Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg sliter med å bygge et vennskap. :(

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Er 15 år og ganskje usosial fordi jeg ikke er flink i det sosiale. Jeg har nesten ingen venner mere. Eller ingen gode venner. Men har treffet en annen som er 13 år. Han er 2 år yngre en meg og jeg vil veldig bli venn med han. Jeg liker han veldig godt og han er veldig sosial og har mange andre venner men det er noe jeg savner å ha en god venn og jeg føler at han er det. Vi kjenner ikke hverandre noe nesten og jeg synes det er kjempe vanskelig. Når jeg skla snakke med han blir det bare teit og jeg føler meg som en dust.

Jeg finner ikke på ting og snakke om eller hva jeg skal si eller hvordan jeg skal være.

Men jeg har kjempe lys til å bli venn med han. Noen som har noen gode forslag til hvordan han kan like meg ? Jeg er veldig sliten og vil nesten ingenting mere er bare lei meg. vil ha en god venn.

hilsen gutt15

Postet av anonym: 27972112d97ad58a30a54b0b1d2d2870

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror kanskje du bare skal begynne å være med ham. så skal du slutte å tenke og fundere slik. snkk om det som faller deg inn eller la være å snakke. ikke tnk på hva du skal gjøre eller hva du skal si før du møter ham.

Takk for svar. Ja jeg skal prøve og være med han men jeg tørr ikke fordi jeg er redd for at han ikek skal like meg fordi jeg føler meg så kjedelig. Hvordan kan jeg få sluttet å tenke på hva jeg skal si hele tiden og før jeg måter han ? De fleste klarer jo og føre samtaler uten problemer men for meg er det nesten umulig.

Lenke til kommentar

De fleste klarer jo og føre samtaler uten problemer men for meg er det nesten umulig.

Ikke tenk sånn, du skal vite at de fleste av oss kan slite med dette innimellom. Om man er redd for å dumme seg ut har man lett for å "stivne" og da blir man bare mer stresset, og vips er den onde sirkelen igang.

Ha troen på deg selv, du er sikkert kjempekul! Snakk om felles interesser, spør ham om dagen hans/om ham selv/hva han leser/osv, hva som helst. Av erfaring vet jeg at folk elsker å snakke om seg selv. : )

Lenke til kommentar

Jepp! Spør ham om ham selv! Og be ham med på ting. Si det er noe skikkelig kult du vil vise han for eksempel (da må du ha noe morsomt å vise da :p). Eller at du holder på med noe/skal på noe. Det er sannsynligvis mye lettere for ham å si ja hvis du finner på konkrete ting. Og hvis du vinkler det som om du skulle gjort det uansett så framstår du som en person med mye futt :)

Lenke til kommentar

I forhold til det å ha en god samtale:

slapp av, det er ikke så farlig.

Prøv å være i omstendigheter der du kan kommentere ting rundt deg eller på internett eller TV.

Tenkt først og fremst på å kose deg selv (da kommer det andre naturlig).

Legg ut om dine egne ting eller spør, helst varier litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...