fjellreeev Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hallo! Har for et par uker siden kjøpt meg en ny strømforsyning på tilbud på komplett.no Selvfølgelig passet den ikke til mitt altfor gamle hovedkort. Det er en Chieftec NTRO 85+ Cable Management 650W. Og jeg har nettopp fått en del penger og hadde tenkt til å skaffe meg ny CPU og dermed også nytt hovedkort. Men jeg vil gjerne vite, om en slik ny PSU passer til alle nye hovedkort, eller kan jeg på en måte sjekke om den passer før jeg eventuelt kjøper en hovedkort og risikerer at PSU'n ikke funker. :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Den passer garantert, forsåvidt høres det merkelig ut at den ikke passet på ditt hovedkort nå. 15 år ++ ? Lenke til kommentar
fjellreeev Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Den passer garantert, forsåvidt høres det merkelig ut at den ikke passet på ditt hovedkort nå. 15 år ++ ? Haha, er da 18 (snart 19) xD Ganske flaut, for følte at jeg kunne noe hvertfall (?) Har hatt hovedkortet i over 3 år, og pluggene på hovedkortet er annerledes fra hvordan ledningene på PSU er. Kan nok skaffe noen overganger, men er vel ikke vært bryet. Takk for kjapt svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Den passer garantert, forsåvidt høres det merkelig ut at den ikke passet på ditt hovedkort nå. 15 år ++ ? Haha, er da 18 (snart 19) xD Ganske flaut, for følte at jeg kunne noe hvertfall (?) Har hatt hovedkortet i over 3 år, og pluggene på hovedkortet er annerledes fra hvordan ledningene på PSU er. Kan nok skaffe noen overganger, men er vel ikke vært bryet. Takk for kjapt svar Hehe, mente hovedkortets alder, ikke deg ditt naut! ^^ Hmm, høres rart ut, tror ikke PSU standard har endret seg på 10 år. Har du navnet på hovedkortet? Lenke til kommentar
fjellreeev Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Den passer garantert, forsåvidt høres det merkelig ut at den ikke passet på ditt hovedkort nå. 15 år ++ ? Haha, er da 18 (snart 19) xD Ganske flaut, for følte at jeg kunne noe hvertfall (?) Har hatt hovedkortet i over 3 år, og pluggene på hovedkortet er annerledes fra hvordan ledningene på PSU er. Kan nok skaffe noen overganger, men er vel ikke vært bryet. Takk for kjapt svar Hehe, mente hovedkortets alder, ikke deg ditt naut! ^^ Hmm, høres rart ut, tror ikke PSU standard har endret seg på 10 år. Har du navnet på hovedkortet? Åja, hahah xD Asus M3N78-VM heter hovedkortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Åja, hahah xD Asus M3N78-VM heter hovedkortet. Det skal passe, mulig at du kun skal bruke deler av kabelen, f.eks: 2 x strøm 8-pins EPS12V med avtakbar 4-pins ATX12V-del Lenke til kommentar
fjellreeev Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Åja, hahah xD Asus M3N78-VM heter hovedkortet. Det skal passe, mulig at du kun skal bruke deler av kabelen, f.eks: 2 x strøm 8-pins EPS12V med avtakbar 4-pins ATX12V-del Hmmm.. får vel prøve igjen i kveld. Men nå skal jeg likevel kjøpe nytt hovedkort og CPU så kan vel kanskje bare vente Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 ALLE PSUer passer til hovedkortene så lenge de er ATX. Riktignok må du bra langt tilbake i tid for å finne noe ukompatibelt. Da snakker vi AT standarden, sist jeg så den var min P200 Cyrix maskin, og gamle Pentium 200 MHz har vi for lengst passert og ser vi neppe igjen. Selv om gutta på Linden Lag (Linden Labs) sitter å håper på at den gamle alderen med raske enkeltkjerners prossessorer kommer igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå