Gå til innhold

Lette Engelske nettaviser?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har tenkt å lese mer engelsk, for å bli bedre i ENgelsk. Derfor trenger jeg en engelsk nettavis jeg kan lese på..og notere or jeg ikke skjønner, altså ikke sånne vannskelige nettaviser (Som NYTIMES) ..Men som liksom er forståelig, og det kan være en del vannskelige ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor gammel er du? Jeg vil heller anbefale deg å lese engelske bøker, har et mye mer nyttig språk for deg å lære. :)

Jeg har selv akkurat lest Stieg Larsson triologien på Engelsk og kan derfor anbefale disse bøkene. Gode og vel-oversatte bøker. Du får alle tre for under 150kr, noe som gjør det til et skikkelig kupp.

Her, her og her.

edit: for å svare på innlegget ditt: The Sun er en lettlest engelsk avis, riktignok med mye mer sladder en mer seriøse aviser slik som The Guardian.

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar

hvor gammel er du? Jeg vil heller anbefale deg å lese engelske bøker, har et mye mer nyttig språk for deg å lære. :)

Jeg har selv akkurat lest Stieg Larsson triologien på Engelsk og kan derfor anbefale disse bøkene. Gode og vel-oversatte bøker. Du får alle tre for under 150kr, noe som gjør det til et skikkelig kupp.

Her, her og her.

edit: for å svare på innlegget ditt: The Sun er en lettlest engelsk avis, riktignok med mye mer sladder en mer seriøse aviser slik som The Guardian.

Jeg er 14år, anbefaler du meg noen bok?

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Her, her og her.

Jeg er 14år, anbefaler du meg noen bok?

Ja, som sagt anbefaler jeg Stieg Larsson triologien som du får på engelsk for en billig penge på linkene ovenfor, der er det mye engelsk undervisning for pengene. På samme nettside får du flere bøker av Jo Nesbo (oversatt til Engelsk selvfølgelig), kan anbefale Snømannen, som er en god bok jeg selv har lest på engelsk og som i tillegg er en god bok. Oversatt av en skotte som har god forståelse og har levert en av de bedre oversettelsene jeg har lest på engelsk. Du får den for under femtilappen.

Du kan også sjekke ditt lokale bibliotek å hva salgs utvalg av engelske bøker de har :)

Lenke til kommentar

Det kan også være greit å gå for såkalte "ungomdsbøker". Harry Potter, Eragon, Sookie Stackhouse.

Alle disse har et relativt enkelt språk og vil da gå fortere å lese.

Problemet jeg hadde i begynnelsen når jeg ønsket å lese engelske bøker var ikke kvaliteten eller interessen for boken. Men rett og slett at de var for vanskelige, ta tok det for lang tid å lese gjennom hver side og jeg klarte ikke engasjere meg i plottet.

Altså - i begynnelsen av denne "opptreningen" anbefaler jeg deg å heller gå for litt for "lette" tekster enn for vanskelig.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Foreslår Herald Tribune, som er den internasjonale versjonen av NY Times.

http://global.nytimes.com/?iht

Var jo akkurat det han ikke vill ha da.

daily mail har en blanding av fine damer, populærnytt og nå og da gode artikler. Blandt annet var de gode på Libya-krigen med egen korrespodent inne i landet, men det har jeg ikke sett noe til på en stund. Ikke voldsomt vanskelig språk heller. Lettleselig og du får et lite innblikk i engelsk kultur.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Og ikke ta alt som står i Daily Mail for å være korrekt. The Daily Mail har visse problemer med fakta.

Hvem bryr seg lol, meninga var ikke at jeg skulle lese og vite hvordan det er i verden rundt meg. I den plassen har vi VG. jeg skulle bare lese det ;)

@elevathor

Vel, ikke for å være sleip, men syns ikke wikipedia er så veldig kult å lese på. Det er faktisk det kjedeligste som finnes. GRÅTT og HVITT :(

Lenke til kommentar

Vel, ikke for å være bedreviter, men det er en grunn til at alle bøker og lignende tekster står svart på hvitt: det skaper et mer behagelig lesemiljø og gjør det lettere for hjernen å bearbeide informasjonen i teksten i stedet for å bli distrahert av alt annet, som jo nettaviser vet å utnytte i form av blinkende reklamebannere og annet sludder (VG = Satan i den forstand).

For all del, du skal få lov til å forbedre de engelske leseferdighetene dine på den måten du syns er best, men vit: min måte er bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...