Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tiltrekkes gutter av egen kroppstype?


Anbefalte innlegg

BMI er et anerkjent mål for en grunn.

BMI er et velkjent mål fordi det reduserer helsetilstanden din til en funksjon av to tall som hvem som helst kan måle på badet, og regne ut ved hjelp av kalkulatoren på en mobiltelefon. Å måle fedme eller undervekt i BMI blir som å måle kreft i antall sigaretter du røyker om dagen.

BMI kan brukes for å finne ut om man burde tenke etter om man er for tykk/tynn i forhold til hva som er optimalt. Det er da verdt å huske på at en som f.eks driver med kroppsbygging IKKE vil få noe utbytte av å måle BMI.

 

Anbefalt BMI ligger på 20-25, alt etter kroppsfasong og muskelmasse.

 

Jeg gikk har f.eks gått fra ca 18 BMI til 22 BMI de siste femten årene og har da fått meg litt mage. Optimal BMI for meg ligger et sted mellom 19 og 21. Med en BMI på 21 burde jeg ha drevet med styrketrening for å ikke ha mage. Med en BMI på 19 så har jeg lite muskler på overkroppen...

 

Jeg ligger mao i nedre delen av skalaen. Hvis jeg hadde hatt BMI på 25 så hadde jeg hatt 15kg mer fett på kroppen enn jeg har nå og vært i direkte dårlig form.

 

Du har andre, som f.eks en kompis av meg som er akkurat like høy som meg, han vil faktisk være radmager hvis han har BMI på 25, for han tipper jeg det er optimalt med kanskje BMI på 27. Tror han faktisk har hatt problemer med å få forsikring, fordi han hadde en BMI på 36 en stund. Det er noe han kunne ha og fortsatt være i relativt god form. Nå er han nede i BMI på 32 eller noe sånt, kunne nok ha veid litt mindre, men han er faktisk i god form. :p

 

Konklusjon:

BMI burde kun brukes direkte i statistiske analyser o.l., mens hvis man skal bruke den på enkeltpersoner så må man ta hensyn til kroppsbygging og muskelmasse.

 

En BMI på 20 passer da på en med lett kroppsbygging og lite muskler.

En BMI på 25 passer da på en med normal kroppsbyggning og normalt med muskler.

 

For min del så ser det ikke som det tar hensyn til tung kroppsbygning og mye muskler i det hele tatt. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gutter (generelt sett) tiltrekkes av, er hva media og populærkultur forteller dem er attraktivt. Siden vi i flere tiår har blitt blitt fortalt at tynne jenter er det mest attraktive, har også normen for hva gutter mener er attrativt endret seg til å være tynne jenter.

 

Det stemmer ikke helt. De tynne kleshengermodellene viser hva kvinner og homofile tror er attraktive kvinner. De fleste menn er mer tiltrukket av kvinner som har mer former enn disse modellene. Høye tynne beinrangler er ikke spesielt pene.

Lenke til kommentar

Modellar er ikkje alltid meint å være attraktive, dei skal tiltrekke seg oppmerksomhet.

 

Det er vel heller det de ikke skal gjøre, og dermed foretrekker man ikke former. Hvis man ser en vakker formfull kvinne gå nedover catwalken så kan man fokusere på helt andre ting enn klærne hun har på seg, og det er derfor de foretrekker kvinner uten former. Det er klærne det skal dras fokus mot, ikke modellen.

 

Det jeg har lært i hvert fall :D

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

BMI er et anerkjent mål for en grunn.

BMI er et velkjent mål fordi det reduserer helsetilstanden din til en funksjon av to tall som hvem som helst kan måle på badet, og regne ut ved hjelp av kalkulatoren på en mobiltelefon. Å måle fedme eller undervekt i BMI blir som å måle kreft i antall sigaretter du røyker om dagen.

BMI kan brukes for å finne ut om man burde tenke etter om man er for tykk/tynn i forhold til hva som er optimalt. Det er da verdt å huske på at en som f.eks driver med kroppsbygging IKKE vil få noe utbytte av å måle BMI.

 

Anbefalt BMI ligger på 20-25, alt etter kroppsfasong og muskelmasse.

 

Jeg gikk har f.eks gått fra ca 18 BMI til 22 BMI de siste femten årene og har da fått meg litt mage. Optimal BMI for meg ligger et sted mellom 19 og 21. Med en BMI på 21 burde jeg ha drevet med styrketrening for å ikke ha mage. Med en BMI på 19 så har jeg lite muskler på overkroppen...

 

Jeg ligger mao i nedre delen av skalaen. Hvis jeg hadde hatt BMI på 25 så hadde jeg hatt 15kg mer fett på kroppen enn jeg har nå og vært i direkte dårlig form.

 

Du har andre, som f.eks en kompis av meg som er akkurat like høy som meg, han vil faktisk være radmager hvis han har BMI på 25, for han tipper jeg det er optimalt med kanskje BMI på 27. Tror han faktisk har hatt problemer med å få forsikring, fordi han hadde en BMI på 36 en stund. Det er noe han kunne ha og fortsatt være i relativt god form. Nå er han nede i BMI på 32 eller noe sånt, kunne nok ha veid litt mindre, men han er faktisk i god form. :p

 

Konklusjon:

BMI burde kun brukes direkte i statistiske analyser o.l., mens hvis man skal bruke den på enkeltpersoner så må man ta hensyn til kroppsbygging og muskelmasse.

 

En BMI på 20 passer da på en med lett kroppsbygging og lite muskler.

En BMI på 25 passer da på en med normal kroppsbyggning og normalt med muskler.

 

For min del så ser det ikke som det tar hensyn til tung kroppsbygning og mye muskler i det hele tatt. ;)

Tilbake til "tråden"! Jeg er slank og søker kun damer med en BMI mellom ca 19 og 23 i index. Modeller under 18 og kraftige (eller feite) damer med index over 23 er uinteressante! Og jeg er ikke den eneste som søker den kroppstypen.

Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne teorien:

Tykke gutter liker tykke jenter bedre enn gutter flest.

Lubbene gutter liker lubbene jenter bedre enn gutter flest.

Tynne gutter liker tynne jenter bedre enn gutter flest.

 

Selv er jeg jente og har egentlig få kroppspreferanser (helst ikke for mye muskler bare).

Hva føler dere personlig?

 

Det fins ingen mal på dette, alle har ulike preferanser. Men ei dame som er tynn hele veien ned, det er ærlig talt ikke noe pent, de jentene som slanker seg så inni helvete bare for å få ei rompe som springer ut og mage som er flat, hvor i helvete er fylden hen rundt lårene, det SKAL jo være fylde, og føttene MÅ være litt muskuløse, når damer slanker føttene til spikre så mister jeg all sexlyst, fullstendig. I hodet deres så tror de at gutter vil ha slanke lår (men nå snakker jeg ikke om feite lår), men jeg snakker om å ha litt muskler der.

 

Men når det er sagt så velger ikke jeg damer basert på dette, når jeg velger dame så ser jeg rett inn i øynene og om det er en gnist mellom oss så er det alt som gjør meg forelsket.

Lenke til kommentar

Tilbake til "tråden"! Jeg er slank og søker kun damer med en BMI mellom ca 19 og 23 i index. Modeller under 18 og kraftige (eller feite) damer med index over 23 er uinteressante! Og jeg er ikke den eneste som søker den kroppstypen.

 

Sist jeg så en undersøkelse, var det under 4% av mennene som svært tynne jenter, 11% som likte tynne jenter, 27% som likte jenter med former, 17% som likte lubne jenter og 6% som likte tykke jenter. Resten likte "normale" jenter.

 

Så ja, du er ikke alene, men i mindretall :)

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i teorien.

Jeg ser svært ofte tykke gutter med slanke jenter og spinkle gutter med tykke jenter.

 

Din egen kroppsfasong trenger ikke å ha noe å gjøre med hva du selv tenner på. Men ofte er det vel sånn at tykke f.eks ikke får annet enn tykke jenter.

 

Og normalen for hva menn/kvinner foretrekker er vel en normal kropp, sett bortifra om de har en fetisher.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...