Gå til innhold

Trenger "soundboard" til PC

Zeorsd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Er på jakt etter et program som lar meg lage et slags soundboard til pc'en min. Nærmere bestemt, så vil jeg knytte korte lydfiler til visse taster, slik at de spiles av. Noen som vet om et greit program som klarer dette?

A soundboard is a computer program, Web application, or device, traditionally created in Adobe Flash that catalogues and plays many short soundbites and audio clips

ref wiki

vil nok mene at Adobe Flash er bra/enkleste løsningen til denne type applikasjon

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk her, men de linkene var svært lite nyttige. For det første var mirrorene på siden ute av drift, men jeg søkte like vel opp det på nettet og fant en annen kilde. Men, (for det andre) var ikke programmet det jeg var ute etter, og (for det tredje) fungerte det svært dårlig, masse feilmeldinger, kronglete installasjon, og selv om jeg ikke skal utelukke brukerfeil var det er svært lite attraktivt valg i mine øyne.

Jeg skjønner (håper) du prøver å hjelpe her, men jeg altså lett litt selv og gjort litt googling. Det er, som du nevne tidligere, Flash-baserte muligheter som er det vanligste, men jeg trenger altså å kunne binde det hele til visse hotkeys på tastaturet. utelukker ikke at det er mulig, men jeg ser jo for meg at det finnes et program der ute som kan gjøre det, feks slik en nettradiovert bruker. Så da håpte jeg noen hadde hørt om det eller noe lignende, ikke at noen kjører google-søk slik jeg selv allerede har gjort. Det er mulig jeg har oversett noe, og da har jeg ikke noe i mot å få vite om det, men det du har postet her så langt har dessverre ikke hjulpet meg.

Håper fortsatt på at noen vet om noe i nærheten av det jeg mener. For å gjenta, jeg er på jakt etter et program som lar meg legge inn en del mp3 filer i programmet, som spilles av når jeg trykker på en viss hotkey, også når jeg er inne i andre programmer. "Soundboard" er det jeg kommer på som ligner mest, men er ikke nødvendigvis dekkende.

Lenke til kommentar

Det var ikke ment som tull det her, men jeg ønsker å poengtere det du egentlig spør etter

jeg vil si at i 99% av bruken av soundboard så er det i sammenheng med tull, jeg kan ikke se for meg at noen med script/programmerings skills har laget noe slikt forså å dele det ut for gratis nedlastning, at noen har laget denne type applikasjoner for eget bruk kan godt være

google linken var bare det første jeg hadde søkt etter hvis jeg skulle funnet noe slikt

men tilbake til det du spør etter, at du kan mappe key's til hver mp3 osv det har du også muligheter for i Flash

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar

Det var ikke ment som tull det her, men jeg ønsker å poengtere det du egentlig spør etter

jeg vil si at i 99% av bruken av soundboard så er det i sammenheng med tull, jeg kan ikke se for meg at noen med script/programmerings skills har laget noe slikt forså å dele det ut for gratis nedlastning, at noen har laget denne type applikasjoner for eget bruk kan godt være

Jeg beklager, skjønner ikke helt hva du mener her, men prøver å tolke det så godt jeg kan. Du sier at 99% av bruken av soundboard er i sammenhengen med tull. Og så sier du at det er det jeg egentlig spør etter? Og det med at ingen skulle dele ut noe sånt gratis? Jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke skulle kunne tenkes å gjøre det, en svært stor andel av programmene jeg bruker på pc'en er gratis (og da mener jeg fra utgiverens side).

Jeg angrer på at jeg brukte begrepet soundboard, men det er altså det beste ordet jeg fant. Jeg er hovedsakelig på jakt etter ett program som gjør jobben på en grei måte og selv med begrenset innsikt i programmering tror jeg ikke det ville vært for komplisert å lage, så det overrasker meg at det ikke er å få tak i.

Flash er jeg åpen for, men det er fortsatt noe mer innviklet en det jeg ønsker meg. Jeg forstår at jeg kan mappe keys, men er usikker på dette i praksis. Et mer relevant google søk har gitt meg en del pekepinner. Men igjen, det er ikke helt det jeg er på jakt etter, og som jeg har forklart er det et dedikert program jeg ser etter. om det ikke finnes er det greit. Jeg ser det er mulig med flash, og finnes det ikke noe annet er det det jeg får prøve.

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...