Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tiltrekkes gutter av egen kroppstype?

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om denne teorien:

Tykke gutter liker tykke jenter bedre enn gutter flest.

Lubbene gutter liker lubbene jenter bedre enn gutter flest.

Tynne gutter liker tynne jenter bedre enn gutter flest.

Selv er jeg jente og har egentlig få kroppspreferanser (helst ikke for mye muskler bare).

Hva føler dere personlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle gutter liker tynne jenter (fra naturen sin side tilsier dette en fruktbar/ikke-gravid kvinne).

Tykke/lubne gutter kan meget gjerne ha en preferanse for sin egen kroppstype hvis de har et realistisk bilde på hvilke jenter de selv kan klare å tiltrekke seg. De justerer seg mao. til sitt eget nivå.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg liker normalt slanke damer med runde former: Store pupper og litt fasong på rumpa. Kanskje 5-10 cm lavere enn meg. Ikke mye lavere.

Så kan vel si jeg er mest tiltrukket av omtrent slik kroppsfasong jeg har selv - bortsett fra det med puppene da :p

Så for min del stemmer det.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på preferanse. Ser tykke jenter sammen med tynne gutter, og omvendt hver dag. Og jeg ser tynne med tynne.

Selv må jeg si at slanke, litt lave jenter er penest i mine øyne. Jeg er ganske nøyaktig 20cm høyere enn kjæresten min. Noe mellom 10 og 25cm lavere enn meg er fint. Liker å være høyere enn dama, selv om hu har høyhælte sko. :)

Edit: og som noen har nevnt tidligere; man setter ofte standarden på ønsket partner, etter sin egen standard. Er man stygg, har man ofte en mindre pen/stygg partner. Noen er dog heldig og får en FLOTT partner, selv om de er mindre pene selv. Da er det nok personligheten som spiller den store rollen.

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker ikke veldig tynne jenter... Ikke tykke heller. Jeg er selv veldig atletisk og foretrekker ei slank/atletisk jente som liker å være aktiv. Foretrekker ikke supertynne/tykke jåleberter som er redd for å få skitt under neglene og det er det de konsentrerer seg om. Aktiv jente.

Lenke til kommentar

personlig foretrekker jeg runde jenter. trenger ikke absolutt være feit, men jeg liker ikke muskler på damer :S

jeg datet faktisk en danser som jeg syntes var litt ekkelt å kose med, fordi hun hadde lår så harde som stål...

mye kurver og søtt ansikt, og jeg er solgt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle gutter liker tynne jenter (fra naturen sin side tilsier dette en fruktbar/ikke-gravid kvinne).

Feil. Det er formfulle kvinner som menn tiltrekkes biologisk til, da brede hofter og store pupper tilsier at man er fruktbar. Hvorfor tror du så mange jenter stapper puppene fulle av silikon?

Man kan være tynn og formfull. Trådstarter sikter åpenbart til unødvendig fett.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Man kan være tynn og formfull. Trådstarter sikter åpenbart til unødvendig fett.

Og jeg mener at trådstarter åpenbart sikter til jenter med kroppen til en ung gutt når h*n mener tynn.

Når ble "en tynn jente" betegnelsen på en jente med en ung guttekropp?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Nå spørs det veldig på ''graden'' av tynn, man kan jo være tynn og fremdeles ha litt former, men når man tenker tynn så tenker man gjerne mer på jenta til venstre enn hun i midten på dette bildet:

http://2.bp.blogspot.com/_ec66zi3Zw0A/SX5NgNbVsxI/AAAAAAAAAdU/C6bl86t1sTg/s400/women1.jpg

Og det sier seg selv: mindre unødvendig fett = mindre former.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå spørs det veldig på ''graden'' av tynn, man kan jo være tynn og fremdeles ha litt former, men når man tenker tynn så tenker man gjerne mer på jenta til venstre enn hun i midten på dette bildet:

http://2.bp.blogspot.com/_ec66zi3Zw0A/SX5NgNbVsxI/AAAAAAAAAdU/C6bl86t1sTg/s400/women1.jpg

Og det sier seg selv: mindre unødvendig fett = mindre former.

Tror ikke man skal tolke trådstarters bruk av "tynn" så mye. Både hun til venstre og hun i midten ville jeg selv ha kalt tynne, mens hun på høyre side ville jeg kalt lubben. Blir selvsagt litt subjektivt når man går inn i gradene. Poenget mitt er at gutter flest vil være mest tiltrukket av de to første jentene på bildet, og minst den til høyre. Står det mellom en litt for tynn eller en litt for tykk jente (i likeledes grad), så vil den tynne jenta vinne i en gutts perspektiv. Som jeg sa, tykke jenter signaliserer i mannens øyne, fra et evolusjonsperspektiv, at jenta allerede er smelt på tjukka.

Lenke til kommentar

Tror ikke man skal tolke trådstarters bruk av "tynn" så mye. Både hun til venstre og hun i midten ville jeg selv ha kalt tynne, mens hun på høyre side ville jeg kalt lubben. Blir selvsagt litt subjektivt når man går inn i gradene. Poenget mitt er at gutter flest vil være mest tiltrukket av de to første jentene på bildet, og minst den til høyre. Står det mellom en litt for tynn eller en litt for tykk jente (i likeledes grad), så vil den tynne jenta vinne i en gutts perspektiv. Som jeg sa, tykke jenter signaliserer i mannens øyne, fra et evolusjonsperspektiv, at jenta allerede er smelt på tjukka.

Men det å være tykk er ikke det samme som formfull, selv om mange kvinner sier at de er formfulle selv om de er tykke. Hun i midten er formfull, men ikke tykk, hun til venstre har kroppen til en ung gutt, noe som ikke finnes tiltrekkende biologisk sett.

Lenke til kommentar

Men det å være tykk er ikke det samme som formfull, selv om mange kvinner sier at de er formfulle selv om de er tykke. Hun i midten er formfull, men ikke tykk, hun til venstre har kroppen til en ung gutt, noe som ikke finnes tiltrekkende biologisk sett.

Jeg sier ikke at det å være tykk er det samme som å være formfull. Jeg sier bare at gutter, på generelt grunnlag, alltid vil helle mot de tynne jentene hvis de stod til å velge fritt.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det å være tykk er det samme som å være formfull. Jeg sier bare at gutter, på generelt grunnlag, alltid vil helle mot de tynne jentene hvis de stod til å velge fritt.

Og jeg sier at det er feil, da det er formene som biologisk sett gjør deg til en kvinne, og som signaliserer fruktbarhet. Brede hofter og store pupper = frøet er det eneste som mangler!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Forresten har jeg en ting å legge til: tror du virkelig at menn biologisk sett heller mest mot de tynne når de har mindre som barnet kan nære seg av, både under og etter fødselen?

Spesielt i norden så hadde det biologisk sett vært ett sjakktrekk å velge en formfull eller tykk kvinne ovenfor en tynn en, da mer fett gir mer beskyttelse for livmoren og eggstokkene. Det er hvorfor man som tenåring ''plutselig'' legger masse på seg rundt magen hvis man ikke kler seg ordentlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva gutter (generelt sett) tiltrekkes av, er hva media og populærkultur forteller dem er attraktivt. Siden vi i flere tiår har blitt blitt fortalt at tynne jenter er det mest attraktive, har også normen for hva gutter mener er attrativt endret seg til å være tynne jenter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...