det tilnærmet lydløst.

Forslag (priser fra komplett.no, kanskje er noen andre rimeligere):

Shuttle SN45G (mener jeg å huske) 2.957,-

Twinmos DDR-DIMM PC3200 (400 MHz) CL2.5 521MB 901,-

AMD XP2500 Barton 856,-

Sony diskettstasjon ca. 140,-

DVD/CD-brenner COMBO ca. 900,-

Stillegående harddisk 120GB ca. 1000,-

ca. 7000,-

Tastatur/mus, skjerm og evt. høytalere kommer i tillegg.

Trangt å komme til i barebone kabinettene, men ellers er de greie å bygge. Det integrerte skjermkortet fungerer veldig bra til alt untatt heftige spill (støtte for to skjemrer og TV-ut bl.a.).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...