anomynen Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan finne de nye skolereformene. Har en venninne som kom opp i engelsk skriftlig, men siden hun var helt bestemt på å ta opp engelsk i friåret sitt dret hun rett i slett i det. I dag var det muntlig trekk og hun kom opp i muntlig engelsk. Så jeg lurer på, hva vil skje med den muntlig karakteren hvis hun tar opp engelsk. Vil den forsvinne? Eller være en egen karakter? Har hørt rykter om at standpunktkarakteren forsvinner når man tar opp eksamen, men gjelder det også den ene muntlig karakteren? Håper jeg får svar så fort som mulig! For hun har tenkt til å droppe det, noe som jeg syntes er dumt. Tusen takk! Lenke til kommentar
stifa Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Siden hun ikke hadde noen valid grunn til å ikke møte opp på engelsken, så mister hun karafteren og må ta opp dette neste år. Lenke til kommentar
anomynen Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Men hva om hun møtte opp, men fikk 1 på det da? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Da hadde hun kunne tatt den om høsten, og fått beholde karakterene. Lenke til kommentar
anomynen Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Såå. alt slår seg ikke sammen å blir til en karakter altså ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Jeg lurer også på det. Hvis man tar opp eksamen, da vil bare eksamen karakteren og ikke stp forandres, ikke sant? Norsk skriftlig Norsk muntlig Norsk eksamen (skriftlig) Om man tar opp norsk eksamen, da vil bare den tidligere eksamen fjernes, ikke sant? Endret 11. juni 2011 av medlem-140898 Lenke til kommentar
martheee Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg er ikke helt sikkert, men tror det er slik: - Hvis du stryker på eksamen eller har en gyldig grunn til å ikke ha den, kan du få ta den på nytt ved første mulighet - Hvis du vil forbedre karakteren og allerede har bestått faget og eventuell eksamen, så må du ta alle eksamnene i faget og mister standpunktkarakteren Eksempel: Du fikk standpunktkarakter 3 i kjemi 2, og blir trukket ut til skriftlig eksamen og får stryk. Da får du mulighet til å ta eksamen på nytt til høsten. Hvis du får 2 på eksamen, og gjerne vil forbedre karakteren, så må du ta alle eksamnene i faget og mister standpunktkarakteren. Så i dette tilfellet må du da ta kjemi 2 skriftlig eksamen og muntlig-praktisk eksamen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Jeg er ikke helt sikkert, men tror det er slik: - Hvis du stryker på eksamen eller har en gyldig grunn til å ikke ha den, kan du få ta den på nytt ved første mulighet - Hvis du vil forbedre karakteren og allerede har bestått faget og eventuell eksamen, så må du ta alle eksamnene i faget og mister standpunktkarakteren Eksempel: Du fikk standpunktkarakter 3 i kjemi 2, og blir trukket ut til skriftlig eksamen og får stryk. Da får du mulighet til å ta eksamen på nytt til høsten. Hvis du får 2 på eksamen, og gjerne vil forbedre karakteren, så må du ta alle eksamnene i faget og mister standpunktkarakteren. Så i dette tilfellet må du da ta kjemi 2 skriftlig eksamen og muntlig-praktisk eksamen. Sikker på det siste du mener? Hvis du tar opp kjemi skriftlig eksamen, hvorfor skal da stp fjernes? Eksamen er jo en egen karakter, og har ikke noe med stp å gjøre. Lenke til kommentar
martheee Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg er ikke helt sikkert, men tror det er slik: - Hvis du stryker på eksamen eller har en gyldig grunn til å ikke ha den, kan du få ta den på nytt ved første mulighet - Hvis du vil forbedre karakteren og allerede har bestått faget og eventuell eksamen, så må du ta alle eksamnene i faget og mister standpunktkarakteren Eksempel: Du fikk standpunktkarakter 3 i kjemi 2, og blir trukket ut til skriftlig eksamen og får stryk. Da får du mulighet til å ta eksamen på nytt til høsten. Hvis du får 2 på eksamen, og gjerne vil forbedre karakteren, så må du ta alle eksamnene i faget og mister standpunktkarakteren. Så i dette tilfellet må du da ta kjemi 2 skriftlig eksamen og muntlig-praktisk eksamen. Sikker på det siste du mener? Hvis du tar opp kjemi skriftlig eksamen, hvorfor skal da stp fjernes? Eksamen er jo en egen karakter, og har ikke noe med stp å gjøre. Fordi du forbedrer karakteren i faget. Du får bare mulighet til å ta eksamen på nytt uten å miste standpunktkarakteren dersom du stryker eller har gyldig fravær tror jeg.. Sa selv at jeg ikke er helt sikker, men tror det fungere slik. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg er ikke helt sikkert, men tror det er slik: - Hvis du stryker på eksamen eller har en gyldig grunn til å ikke ha den, kan du få ta den på nytt ved første mulighet - Hvis du vil forbedre karakteren og allerede har bestått faget og eventuell eksamen, så må du ta alle eksamnene i faget og mister standpunktkarakteren Eksempel: Du fikk standpunktkarakter 3 i kjemi 2, og blir trukket ut til skriftlig eksamen og får stryk. Da får du mulighet til å ta eksamen på nytt til høsten. Hvis du får 2 på eksamen, og gjerne vil forbedre karakteren, så må du ta alle eksamnene i faget og mister standpunktkarakteren. Så i dette tilfellet må du da ta kjemi 2 skriftlig eksamen og muntlig-praktisk eksamen. Sikker på det siste du mener? Hvis du tar opp kjemi skriftlig eksamen, hvorfor skal da stp fjernes? Eksamen er jo en egen karakter, og har ikke noe med stp å gjøre. Fordi du forbedrer karakteren i faget. Du får bare mulighet til å ta eksamen på nytt uten å miste standpunktkarakteren dersom du stryker eller har gyldig fravær tror jeg.. Sa selv at jeg ikke er helt sikker, men tror det fungere slik. Det må jeg undersøke. Men egentlig burde ikke eksamen karakteren påvirke standpunktkarakteren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå