Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drikke alkohol fra flaska

vestby90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neivel, men poenget er uansett at TS spør etter brennevin han kan drikke reint og fort så da er sterke likører et godt alternativ i forhold til ren vodka

Gele-shots?

bruker lengre tid på å virke i kroppen siden gelen må brytes ned litt før kroppen kan begynne å ta opp alkoholen

Lenke til kommentar

Høres ut som om at du burde få en leksjon i drikkeholdning imo.

2 timer på en 40 % flaske er faen så kort tid. Husk at alkoholisme bygger seg opp på to "start-grunnpunkt":

1. Når du føler du trenger alkoholen og rusen, så er du i en faresone.

2. Når du drikker kun for å få rus, så er du en faresone.

Alkohol er så mangt, rusen er en av godene og vondene med det. Jeg tror dessverre ikke jeg kan/tørr/bør gi deg ett sakelig svar på hvordan du kan drikke en 0,75 l flaske 40 % sprit raskere enn 2 timer...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var nok ikke akkurat 2 timer,var nok nærmere 4 timer,rundt der,

Men har ikke tålmodighet,sitter og tukler og blander med brus og redbull,

siden det smaker så d**tt,så må jeg ha noe å blande det med,og det er så

kjedelig.

Lenke til kommentar

Høres ut som troll nå som du sier det ja, bra du er på vakt trolljeger gaute14!

Jeg skjønner ikke hva tålmodighet har med dette å gjøre. Er målet å bli ferdig med flaska? Er ikke målet å kose seg i samvær med andre og drikke sammen? Liker du ikke sprit, så gjør du ikke det. Er mange som ikke klarer sprit, men dem holder seg til cider/vin/øl. Det kan du også gjøre kanskje?

Dette er problemet med den norske drikkekulturen...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs litt på hvordan alkoholtolleransn til personen er, hva man har spist osv. Mange aspekter som spiller inn der.

Nei. For lavere alkoholnivå så er det du sier helt korrekt, men over 3 i noen serlig grad begynner alkoholen å påvirke sentralnervesystemet. Dvs at signalene som skal styre funskjoner i organger som hjerte, lever og hjerne blir påvirket.

Det er også en forskjell på hvor mye alkohol en person tåler (hvor mye kan drikkes for å oppnå en hvis promille) og hvordan de forskjellige promillenivåene påvirker oss. Så joda, det kan hende at en person klarer å stå opprest med 3 i promille, men sentralnervesystemet blir fortsatt alvorlig påvirket.

Lenke til kommentar

Det er klart, men det er ikke sikkert vedkommede får 3 i promille av den mengden som oppgis i den kalkulatoren. Personli vil jeg nok få rundt 1,9-2,3 etter 0,7 med vodka i løpet av 3-4 timer imens andre som også har samme kroppsbyggning som meg kanskje kommer oppe i 2,8-3

Lenke til kommentar

Jeg er ikke et troll.

Har nok et alkoholproblem er nok derfor det høres så rart

ut kanskje.

Skal kjøpe meg noe annet spennende neste gang,isteden

for å bli fortest full.

Troll(ing) = en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon.

Men siden du innrømmer å kanskje ha ett alkoholproblem så ønsker jeg å gi deg noen tips!

Dersom du har noen å prate med, foreldre/venner/kollegaer osv, så prøv å drøfte dette med dem. Hør hva dems erfaringer med ditt alkoholforbruk. Har dem dårlige erfaringer med deg og alkohol? (retorisk, du trenger ikke svare)

Link til veiledning og en portal til mer hjelp!

Dersom du er innenfor aldersgruppen, så kan du også spørre fagpersoner spørsmål på Klara Klok

Lenke til kommentar

Sjekkliste for alkoholisme:

•  
  • - En sterk trang, eller følelse av tvang til å drikke alkohol
  • - Problemer med å kontrollere atferd knyttet til inntak, enten det gjelder å slutte eller å begrense mengden.
  • - Fysiologisk abstinens når bruken har blitt redusert eller stoppet.
  • - Tegn på toleranse, slik at økte doser av alkohol er nødvendig for å oppnå effekter opprinnelig skapt av lavere doser.
  • - Stadig tiltakende forsømmelse av gleder eller interesser på grunn av alkoholbruken. Mer og mer tid brukes på å skaffe seg eller innta stoffet, eller på å komme seg igjen etter inntak.
  • - Fortsatt inntak på tross av klare tegn på åpenbare skadelige konsekvenser, slik som leverskade, nedstemthet eller nedsettelse av kognitive funksjoner. Det er viktig å bringe på det rene at brukeren virkelig er eller burde være, klar over skadens art og omfang.

Men uansett om du oppfyller en eller flere punkter her så kan det være lurt å ta kontakt med rustelefonen på 08588 hvis du føler at du har det. Sånn for å kunne snakke med noen om det.

http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=330:har-du-et-alkoholproblem&catid=35:aktuelle-tema&Itemid=45

Lenke til kommentar

Vell, med mindre du planlegger å få i deg alkoholen intravanøst evtntuellt med slange for å komme forbi svelget (noke som forresten er idioti) så er det å finne ein drink som du liker.

Eit vanlig "problem" med utblanding med brus er at dei fleste blander for sterkt. Prøv å f.eks blande svakere slik at du ender opp med ein drink på 5-10% alkoholinnhold istaden for 30-40%. Ein svakare drink er lettare å drikke fort enn ein sterk drink.

Eit anna tips er at berre sprit+brus aldri blir ein god drink, ein god drink treng ein tredje ingrediens for å balansere smakane. Enten det er i form av ein klunk med likør eller rett og slett litt sitron/lime saft.

Til slutt, sjå om du finner noke nytt å drikke. Dersom du finner at at du liker whiskey, cognac eller anna brennevin så vil du ikkje lenger trenge å blande ut for å gjere det godt.

Dei aller færraste liker rein vodka, men mange synest det er godt med cognac.

Det er alltid lettare å drikke noke som du synest er godt.

Husk at ein god drink ikkje må være for søt dersom du planlegg å drikke mykje (med mindre du er veldig glad i søtsaker), for mykje sukker gir ein ekkel fuzzy sukkerspinn følelse i munnen som ikkje innbyr til vidare drikking. Det samme gjeld dersom det du drikk er for surt, for bittert eller rett og slett for sterkt.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare bli full veldig fort,det er alt,jeg må sitte kjempe lenge og

blande med brus,det er så kjedelig,har prøvd alt mulig shots,

men det smaker jo så d**tt,jeg kaster nesten opp også.

Har hørt om 15 åringer som sitter og koser seg med 60% fra flaska,

jeg klarer ikke en flaska på 20% engang.

Dette er litt fjortis metode, men jeg bruker den noen ganger og den funker veldig bra: Ikke bland brusen og spriten. Ha 1 shotte glass, og ett glass med brus. Ta en shot med ren sprit, og ta så en slurk av brusen for å skylle ned med. Da forsvinner ALT av smaken og "brenningen" fra alkoholen. Du kan bli veldig full, VELDIG fort siden det nesten ikke blir noe "down time" mellom hver shot. Det er lurt å være forsiktig siden alkoholen kan gå veldig fort ned hvis du gjør det slik, personlig så synes jeg nesten det føles som jeg har sprøytet alkoholen rett inn når jeg gjør det slik for jeg merker ingen av "bivirkning" av spriten (Smaken, brenning).

Dette er så klart bare hvis du skal bli drita, fort. Jeg anbefalelser så klart du drikker noe du liker. Captain Morgan og Cola er en klassiker som jeg tror kan falle i smak hos deg. Isbiter er også ofte nyttig når du skal drikke sterke drinker.

Lenke til kommentar

Jeg synes heller at vi brude bidra til å hjelpe TS med sine virkelige problemer, istedenfor at vi driver å tipser ham om enkle måter å få store mengder alkohol inn i kroppen.

Enkelte ganger er ikke TS spørsmål som burde svares, men det underligende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...