Jakke Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei! Jeg har et Asus Rampage Formula, og i dag når jeg starta PCen var plutselig SB og FSBT-voltene ekstremt høye. SB opp fra 1-1.2 til 2.14V nå, og FSBT fra 1.2 til 1.84V. Noen som vet hva som gjør dette? Når jeg justerer opp disse, så går de opp som de skal, men de er hhv. 0.8 og 0.6V for høye. Er det voltregulering som svikter for meg? Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Prøv å sette volt-regulatoren på automatisk i BIOS Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Samme skjer da. Alt er prøvd, den går i 0.8V for mye uansett hva jeg gjør. Jeg vet FSBT ikke skal være over 1.4, da kan CPUen ta kveld. Jeg har en død Q9400 her snart isåfall. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 PSUen var det. Testa med å kjøre ATX og P4-kontaktene alene på en 250W, og da fikk jeg fine volts. Nå begynner skjermkortet å slite, ser det plutselig kjører vifta på fullt, og slutter å sende bilde til skjermen. Jeg vet at PCIe-porten gir opp til 150W(?), men jeg vet ikke om dette har noe å si på dette. Men FSBT og SB-volt er på normalen igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå