AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg er 19 år og startet i jobb på et kjøpesenter for noen uker siden, og jenta som sitter bak disken i butikken jeg vanligvis kjøper lunsj/middag er en utolig søt jente på min alder som jeg ikke har gjort annet enn å utveksle smil, og et hallo/hade med. Føler vi har god blikkontakt, men jeg er ikke noen erfaren når det kommer til å spørre jenter ut. Hvordan kan jeg bli kjent med henne når eneste gangen på døgnet jeg ser henne er når jeg stiller meg bevisst i kassen hennes, og får knapt sagt hallo før nestemann skal betjenes?? Om jeg skal være heldig nok til å komme til henne når det er få/ingen bak i køen, hva kan jeg innlede med for å virke hyggelig, og til slutt kunne be henne ut? Håper på noen hjelpsomme svar! Postet av anonym: d754cd3d47ba020d8622b64ac3ff8e65 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Du kan kjøpe maten din der gi det nøyaktige pengebeløpet legge med en lapp, hvor du ber henne ut på date? Lenke til kommentar
TheXboxFreek Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Har du "utsikt" til butikken/kassa? Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Om du skal gjøre det bør du stille forberedt. Ta på deg fint tøy, stell håret skikkelig og smil bredt. Da jenter som jobber i butikk og andre serviceyrker blir sjekket opp titt og ofte. Vær ærlig, det har jeg funnet ut at funker for meg. Ingen cheesy replikker altså. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Når du skal handle, pass på at ho sitter i kassen. Gå inn på butikken, plukk med deg ei vare, gå i kassen ho har og betal. Gå inn i butikken på nytt og kjøp ei ny vare, samme kasse. Til slutt spør ho sikkert kvifor du driv på sånn. Eventuelt begynn å prate med ho i pausar eller når du tilfeldigvis har litt ledig tid og står i nærleiken av kassen. 2 Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Pene jenter som jobber i butikker blir sjekket opp daglig, spørs om det er beste veien å gå frem. Og at hun smiler og er hyggelig er jobben hennes så ville ikke lagt så fryktelig mye i det. Men du kan jo alltids prøve å komme i prat med henne for å finne ut litt mer. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 enten du ler eller ikke, så glemte du capslock oO men fra spøk til alvor, prøv og kom i småprat om noe annent i staden for og be henne rett ut. Lenke til kommentar
Ingaren Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Herre h***** Gud! Er det ikke mulig å svare seriøst, istedenfor å peppre tråden med dårlige forsøk på å være morsom?! Dette forumet har virkelig tapt kvaliteten... Nei, jeg er forresten ikke trådstarter. Et par ting: Prøv å skille deg ut neste gang du kjøper noe. "Kvittering?" "Nei, helst ikke ", med et glimt i øyet. Nå husker hun sikkert svaret ditt resten av dagen. Du kan f.eks også spørre om hva den værste kunden hun har ekspidert er. Poenget er at du faktisk har ganske mye fornuftig/vittig å bruke, siden dere jobber samme sted. Prøv å snakk med ho når butikkene stenger, da er det som regel lite folk igjen, ev. kan du gå tilbake en dag, hvis hun jobber sent og du slutter tidlig. Hjelp henne med å stenge, så kan dere gå ut av senteret(?) sammen. Nå har du rikelig med tid å snakke på. IKKE legg penisen din på disken. 5 Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Når hun spør om kvittering, si "Nei.. du har forresten nydelige øyne". Det er sånne småting som gjør at jenter garantert husker deg. Så kan du jo evt spørre henne hva hun heter og komme i kontakt med henne på facebook? Er ikke sikkert det funker, men folk bruker ikke å være så ekstremt hemmelighetsfulle at de ikke gir deg navnet sitt engang. Litt kleint å stå å småprate med henne når hun sitter bak kassa og det sikkert er en del folk i kø. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Sånt kan fort bli litt creepy. Det greieste er kanskje å småprate som butikkansatte imellom. Dele kundehistorier osv. "Mye å gjøre i dag? Ja, vi har hatt en del trafikk hos oss óg...blablabla". En grei måte å opparbeide et slags bekjentskap på. 5 Lenke til kommentar
Fuglejenta Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg jobbet i butikk en høst. Det var noen jeg så som var interesserte. Men de to som tok kontakt var småfulle på kvelden. De var ikke ekle, men neimen ikke hyggelige heller. Jeg anbefaler deg å kanskje bruke en 2-3 ganger hvor du bare blikkflørter/gir et kompliment. Hellr noe lite og tullete enn noe stort (mener jeg). For eksempel si at hun er så flink til å trykke på tastene. En sa det til meg og det var veldig hyggelig! Vær blid. Hver av disse gangene gjerne si i hverfall én ting. Kommenter været, henne eller dine egne varer, for eksempel. Så, etter du har bygd litt opp, så hun føler hun kjenner deg bittelitt, så etter du flørter/snakker og det ikke er noen i køen, rekk fram handa og si navnet ditt. Så sier hun navnet sitt og du spør henne ut. Gjerne gjør det litt naturlig, hvis du greier. Ikke nædvendig. For eksempel kjøper du kaffe og spør om hun liker kaffe of så ber du henne med på en kaffe en dag. Eller du kommenerer været og sier at nå som det er så strålende vær er det fint å være ute og du kan vise enne en fin turrute. Eller spør om når hun slutter. Vær litt sterk, ta det som et ja hvis hun svarer. Og si noe sånt som, sees da! Så stiller du opp når hun slutter. Bla bla bla. Ble litt langt svar, men som eks-butikkdame er det litt gøy å få svare. Var et par gutter jeg gjerne skulle sett ba meg ut 6 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Se "What Women Want". Mel Gibson sjekker opp jenten bak disken MED FOLK I KØEN. Dette høres ut som et tåpelig forslag, men det er en god film og det skader ikke å se de første 4 minuttene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Spør henne rett ut der og da. Har selv gjort det, og det har fungert veldig bra. Å gi henne lapper eller oppføre seg som en idiot er etter min mening noe som tilhører barneskolen. Om det f.eks er en matbutikk er det lite eller ingen kunder like før stengetid, og da er det heller ikke noe problem å få i gang en liten samtale. Når hun gjespet fikk jeg f.eks i gang en samtale ved å si "trøtt? Blir vel godt å komme seg hjem kan jeg tenke meg". Og vips, så var vi i en liten samtale. Dette er noe man kan gjøre en del ganger for å gi henne et inntrykk før man spør. Edit: husk at det verste du kan få er et nei. Om hun sier nei, og det blir flaut å møte henne i fremtiden, finn deg et nytt sted å kjøpe mat. Endret 10. juni 2011 av ^Th0mas^ 2 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Et par ting: Prøv å skille deg ut neste gang du kjøper noe. "Kvittering?" "Nei, helst ikke ", med et glimt i øyet. Nå husker hun sikkert svaret ditt resten av dagen. Du kan f.eks også spørre om hva den værste kunden hun har ekspidert er. Poenget er at du faktisk har ganske mye fornuftig/vittig å bruke, siden dere jobber samme sted. Prøv å snakk med ho når butikkene stenger, da er det som regel lite folk igjen, ev. kan du gå tilbake en dag, hvis hun jobber sent og du slutter tidlig. Hjelp henne med å stenge, så kan dere gå ut av senteret(?) sammen. Nå har du rikelig med tid å snakke på. IKKE legg penisen din på disken. Jeg ser absolutt ingen grunn til at hun skal huske at en kunde takket nei til kvittering resten av dagen. Hjelpe henne med å stenge er også ganske uaktuelt. Hadde noen hengt rundt ved stengetid og spørt om å få være med å stenge da jeg jobbet i butikk, hadde jeg sannsynligvis ringt vektere eller nestleder. Men det spørs vel mye på hvor man befinner seg. Lemon og ^Th0mas^ har noen gode poenger. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hjelpe henne med å stenge butikken? Faktisk litt skremmende at dette kommer opp som et forslag. Får håpe hun ikke kan nødnummeret til politiet. Om du vet navnet hennes kan du prøve å sjekke på Facebook om hun har type, men ikke legg henne til. Om hun har kjæreste er sjangsen for "fail" mye, mye større. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 -Kvittering? - Ja takk, gjerne med nummeret ditt på lol det kan funke.. ^^ Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Hei. Vet du om hun bare sitter i kassen, eller fyller hun inne varer også? Hvis hun gjør det og du ser at hun fyller inn varer, så kan du jo spørre henne om hvor f. eks varen som du skal ha står, selv om du kanskje vet det selv også. Enkelte ting bare skjer. Det er ikke noe man kan forutse egentlig. Noen butikker har det slik at de ansatte har navnelapper på t-skjorta/skjorta/jakka/genseren sin. Da ser du jo hva den personen heter. Så da kan du jo spørre henne om det er greit at du legger henne til på Facebook eller noe. Endret 10. juni 2011 av wil Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei. Vet du om hun bare sitter i kassen, eller fyller hun inne varer også? Hvis hun gjør det og du ser at hun fyller inn varer, så kan du jo spørre henne om hvor f. eks varen som du skal ha står, selv om du kanskje vet det selv også. Enkelte ting bare skjer. Det er ikke noe man kan forutse egentlig. Noen butikker har det slik at de ansatte har navnelapper på t-skjorta/skjorta/jakka/genseren sin. Da ser du jo hva den personen heter. Så da kan du jo spørre henne om det er greit at du legger henne til på Facebook eller noe. Dette er nok det beste tipset, når hun viser deg rundt så kan du begynne å småprate. Å sjekke opp jenta i kassen er ganske creepy og fungerer dårlig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ja, det er kanskje ikke det smarteste man gjør. Når man sitter i kassa er man på en måte bundet til å være der. Hvis du tar kontakt med henne når hun jobber fritt i butikken har hun muligheten til å "stikke av". Ikke at hun blir å gjøre det, men det hjelper sikkert henne å ha litt frie tøyler. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nordkjosbotn Skrevet 13. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 13. juni 2011 neste gang du handler, se nøye på navnekiltet hennes, memoriser navnet hennes, løp hjem så fort at du ikke rekker å glemme det, og legg henne til på facebook. Og så legger du henne til som kjæreste; om hun svarer ja har du fått deg dame 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå