Gå til innhold

Roadtrip California

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og kjæresten min skal på roadtrip i California nå i juli og har noen ting vi lurer på. Har prøvd å finne ut på nettet og i guidebøker hvor mange timer det tar å kjøre de diverse strekningene, men det virker umulig:p

Det vi lurer på er:

San fransisco - Los angeles via highway 1

Los angeles - las vegas via en vei nummer 15

og raskeste og mest spennende vei fra LV til SF igjen, pluss reisetid såklart:)

På forhånd takk for eventuelle svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Goggle maps gir gode utgangspunkt, men husk å legge til tid for bensinfylling, måltider etc.

Ta tak i ruten og trekk den inn på den veien du ønsker om du ikke får opp de alternativene du ønsker.

Big Sur er en fin tur. En ser langt mer enn ved å kjøre de dødskjedelige nye motorveiene.

Anbefaler at dere få med en av småbyene sør for SF.

Du spør etter raskeste OG mest spennende vei.

Det er rett og slett ikke mulig. De raske veiene i USA er dørgende kjedelige.

Den vanligste feilen når en planlegger bilturer i USA er å undervurdere avstander og ende opp med for mye tid på kjedelige transportetapper.

Jeg har forøvrig lagt ut noen råd om bilkjøring i USA her en del ganger.

Søk på "kjølebag" og det er stor sjanse for at du finner dem.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Anbefaler at dere få med en av småbyene sør for SF.

Nysgjerrig her nå. Hvilke småbyer? Tenker du på byer langs kysten på vei til LA, eller perlene som ligger like sør før SF? :)

Tenker først og fremst på småbyene rett sør for SF, men generelt sett gir alle slike steder et bedre og bredere inntrykk av USA enn om en kun stopper i de store byene.

Lenke til kommentar

Joda, jeg er langt på vei enig. Bor i en småby sør for byen og har tidligere bodd i en annen - derfor jeg ble nysgjerrig.

Vet ikke helt om jeg er enig i at området gir et bedre og bredere inntrykk av USA enn større byer da. Her i området er det veldig internasjonalt. Oppunder halvparten av de som bor her er vel født utenfor USA, og de resterende kommer fra hele landet.

Veldig forskjellig fra SF, som igjen også er lite representativt for USA. Det er vel ca 30% kinesere som bor i SF.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg er enig i at området gir et bedre og bredere inntrykk av USA enn større byer da. Her i området er det veldig internasjonalt. Oppunder halvparten av de som bor her er vel født utenfor USA, og de resterende kommer fra hele landet.

Veldig forskjellig fra SF, som igjen også er lite representativt for USA. Det er vel ca 30% kinesere som bor i SF.

Ikke området, generelt sett.

For meg er faktisk disse skiftende befolkningsavstamningene en del av opplevelsen med USA. Det viser variasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...