Populært innlegg TSP Skrevet 10. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 10. juni 2011 Hei alle sammen, for ikke altfor lenge siden fikk jeg tilsendt kildekoden til "Mine innlegg" fra drift og gikk i gang med arbeidet med å forbedre vårt høyt elskede verktøy! Primært gikk arbeidet i første rekke ut på å forbedre kildekoden bak systemet, slik at det blir lettere å fikse på i fremtiden. Dermed er det ikke nødvendigvis alle endringer dere vil merke noe til, men jeg håper dere liker de endringene dere kommer til å merke. Personlig synes jeg den beste endringen er at "Mine innlegg" nå ser bra ut i mobilutseendet. Anbefaler å sjekke det ut I tillegg er det nå en fane for saker fra Tracker, denne er i alfa-fasen og det er derfor det mangler en god del informasjon der. Hvis dere oppdager noen feil blir jeg veldig glad i dere om dere sier fra! (Men ikke nødvendig for alfa-delene) Gå til «Mine innlegg» nå! Her følger en liste over noen av endringene dere kan merke: Mine innlegg ser nå bra ut i mobilutseendet Problemet med at innholdet på sider etter side 1 ble feil er fikset Du kan nå ignorere tråder direkte fra hovedsiden Vi bruker nå IPB sine sideknapper for sidenavigeringen Feilen med at favoritter ikke ble filtrert på kategori er fikset En feil med at du ble tilbakesatt til "Mine innlegg+favoritter" når du oppdaterte filtre er fikset Det er lagt til Tracker Alpha (Tråder du har svart i der) Det er lagt til Reports Alpha (Kun for veiledere/moderatorer) ..med mer! Oppdatering 14. juni: Fikser problem med at "Administrer" ikke fungerte dersom man hadde tidsperiode-valget på noe annet enn "Alle". La til filtreringsvalg for "aktivitet siste" og satte standard til 3mnd. Du kan fremdeles endre til å se "Alle" tråder du har deltatt i. Sparer databasen siden den ikke trenger hente inn tråder som ingen har svart i siste 3/X måneder. Filtreringsvalgenes oppsett og utseende forbedret, takk til god venn som kom med css/html Byttet ut avkryssningsbokser med knapper for å ignorere tråder i emnevisning. La til info når man tar musen over Begynte å legge til enkelte språkalternativer for lettere språkendring i fremtiden (ikke synlig for dere) La til sidevalg i bunn av siden Annet småtteri Oppdatering 8. september: Fane for ignorerte tråder Mine innlegg + favoritter viser ikke lenger tråder som er favorisert om de er ignorert Rødt kryss har blitt til blått kryss Tracker-fanen vises ikke hvis Tracker ikke er installert (merkes ikke) Rapport-fanen er skjult for de uten tilgang til rapportpanel Fikset feil som gjorde at favoritter ikke støttet mindre enn 30 tråder per side I mobilutseendet kan man nå klikke seg direkte til kategorien en tråd er i Fikset lenker som lenket feil i Tracker-fanen La inn ekstra informasjon i Rapport-fanen (kategori og status) Jeg har har kost meg ekstremt med å kode php de siste dagene - og kommer til å fortsette med det også fremover. Kom gjerne med tilbakemeldinger og tips om feil dere kommer over! 13 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Skulle ha vært merket hva avkryssningsruten er til i mine innlegg. Går ut ifra at det er "Du kan nå ignorere tråder direkte fra hovedsiden". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Tråder jeg har i favoritter, men ikke har skrevet i viser ikke lenger antall sider. Og de forblir blå uansett antall svar. 4 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Firefox 4.01 W7 Jeg har skrevet nylige innlegg i begge trådene som vises som blå. Sidetall vises heller ikke. Ellers en god oppdatering Endret 10. juni 2011 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 får bare timeout, og har gjort det siden i formiddag. Med opera mini 6 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Tråder jeg har i favoritter, men ikke har skrevet i viser ikke lenger antall sider. Og de forblir blå uansett antall svar. Samme skjer med meg, men også i tråder jeg har skrevet i. Eksempel er "Den store treningstråden". Lenke til kommentar
eveant Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Skulle ha vært merket hva avkryssningsruten er til i mine innlegg. Går ut ifra at det er "Du kan nå ignorere tråder direkte fra hovedsiden". lurer på dette selv Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Tråder jeg har i favoritter, men ikke har skrevet i viser ikke lenger antall sider. Og de forblir blå uansett antall svar. Skal få det fikset, men får ikke lastet opp selv - så jeg er avhengig av drift for å få oppdatert. Forhåpentligvis kan jeg få oppdatert i kveld. får bare timeout, og har gjort det siden i formiddag. Med opera mini 6 Svært merkelig. Både mobilutseendet fungerer fint for meg i mobilutseendet på iPhone og ellers i stort sett alle utseender jeg har testet med nettleser. Opplever du det fremdeles? Endret 10. juni 2011 av TSP Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Skriftstørrelsen er litt for stor på Mine innlegg-siden med IP.Board-skinnet. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Skal få det fikset, men får ikke lastet opp selv - så jeg er avhengig av drift for å få oppdatert. Forhåpentligvis kan jeg få oppdatert i kveld.Supert. Er jo ingen kritisk feil. Getlast og getnew funker jo så jeg har ikke mista noen funksjonalitet annet enn rent utseendemessig. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Skriftstørrelsen er litt for stor på Mine innlegg-siden med IP.Board-skinnet. Dette er for stort? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hmm. Da er det «Siste 24 timer» som har for liten skrift. Den bør være like stor i forumvisning, Siste 24 timer og Mine innlegg. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Skulle ha vært merket hva avkryssningsruten er til i mine innlegg. Går ut ifra at det er "Du kan nå ignorere tråder direkte fra hovedsiden". Det stemmer, er enig i at det burde være bedre merket, men var liksom ikke noe godt med plass til å skrive noe der... Jeg skal se på om det er bedre å ha et ikon der som man kan klikke på i stedet. Slik at man kan fjerne enkelt-tråder heller enn å merke dem. Hmm. Da er det «Siste 24 timer» som har for liten skrift. Den bør være like stor i forumvisning, Siste 24 timer og Mine innlegg. Jeg skal se på det, men har ikke noe ønske om å gå igang med Siste 24 timer i nærmeste fremtid, kanskje jeg bare forminsker skriftstørrelsen på tittelen i "Mine innlegg" om det er det du ønsker. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg vil bare at det skal være likt. Mine innlegg: Siste 24 timer: Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvorfor har det dukket opp to stykker av "Legg til/fjern favoritter"? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Hvorfor har det dukket opp to stykker av "Legg til/fjern favoritter"? Oh, hadde jeg glemt. Er fordi favoriseringsknappen nå importeres som template-hook, slik at vi slipper å endre topicViewTemplaten i alle foreldreutseendene, den importerte template-biten for å favorisere blir nå dermed automagisk lagt inn alle steder etter en spesifisert hook-test i templaten i stedet. Gjør jobben med å sikre at knappen er på plass osv. ialle utseender ved senere oppgraderinger lettere, fordi disse "hook-pointene" er noe IPS har lagt inn. Skal fjerne den overflødige nå. Endret 10. juni 2011 av TSP Lenke til kommentar
dTd Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 på min iPhone får jeg ikke lenger opp muligheten til å gå til det inlegget jeg sist leste eller hvordan jeg skal forklare, den orangsje pila har blitt borte ihvertfal. Så om det har kommet nytt svar i tråden må jeg gå til den siden svaret kom på også scrolle ned til inlegget... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) på min iPhone får jeg ikke lenger opp muligheten til å gå til det inlegget jeg sist leste eller hvordan jeg skal forklare, den orangsje pila har blitt borte ihvertfal. Så om det har kommet nytt svar i tråden må jeg gå til den siden svaret kom på også scrolle ned til inlegget... Du kommer til nyeste innlegg ved å trykke på trådtittelen. Du kan gjøre det samme i den «ordentlige» versjonen også. Endret 10. juni 2011 av Runar Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvorfor har det dukket opp to stykker av "Legg til/fjern favoritter"? Oh, hadde jeg glemt. Er fordi favoriseringsknappen nå importeres som template-hook, slik at vi slipper å endre topicViewTemplaten i alle foreldreutseendene, den importerte template-biten for å favorisere blir nå dermed automagisk lagt inn alle steder etter en spesifisert hook-test i templaten i stedet. Gjør jobben med å sikre at knappen er på plass osv. ialle utseender ved senere oppgraderinger lettere, fordi disse "hook-pointene" er noe IPS har lagt inn. Skal fjerne den overflødige nå. Skjønte ikke bæret av det der, bortsatt fra den helt siste setningen. på min iPhone får jeg ikke lenger opp muligheten til å gå til det inlegget jeg sist leste eller hvordan jeg skal forklare, den orangsje pila har blitt borte ihvertfal. Så om det har kommet nytt svar i tråden må jeg gå til den siden svaret kom på også scrolle ned til inlegget... Bare trykk hvor som helst i ruten (bortsett fra på sidetallene), så kommer du automatisk det nyeste innlegget siden sist. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvor har dere gjort av "side-navigeringen" nederst? Må jeg virkelig scrolle HELT til toppen for å kunne gå til side 2 av mine innlegg? Arghhhhhhhhhhhhhhh 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå