Gå til innhold

Ville du ønske udødelighet?

Anbefalte innlegg

Hvis du en dag fikk tilbudet om udødelighet, ville du takket ja? Du må ikke gjøre noe i gjengjeld. Du blir bare udødelig. Da mener jeg ikke udødelig som i usårbar eller evig ung. Jeg mener udødelig kun som i at du ikke kan dø, uansett hva du gjør. Vill du tatt imot tilbudet? Hva er fordelene og ulempene med udødelighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Udødelighet må nødvendigvis henge ganske tett sammen med usårbarhet og på ett vis også evig ungdom (i den forstand at kroppen alltid fornyer seg, slik den gradvis slutter med i virkeligheten og er det som fører til at man blir gammel). Så hvordan funker dette? Hvis du ikke er usårbar, kan du tømme kroppen for blod og fremdeles overleve? Snakker vi zombie-tilstander? :p

Lenke til kommentar

Ville ikke tatt det så lenge man ble gammel.

For da henger man med de samme folka til de dør, og da er du gammel grå og har sikkert ikke livslyst og heller ikke mulighet til å skaffe seg en ny omgangskrets så lenge man er og ser ut som en 110-åring.

For alltid 25 derimot, da snakker vi...

Litt Dorian Gray-tendenser

Lenke til kommentar

Enig med han over hær. Vis jeg fikk være udødelig i alderen mellom 20-30 tror jeg det. Men serriøst, da kan man ALDRIG dø? Uansett hvor jævlig verden blir. hva vis hele Jorda går under og alle dør untat deg som er udødelig.. så skal du fremdeles leve i all evighet videre, du kan ikke ta livet ditt eller noe? hmm, vanskelig valg egentlig.

Hva med å leve som 20åring i..tja 2hundre år :D?

Lenke til kommentar

Fordel:

Man får observere og leve gjennom alle menneskers framtidlige gjennombrudd og epoker.

Ulempe:

Som en grønnsak etter kraftig tilfelle av alzeimers, demens og det som hører til menneskelig alderserosjon, muligens under flere hundre meter lag med sedimenter fanget uten mulighet for å slippe unna.

Nei takk.

Lenke til kommentar

Mange har svart fornuftig her.

Greit. "Udødlig og evig ung" kunne vært ok. Men hvis du samtidig ikke lærte av dine feil/erfaringer så blir det ikke bare litt men veldig dumt. Erfaringen gjør at du ikke er like ung (mentalt) som tidligere.

"Udødlig men ikke veig ung". Dette er farlig. Leve en evighet som grønnsak, elelr enda værre; mentalt oppegående men grønnsak i kropp. Uff.

Eneste fornuftige valget jeg ser er: "Ung i kropp", "Hjerne ok", og aktiviteter som holder deg gående i en evighet (tusener av år).

Men det beste valget er nok å forlate denne verden hvor man på slutten har både hjerne og kropp sånn noenlunde ok. Og kanskje avlsutte det hele med et hjernelag/hjerteinnfarkt på etterfølgende koma. Hva kan være bedre enn å være helt topp den ene dage - og borte neste dag uten lidelse. Men det bør ikke skje før 90+

Lenke til kommentar

Huff, ville aldri levd i all evighet.

Det er egentlig en like skremmende tanke som det å dø.

Uansett om hjernen og kroppen din holder seg OK er jeg overbevist om at du vil bli helt lost etter en stund. Om du har minner fra flere hundre år med liv må vel det være umulig å holde styr på tiden etter en stund? (Tenk på hvor fort tiden ser ut til å gå nå i forhold til da du var liten f.eks.)

Og noen er jo dømt til å legge merke til at du lever mistenkelig lenge... Vips så er du ett vitenskapelig eksperiment.

Lenke til kommentar

Etter hvert ville man vel levd som en nomade og flyttet på seg etter mange nok år på ett sted.

Udødelighet må nødvendigvis henge ganske tett sammen med usårbarhet og på ett vis også evig ungdom (i den forstand at kroppen alltid fornyer seg, slik den gradvis slutter med i virkeligheten og er det som fører til at man blir gammel). Så hvordan funker dette? Hvis du ikke er usårbar, kan du tømme kroppen for blod og fremdeles overleve? Snakker vi zombie-tilstander? :p

Jeg satte vel litt vanskelige betingelser. Med ikke å være usårbar, mener jeg at du kan tømme kroppen for blod, eller skade deg på andre måter. Du vil oppleve smerter og alt som hører med, bortsett fra at du ikke vil dø. Så hvis du kutter av deg hodet, så vil du fortsatt være bevisst. Du vil være i live, men må leve uten kropp til noen har lappet deg sammen igjen.

Vi kan vel si at man eldes saktere, og man slutter å eldes når man har nådd en alder på 60 år, eller alderen rett før du er for gammel og svak til å leve et normalt, aktivt liv. Psykiske lidelser, bortsett fra de som kommer som en følge av udødelighet, utelukker vi.

Diskuter gjerne forskjellen mellom en avtale der man er evig ung og en avtale der man ikke er det. Jeg tror at begge deler har sine bakdeler.

Fortelle også hvilke grunner dere ville ha for valget deres.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Nope, kunne aldri tenke meg å leve evig. Kan ikke tenke meg noe værre. Må bli fryktelig kjedelig og frustrerende i lengden.

Nope, kunne aldri tenke meg å leve evig. Kan ikke tenke meg noe værre. Må bli fryktelig kjedelig og frustrerende i lengden.

Lenke til kommentar

SEFF!

det er ikke til å unnlate at moder jord forsvinner en gang i framtiden. da kan må faktisk "flakse" rundt om kring i rommet :D

eneste problemet med det er om en annen planet, sol osv "tar" deg inn i gravitasjonen dens, så må du leve der til den planeten dør også :p

ser for meg å gå i bane rundt venus i flere millioner år :p

Lenke til kommentar

Tja, sikkert greit de første 1000 årene.

Så går 1000 år til. Og så enda 1000 år.

Så har det gått en million år, og dæven... Begynner å bli litt kjedelig kanskje.

Og så... Enda et par millioner år til.

Milliarder.

Det er den værste formen for tortur.

Derfor jeg ikke skjønner hvorfor jeg skal tro på gud, og livet etter døden.

Jeg vil jo faen ikke leve så lenge.

Filmen The Fountain er verdt å se btw. :)

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...