DementedAlbino Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Vurderer å droppe ene serveren jeg har stående til fordel for FreeNAS, men lurer litt på om jeg får dekket det jeg bruker serveren til i dag via freeNAS. - Hvordan er det å sette opp med hensyn til Raid-5? - Hvordan er det med hensyn til å utvide et eksisterende raid-5 med flere disker? - Hvordan er det å sette opp til torrent med skikkelig rss? - Er det mulighet for automatisk utpakking av rarfiler til en gitt mappe alt ut i fra om det er filmer eller serier det er snakk om? Noe slik som theRenamer til windows? - Hvordan er det å få delt filene på nettverket hjemme, noe spesielt som må gjøres her? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Lurer på det samme. Tenker å bruke det til en mediasenter løsning. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 - Hvordan er det å sette opp med hensyn til Raid-5? - Hvordan er det med hensyn til å utvide et eksisterende raid-5 med flere disker? Har ingen erfaring med raid-5 på FreeBSD, så jeg kan ikke si noe om hvor enkelt eller vanskelig det er med raid-5 på FreeNAS. Et alternativ her er vel å bruke zfs. Relativt enkelt å lære seg, veldig enkelt i "drift". Kan konfigureres fra jbod / raid-1 og opp til tilsvarende redundans som "vanlige" raid-nivåer (raid-10, kombinasjoner). - Hvordan er det å få delt filene på nettverket hjemme, noe spesielt som må gjøres her? FreeNAS kommer vel med Samba installert som default, så det burde gå av seg selv (du må sikkert krysse av for noe, velge navn osv.). Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) - Er det mulighet for automatisk utpakking av rarfiler til en gitt mappe alt ut i fra om det er filmer eller serier det er snakk om? Noe slik som theRenamer til windows? Det går fint an å lage et bash script som leter etter rarfiler å pakker disse ut. Lag en crontab som kjører dette scriptet f.eks hver natt kl 0200. Endret 30. august 2011 av quarkey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå