Gå til innhold

Koble til skolenett fra egen bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg har ikke internett/telefon hjemme av en eller annen fucka grunn og jeg har eksamen kommende neste uke hvor det hadde vært fint med internet hjemme.

Men jeg er såpass heldig at jeg bor 20 meter unna skolen så jeg kan koble til skolenettet fra skole-pcen jeg har fått fra skolen hjemmefra. Men den har så liten skjerm og bruker evigheter på å gjøre ting så jeg lurer på om noen vet om en måte jeg kan komme meg på skolenettet fra min egen PC.

Når jeg prøver å koble til "insikt" som skolenettet heter bruker den ekstra lang tid og jeg får "Tilkoblingen mislyktes - Denne datamaskinen har for øyeblikket begrenest tilkobling til insikt." Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Jeg lurer også på om det er mulig å sette en Internett kabel fra skole-pcen som er trådløs tilkoblet til skolenettet til min egen pc og få Internett av det. Når jeg prøver får jeg ikke noe resultat.

Jeg vet forresten passordet så jeg vet at det er riktig :p

- Takk på forhånd!

Endret av Sitoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd og linke opp pcen til hverandre via switch eller kabel ?

Du må endre på skolepcn at den skal dele internettet med seg, det gjør du på "nettverkinst" tror det ligger under avangsert, bare til og trykke litt rundt, så finner du det fort. om ikke så skal jeg gi deg en guide.

Lenke til kommentar

prøvd og linke opp pcen til hverandre via switch eller kabel ?

Du må endre på skolepcn at den skal dele internettet med seg, det gjør du på "nettverkinst" tror det ligger under avangsert, bare til og trykke litt rundt, så finner du det fort. om ikke så skal jeg gi deg en guide.

Prøvde med en vanlig Internet kabel mellom begge pcene. Setter gjerne pris på en guide, men vet ikke om jeg klarer å gjøre så mye inne på nettverksinnstillinger uten å være admin på pcen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...