Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Galant, er dette et bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Galant Stasjonsvogn til under 30 000,- Jeg kom over denne og lurer litt på hva dere syns om den? I følge TV2 broom sin bruktbilguide skal mye av det som er problemene med disse bilene være fikset og den er jo nylig EU-godkjent. Jeg ser at det er litt rust rundt hjulbuene, hvor seriøst virker dette? Jeg har planer om å få gjort litt med dette, har en morfar som har litt sandblåsingsutstyr, så vil prøve å behandle det litt så det ikke utvikler seg. Jeg er ikke så opptatt av utseendet, men vil prøve å holde den i best mulig stand så jeg slipper å kassere den eller fikse den for store summer pga dårlig vedlikehold.

Så til slutt, hva bør jeg se etter når jeg går bort for å kikke på den?

www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28646434

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det ser ut som en bil til 15 tusen kroner maksimalt, kanskje 4 tusen på auksjon, unngå hele bilen på bakgrunn av hva selger skriver i annonsen, det lønner seg å styre unna annonsører som ordlegger seg selgende på en slik teknisk måte, det ser ut som den har gått for kaldt vann og så har fått et skippertak i forbindelse med EU. Trolig er det mye rust under på den, kanskje de sa til han på EU , dette er siste gangen. Skulle den ha verdien i annonsen skulle det vært en passat stasjonsvogn, med dieselmotor og mindre rust.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg syns det ser ut som en bil til 15 tusen kroner maksimalt, kanskje 4 tusen på auksjon, unngå hele bilen på bakgrunn av hva selger skriver i annonsen, det lønner seg å styre unna annonsører som ordlegger seg selgende på en slik teknisk måte. Trolig er det mye rust under på den, kanskje de sa til han på EU , dette er siste gangen. Skulle den ha verdien i annonsen skulle det vært en passat stasjonsvogn, med dieselmotor og mindre rust.

Høres ut som en mengde antagelser fra din side da. Men hva om den er rustfri under da? Når jeg har hatt kontakt med selgeren virker han ganske seriøs og har vært åpen om alt av rust og problemer på bilen ser du. Vil jo vise seg når jeg ser den da

Lenke til kommentar

Jeg syns det ser ut som en bil til 15 tusen kroner maksimalt, kanskje 4 tusen på auksjon, unngå hele bilen på bakgrunn av hva selger skriver i annonsen, det lønner seg å styre unna annonsører som ordlegger seg selgende på en slik teknisk måte. Trolig er det mye rust under på den, kanskje de sa til han på EU , dette er siste gangen. Skulle den ha verdien i annonsen skulle det vært en passat stasjonsvogn, med dieselmotor og mindre rust.

Høres ut som en mengde antagelser fra din side da. Men hva om den er rustfri under da? Når jeg har hatt kontakt med selgeren virker han ganske seriøs og har vært åpen om alt av rust og problemer på bilen ser du. Vil jo vise seg når jeg ser den da

Til den prisen bør du få en bil uten rustne hjulbuer og uten masse biltema deler. Jeg er 90 % sikker på at du for kjøpt den bilen til 15 tusen cash, for å ikke fornærme selgeren er det lurt å fremstille det som det er det du kan bruke, ikke at det er det du mener bilen er verdt. Mitt råd, print ut annonsen og stikk til en forhandler av merket og lat som det er din bil og spør hva du kan få i innbytte. Er det over 10 tusen kroner blir jeg veldig overrasket.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mitt råd, print ut annonsen og stikk til en forhandler av merket og lat som det er din bil og spør hva du kan få i innbytte. Er det over 10 tusen kroner blir jeg veldig overrasket.

En dårlig test, da bilforhandleren skal ha en god slunt profit.

Si selgeren av bilen hadde bytta den inn hos forhandler å fått 10 000, da hadde aldri forhandleren solgt den for 10 000 igjen.

Dessuten måtte de nok gjort noe med den for å gjort den respektabel for salg fra en proff virksomhet.

Lenke til kommentar

Mitt råd, print ut annonsen og stikk til en forhandler av merket og lat som det er din bil og spør hva du kan få i innbytte. Er det over 10 tusen kroner blir jeg veldig overrasket.

En dårlig test, da bilforhandleren skal ha en god slunt profit.

Si selgeren av bilen hadde bytta den inn hos forhandler å fått 10 000, da hadde aldri forhandleren solgt den for 10 000 igjen.

Dessuten måtte de nok gjort noe med den for å gjort den respektabel for salg fra en proff virksomhet.

Jeg har vraket bil med bedre hjulbuer enn det der, men hvis det er en differanse mellom salgsverdi, kjøpssum og kostnad for å utbedre hjulbuene, og det da også er igjen en fortjeneste har bilen en verdi for en oppkjøper vil jeg tro, noe jeg faktisk er i tvil om.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Hva er den verdt?

Hvis du mener at du kan kjøre med den slik den er i 2 år, er den kanskje verdt 15 tusen. Hvis du føler at du trenger å ta rust på den, 10 tusen, hvis du mener at bakskjermene trenger å om-lakkeres av en bil-lakkerer, ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg så litt på denne. Jeg hadde heller kjøpt denne. Tror ikke den er spesielt dyrere heller. Den er godkjent på forrige EU lenge før fristen, veldig bra. Den har ikke så mye rust og eieren har tatt seg råd til både en ny støtfanger, service, og continental dekk, jeg syns det er et dårlig tegn når en bil er utstyrt med billig-dekk, samtidig som det er gjort masse reparasjoner. Eieren har sikkert fått den skaden på fangeren og det har blitt en trigger til å skaffe en ny bil.

http://auksjon2.oslobilauksjon.no/cars_info.php?car_id=19072

Endret av festen
Lenke til kommentar

Den er kjørt 307 000 da? Tar gjerne i mot forslag. Planlegger uansett å fikse på rusten selv, har kompiser som er bilmekanikere

jeg tror ærlig talt den andre kan ha gått like langt. Mitt råd: Ring forhandleren som står bakpå platene på bilen jeg anbefalte og spør hva slags historikk de har på den i datasystemet sitt. Spør om siste eier nylig har kjøpt ny bil, om den har mange eiere. Ring første eieren. Er du heldig er det en pendlerbil som er langkjørt mellom Gran og Oslo. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29033973

Endret av festen
Lenke til kommentar

Her er rattet på opel corsaen, gått 74 tusen,

http://auksjon.oslobilauksjon.net/project/upload_pics/5000669_7.jpg

Og her vectraen under gått 254 tusen

http://auksjon.oslobilauksjon.net/project/upload_pics/5001850_7.jpg

Viktig å se på slike ting om en handler på auksjon, slik at en ikke kjøper en med lav kilometerstand og ratt som den nederste bilen og blir lurt.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...